9.5 06mod navigasjon med bluetooth?

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Njord74

9.5 06mod navigasjon med bluetooth?

Legg inn av Njord74 » 11 nov 2013, 09:15

Hei

Har lest på diverse forum at om man har navigasjon touchscreen skal man kunne bruke Bluetooth,som f.eks telefon.
På min 06 mod 9.5 ser jeg ingen Bluetooth valg på skjermen,heller ikke engang settings.
Settings kan jeg kun se i navigasjonmenyen men ikke Bluetooth.

Er det noen her som har samme modell eller samme navigasjon fra samme år som kan svare på dette?
Forrige eier mener den skal være KLARGJORT for handsfree...

Hjelp...

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: 9.5 06mod navigasjon med bluetooth?

Legg inn av Hjelle, N6 » 11 nov 2013, 10:32

Om eg huskar rett so fikk en ikkje buetooth originalt på nokon 9-5 modell.
Skal du ha Bluetooth mot org.spelar må du ettermontere eit kit ifrå fks. Parrot.

Handsfreeforberedelsen består av opplagt mikrofon og ledningsnett, slik at en kan kople på ei styringsboks for telefonen (mest aktuellt fo nokre år sidan), men du kan få kjøpt tilpassa kabling slik at du kan kople styringsboksa til fks. Parrot BT-handsfree til den framlagte kontakta, slik at den får spenning og dei signala den skal ha (muting osv) utan å strekke fleire ledningar.

Njord74

Legg inn av Njord74 » 11 nov 2013, 10:34

Hjelle, N6 skrev:Om eg huskar rett so fikk en ikkje buetooth originalt på nokon 9-5 modell.
Skal du ha Bluetooth mot org.spelar må du ettermontere eit kit ifrå fks. Parrot.

Handsfreeforberedelsen består av opplagt mikrofon og ledningsnett, slik at en kan kople på ei styringsboks for telefonen (mest aktuellt fo nokre år sidan), men du kan få kjøpt tilpassa kabling slik at du kan kople styringsboksa til fks. Parrot BT-handsfree til den framlagte kontakta, slik at den får spenning og dei signala den skal ha (muting osv) utan å strekke fleire ledningar.
Ok...

Takker for svar :)

Brukeravatar
Kato
2.0 bar
2.0 bar
Navn: Kato Herland
Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
Sted: Tromsø

Legg inn av Kato » 11 nov 2013, 16:32

Njord74 skrev: -
Er det noen her som har samme modell eller samme navigasjon fra samme år som kan svare på dette?

Hjelp...
Som tidligere eier av MY06 9-5 2,0t BioPower (med touchscreen navigasjon), levert juni 2006, kan jeg bekrefte at blåtann ikke var/er tilgjengelig, slik også Hjelle mener.

Klargjøring for handsfree mobiltelefon var tilgjengelig som ekstrautstyr for alle tre modellutgavene (Linear, Vector og Aero), under bestillingskode TEL 1. Denne opsjonen var også inkorporert i Pilotpakke 5.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.

Njord74

Legg inn av Njord74 » 11 nov 2013, 21:02

Kato skrev:
Njord74 skrev: -

Hjelp...
Som tidligere eier av MY06 9-5 2,0t BioPower (med touchscreen navigasjon), levert juni 2006, kan jeg bekrefte at blåtann ikke var/er tilgjengelig, slik også Hjelle mener.

Klargjøring for handsfree mobiltelefon var tilgjengelig som ekstrautstyr for alle tre modellutgavene (Linear, Vector og Aero), under bestillingskode TEL 1. Denne opsjonen var også inkorporert i Pilotpakke 5.
Ok.
Forrige eier mente den var klargjort for telefon. Hvordan kan jeg lettest sjekke?ser ingen valg på audio/navi skjerm i alle fall.

