tenkte jeg sku "investere" i ett nytt tv nå... og siden jeg er student å sånn så tenkte jeg atte jeg sku drøye flatskjerm-drømmen noen år...
Så da kom jeg over dette 32" tv`n her: http://elprice.no/modules/module_131/te ... iew=0&mid=
så da lurte jeg på om det tilfeldigvis er noen her i klubben som har vært borti dette tv`n...
Det jeg tenker mest på da er bildekvaliteten. Scansonic blir produsert av Dantax og Dantax er ett helt greit merke, så resten av kvaliteten bekymrer meg lite. (det koster jo ikke akkuratt gull og grønne skoger så man kan jo ikke forvente allværdens.)
Ellers så er det bare å komme med andre tips om billige 32" tv`er hvis noen kommer over det
Har noen erfaringer ang tv... (Scansonic...)
Moderator: Moderatorer
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Navn: Per Arne Ralle
- Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
- Sted: Bø
Har noen erfaringer ang tv... (Scansonic...)
Per Arne Ralle
N369
"My drinking team has a racing problem"
05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700
N369
69`Rekord 1700
- Frode N220
- 1,5 bar
- Sted: Stjørdal
Billedkvaliteten er sikkert bra nok. Senere generasjoner crt-tv`er har jo mer enn godkjent bildekvalitet. Kjøpte selv en tilbuds 28" widescreen for 3-3500,- for 3 år siden. Den har absolutt godkjent bildekvalitet (LG).
Hva gjelder kvalitet, så har du 5 års reklamasjonsrett, og siden det ikke er spesielle slitedeler på tv`n, skal den fungere knirkefritt i 5 år. Alle feil skal rettes av Elprice.
Hva gjelder kvalitet, så har du 5 års reklamasjonsrett, og siden det ikke er spesielle slitedeler på tv`n, skal den fungere knirkefritt i 5 år. Alle feil skal rettes av Elprice.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Godt tips!!!!Frode N220 skrev:Tips!
Snakk med dessert-generasjonen (50-60). ALLE de bytter jo ut de fine 32" billedrørskjermene sine til fordel for flat-teknologi.
Må jo være enkelt å få tak i noe nesten gratis super-apparat her...
Mye bedre å kjøpe en kvalitets-tv istedet for å kjøpe en "sparemodell" av rimelig ukjent merke....
Ser mye av dette på jobben nå, spesiellt med flatskjermer...
Mange som ber om hjelp etter at de har kjøpt seg flatskjerm og oppdager at denne har dårlligere kvalitet enn den tv'n de hadde fra før...
Mange har kjøpt tilbudsmodeller eller utgående modeller rimelig, disse har ofte dårlig tuner (dermed blir mottakskvaliteten dårlig) og kansje også dårlig panel... når da tv'n også er større så vises feilene bedre og bildet blir dårlig... Dette er spesiellt merkbart hos de som har kabeltv hvor kvaliteten på signalet kansje er litt dårlig.. For å løse dette så må de da enten tegne digital-abonnement eller selge den nyanskaffede flatskjermen og kjøpe en som er enda bedre, da ble det plutselig ikke så billig å kjøpe fjorårs/tilbuds-modellen
Skal man kjøpe flatskjerm så vil jeg anbefale at man går rundt til flest mulig forhandlere og spør mest mulig... det kan bli litt forvirrende men man finner fort ut om de kan produktene og vet hva de snakker om. Er forhandleren seriøs så får du selvfølgelig bytterett eller hjemlånsmulighet også
En annen ting.... vær litt kritisk til merkenavnet også!!! Hvem av oss her inne ville ikke vært skeptisk til et nytt kinesisk bilmerke, selv om den bilen også var like stor eller større, og kansje til og med hadde mere utstyr.... til en lavere pris??
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Navn: Per Arne Ralle
- Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
- Sted: Bø
Hei....
Takk for alle tips...
Desverre så valgte laptopen min å takke for seg sist helg, og det resulterte i at jeg måtte kjøpe (ja du leste riktig...KJØPE ) en ny laptop så jeg fikk gjordt det prosjektet som forsvant med den gamle (20 sider med feil-sceario på skipsmotorer i løpet av 5 dager...)
så da etter å ha kjøpt meg en billig-laptop (5K hos elkjøp) så tror jeg at jeg må drøye tv-handelen litt til... (ihvertfall til jeg får den andre laptopen min igjen fra rep, fatters har jo sagt at han vil kjøpe den billig-laptopen av meg når jeg er ferdig med den greit med snille foreldre inniblant )
Har jo vurdert å kjøpe et brukt 32" tv, men da er det somregel en 3-4 år gammelt og de forlanger somregel en 3-4K for det (ihvertfall på finn.no...)
Så da lurte jeg enkelt å greit på om jeg skulle kjøpe ett nytt tv istedenfor å bruke like mange deniros på et som alt er en 2-3år gammelt...
Takk for alle tips...
Desverre så valgte laptopen min å takke for seg sist helg, og det resulterte i at jeg måtte kjøpe (ja du leste riktig...KJØPE ) en ny laptop så jeg fikk gjordt det prosjektet som forsvant med den gamle (20 sider med feil-sceario på skipsmotorer i løpet av 5 dager...)
så da etter å ha kjøpt meg en billig-laptop (5K hos elkjøp) så tror jeg at jeg må drøye tv-handelen litt til... (ihvertfall til jeg får den andre laptopen min igjen fra rep, fatters har jo sagt at han vil kjøpe den billig-laptopen av meg når jeg er ferdig med den greit med snille foreldre inniblant )
Har jo vurdert å kjøpe et brukt 32" tv, men da er det somregel en 3-4 år gammelt og de forlanger somregel en 3-4K for det (ihvertfall på finn.no...)
Så da lurte jeg enkelt å greit på om jeg skulle kjøpe ett nytt tv istedenfor å bruke like mange deniros på et som alt er en 2-3år gammelt...
Per Arne Ralle
N369
69`Rekord 1700
N369