Bilen det gjelder er en 2002 Saab 93 2.0 T Aero
Hei, var ute og kjørte idag, etter noen timers kjøring, så skulle jeg dra forbi to biler, dette gikk smertefritt, helt til jeg skulle gire opp og roe ned farten igjen. Da merket jeg at det ikke var samme responsen på gassen som før. og trykket var bare 05 KG. Bar (pleier og ligge på 1 KG. Bar).
Det er ingen ulyder fra motor, ingen unormal turtalls endring på tomgang osv. Jeg har gått over slanger som kommer og går fra turbo til innsug, finner ingen sprekker, eller avhoppere !
Noen som kan hjelpe meg med dette?
Mvh Doc'en
Saab 93 aero : Mangler trykk - Problemet LØST !
Moderator: Moderatorer
- Doc'en N1586
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1586
- Bil: Saab 93 Aero 02
Saab 93 aero : Mangler trykk - Problemet LØST !
Sist redigert av Doc'en N1586 den 20 feb 2011, 23:55, redigert 2 ganger totalt.
Saab 93 Aero - 02
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Saab 93 aero : Mangler trykk
Den aller vanligste feilen er defekte enveisventiler...
Sjekk også alle vacum og trykkslanger for luftlekkasjer.
Sjekk også alle vacum og trykkslanger for luftlekkasjer.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Doc'en N1586
- Grunnladetrykk
Okei, var ganske høyt oppe på turtallet ! nærmet meg sperren i 3, men dro den ikke helt til sperren da, men slik at dere får et inntrykk av hvor jeg lå på turtall, kan det være at bankesensoren har slått ut og kjørt den i GLT ? Kjører for øyeblikket 95 oktan, når jeg tenker meg om
Enveisventilen, er det den som går ned på venstre siden av innsuget (sett forfra) ?
Fant en bilde på google av hvilken jeg mener :
http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... 29,r:1,s:0
Enveisventilen, er det den som går ned på venstre siden av innsuget (sett forfra) ?
Fant en bilde på google av hvilken jeg mener :
http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... 29,r:1,s:0
Saab 93 Aero - 02
- Doc'en N1586
- Grunnladetrykk
Var ute idag og så litt ekstra godt over slanger osv, finner ingen sprekker eller lekkasjer av betydning.
Tok bilen for en tur, og etter motor var varm osv, prøvde jeg forsiktig og dra den i 2. gir, da klatrer Bar måleren seg opp mot 1 KG, men faller deretter på en måte av, og ned på 0,5 KG igjen. Ser også at jeg har to enveisventiler, kan disse gjøre at jeg ikke får det trykket jeg skal ha?
Mvh Doc'en
Tok bilen for en tur, og etter motor var varm osv, prøvde jeg forsiktig og dra den i 2. gir, da klatrer Bar måleren seg opp mot 1 KG, men faller deretter på en måte av, og ned på 0,5 KG igjen. Ser også at jeg har to enveisventiler, kan disse gjøre at jeg ikke får det trykket jeg skal ha?
Mvh Doc'en
Saab 93 Aero - 02
-
- Overload!!!
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Kan godt være avlastningsventilen også, men den oppførselen der.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- Doc'en N1586
- Grunnladetrykk
Re: Saab 93 aero : Mangler trykk - VW enveisventiler?
Disse enveis ventilene, har søkt litt, og ser det er bedre og bytte de til VW ventiler, er det bare og ringer til Møller og si man skal ha VW enveisventiler? eller der det et spesifikt Artikkel nr osv / spesielt navn en skal leite etter?
Tar og kjøper inn alle vacum slanger nye, og liksågodt bytter alt, da det sikkert ikke er dumt etter noen års tjeneste
Så altså trenger jeg og vite om det bare er og ringe / stikke innom Møller og si en skal ha VW enveisventiler, ser dem selger på Mekonomen også, men disse går jeg ut ifra er lik dem som står på ?
Tar og kjøper inn alle vacum slanger nye, og liksågodt bytter alt, da det sikkert ikke er dumt etter noen års tjeneste
Så altså trenger jeg og vite om det bare er og ringe / stikke innom Møller og si en skal ha VW enveisventiler, ser dem selger på Mekonomen også, men disse går jeg ut ifra er lik dem som står på ?
Saab 93 Aero - 02
-
- 0.7 bar
Re: Saab 93 aero : Mangler trykk - VW enveisventiler ?
viewtopic.php?f=12&t=22377
delenummeret på ventilene står i denne tråden
delenummeret på ventilene står i denne tråden
- Doc'en N1586
- Grunnladetrykk
Re: Saab 93 aero : Mangler trykk - VW enveisventiler ?
Tusen Takk for svar =)
Men problemet er LØST
Var en slange klemme som var vekk - grunnen til at jeg ikke så dette med en gang var at det var en ettermontert slange, som ikke så ut som det skulle være slange på. Er den mellom innsugs røret og slangen til Intrecooler
Men problemet er LØST
Var en slange klemme som var vekk - grunnen til at jeg ikke så dette med en gang var at det var en ettermontert slange, som ikke så ut som det skulle være slange på. Er den mellom innsugs røret og slangen til Intrecooler
Saab 93 Aero - 02