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 11 nov 2013, 22:45

Njord74 skrev:
Kato skrev: Ok.
Forrige eier mente den var klargjort for telefon. Hvordan kan jeg lettest sjekke?ser ingen valg på audio/navi skjerm i alle fall.
Som de andre sier, spilleren støtter ikke tlf på noe vis, du må i såfall ha ettermontert f.eks Parrot eller Nokia Blutooth. For å finne ut om noen har montert noe slikt i din bil så må du nesten nappe ut spilleren og finne igjen kontakten for forhåndsmontert mic og se om noe er tilkoblet denne.

BTW: Flyttet til elektrisk ;)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Njord74

Legg inn av Njord74 » 23 jan 2014, 09:48

Takker for svar.

Jeg har ingen anelse på dette så jeg spør her.
Siden mitt anlegg ikke har hverken USB,BT eller AUX, hvordan lettest mulig gå fram for å få alt?
BT er veldig greit å ha både til handsfree og streame musikk fra mobil,mens AUX hadde jeg tenkt meg for å koble til tlf for musikk. USB hadde vært greit for å stikke inn minnebrikke med musikk.

Det jeg savner mest er vel muligheten for musikken,så USB eller AUX står høyest på ønskelista.
Er dette dyrt å få ordnet på et verksted?

Ev kjøpe nytt anlegg som også har navigasjon?

Brukeravatar
doo-kie
Overload!!!
Medlemsnummer: N1304
Navn: Jens Petter Jensen
Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
Sted: Rognan, Saltdal

Legg inn av doo-kie » 23 jan 2014, 17:03

Aux får du tilgang til hvis du kjøper et kit fra displayspesialisten.no da mister du cd skifter.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup

MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)

http://www.garaget.org/doo-kie

ZeEven
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Bil: '02 9-5 Vector stasjonsvogn

Legg inn av ZeEven » 30 jan 2014, 22:42

Njord74 skrev:Takker for svar.

Jeg har ingen anelse på dette så jeg spør her.
Siden mitt anlegg ikke har hverken USB,BT eller AUX, hvordan lettest mulig gå fram for å få alt?
BT er veldig greit å ha både til handsfree og streame musikk fra mobil,mens AUX hadde jeg tenkt meg for å koble til tlf for musikk. USB hadde vært greit for å stikke inn minnebrikke med musikk.

Det jeg savner mest er vel muligheten for musikken,så USB eller AUX står høyest på ønskelista.
Er dette dyrt å få ordnet på et verksted?

Ev kjøpe nytt anlegg som også har navigasjon?
Drev og kikket på det samme selv (AS1 anlegg, ingen navigasjon). Det koster 1600 kr + for AUX-inngang. Da spørs det videre om du er fornøyd med lyden i anlegget for øvrig. Jeg var ikke det, og ender nå med å bytte hele sulamitten (inkl. høyttalere og forsterker), men det er jo et relativt stort og kostbart prosjekt. Problemet er at Saab sitt anlegg er uvanlige saker hva angår oppsett (balansert oppsett på de litt dyrere anleggene), samt at høyttalerne har uvanlige motstander (1,8-2,3 Ohm eller noe i den dur, de fleste anlegg er ca 4 Ohm, foruten Polk som ofte kjører rundt 2,7). Dermed er det ikke bare plug-and-play, en må velge varer nøye. Om du skal bytte head unit må du dermed gjerne også bytte forsterker, da førstnevnte sannsynligvis ikke har balanserte ut-signaler som forsterkerene i Saab så gjerne vil ha.
'02 9-5 2.0T Vector stasjonsvogn (Steg 1 ved MGMotor.no)

Njord74

Legg inn av Njord74 » 02 feb 2014, 12:20

Lyden er jeg fornøyd med.
Det eneste jeg savner er USB eller AUX for musikk.
CD-skifter i bagasjerommet klarer jeg meg fint uten da CD blir ikke brukt annet enn navigasjon CD som står i selve anlegget.

Svar