Koni sports dempere til 900 + senke sett
Moderator: Moderatorer
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Koni sports dempere til 900 + senke sett
Hvor er det billigst for koni dempere til 900?
Er de like for hele 900 serien fra 1978-1993?
Noen som vet hvilke koni demper som jeg skal ha? Delnummer eller noe
Hvilket senkesett er bra og passer til disse? Har sett litt på Lesjöfors senkefjærer.
Hvor er de billige?
Har sett litt oss Jacob's Auto-Supply AS (http://www.auto-supply.no/), men vet ikke prisen der.
Hvilket senkesett er bra og passer til disse? Har sett litt på Lesjöfors senkefjærer.
Hvor er de billige?
Har sett litt oss Jacob's Auto-Supply AS (http://www.auto-supply.no/), men vet ikke prisen der.
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Sted: Narvik
Mener at du får kjøpt orginal Saab Veiholdningsats,det er med fjærerdempere og stabilisatorstag.
Koster nok noen lapper siden det er orginalt.
Hadde det på gammel bilen,men ikke stabilisatorstagene
Hakke peiling på hva det koster(var montert da jeg kjøpte den)
Tror det senket ca 3cm,så helt ok ut!
Bare et tips
Koster nok noen lapper siden det er orginalt.
Hadde det på gammel bilen,men ikke stabilisatorstagene
Hakke peiling på hva det koster(var montert da jeg kjøpte den)
Tror det senket ca 3cm,så helt ok ut!
Bare et tips
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Koni sports dempere til 900 + senke sett
Eg kjøpte Lesjöfors-settet og Bilstein Sport-demparar på Speedparts etter anbefaling både frå SP, gruppa her og STCS-gjengen.Øystein Strøm N141 skrev:Hvor er det billigst for koni dempere til 900?
Hvor er de billige?
Fjørene kosta vel rundt 1300,- SEK for 4stk, og demparane var 995,- SEK framme pr. stk. og 895,- SEK bak pr. stk. Kompleterte i tilegg med foringar til demparane (PowerFlex, huskar ikkje prisen) og foringar til krengingshammar framme, både indre og yttre. Det var alt av PF-foringar dei hadde då, dei har fått meir no.
Om du er medlem i STCN får du rabatt på prisane med Speedparts. Ellers leverer Ekstrøm på Kløfta Speedparts sitt utvalg, vart faktisk henvist dit sist eg maila Speedparts.
Om eg er fornøgd?
Ja. No har eg ikkje so stort samanlikningsgrunnlag, men det er vel den beste 900-en eg har køyrt (Køyrer med Pirelli P7-dekk, 195/60-15), og ein annan som fikk prøve bilen sa at den låg bra på vegen. han som uttalte det har bra erfaring med SAAB, so han veit kva han pratar om.
So eg trur ikkje du vert missfornøgd med settet, og det har også ein fin pris, ca. 5000 SEK før evt. rabatt vert trekt frå.
etter å ha ventet siden mai (med ca 20 mailer om lovnad om at de skulle sende neste dag) på mine lesjøfors fjærer og pf foringer fra speedparts fikk jeg i går beskjed fra dem om at de ikke lenger eksporterer til kunder i norge. gjett hvem som er glad i speedparts???????
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Eit spørsmål som då kjem opp er då om vi får same rabattar på Speedparts sine forhandlarar i Norge som vi gjorde i Sverige?Erik N21 skrev:etter å ha ventet siden mai (med ca 20 mailer om lovnad om at de skulle sende neste dag) på mine lesjøfors fjærer og pf foringer fra speedparts fikk jeg i går beskjed fra dem om at de ikke lenger eksporterer til kunder i norge. gjett hvem som er glad i speedparts???????
Og i tilfelle SP ikkje eksporterar lengre, bør det utarbeidast ei norsk prisliste, slik at vi kan sjå kva vi må betale for greiene...
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Enig i det.Hjelle, N6 skrev:Eit spørsmål som då kjem opp er då om vi får same rabattar på Speedparts sine forhandlarar i Norge som vi gjorde i Sverige?Erik N21 skrev:etter å ha ventet siden mai (med ca 20 mailer om lovnad om at de skulle sende neste dag) på mine lesjøfors fjærer og pf foringer fra speedparts fikk jeg i går beskjed fra dem om at de ikke lenger eksporterer til kunder i norge. gjett hvem som er glad i speedparts???????
Og i tilfelle SP ikkje eksporterar lengre, bør det utarbeidast ei norsk prisliste, slik at vi kan sjå kva vi må betale for greiene...
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
- [email protected]
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Iflg. Speedparts er Bilstein racing kun for dei ekstreme, for gatebruk og litt bane er det Sport som gjeld.[email protected] skrev:har på bilen nå h&r senkefjører som er kappet ca ei runde, tenkte jeg skulle kjøpe meg bilstein racing dempere, veit noen hvordan dette funker sammen siden de er kappet mener jeg?
Black&Decker senkesett vert vel heller aldri bra, so eg ville ha kosta på meg eit skikkelig sett med fjører før eg gjorde noko anna...
- [email protected]
- MAX BOOST
h&r er vel det samme som lefjørs eller noe:) jeg kjøpte det igjennom krb trading. han får masse deler igjennom speedparts.. jeg får egne priser av han.. er ikke sikker på hva dere må betale.Børre N17 skrev:Hvor fikk du tak på h&r til og900'n? Og hva kostet det?
Jeg var i fjor i kontakt med Eibach, og kan meddele at de desverre ikke produserer til 99/900 lenger. Lageret er også tomt..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
- [email protected]
- MAX BOOST
hmm kjører vel litt idiot som alle andre.. blir de racing demperene for stive tror du? har problemer med at bilen slår nediHjelle, N6 skrev:Iflg. Speedparts er Bilstein racing kun for dei ekstreme, for gatebruk og litt bane er det Sport som gjeld.[email protected] skrev:har på bilen nå h&r senkefjører som er kappet ca ei runde, tenkte jeg skulle kjøpe meg bilstein racing dempere, veit noen hvordan dette funker sammen siden de er kappet mener jeg?
Black&Decker senkesett vert vel heller aldri bra, so eg ville ha kosta på meg eit skikkelig sett med fjører før eg gjorde noko anna...
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Det at bilen slår nedi har vel meir med at det er lavt, kva senking har du?[email protected] skrev:hmm kjører vel litt idiot som alle andre.. blir de racing demperene for stive tror du? har problemer med at bilen slår nediHjelle, N6 skrev:
Iflg. Speedparts er Bilstein racing kun for dei ekstreme, for gatebruk og litt bane er det Sport som gjeld.
Somsagt vart eg anbefalt Sport av Speedparts, men mitt behov er landeveiskøyring, og planar om å lufte bilen på bane.
Veit ikkje kva som skal til før Racing vert anbefalt, men det er vel kanskje demparar som vert anbefalt ved ekstrem senking?