Skal klage, tips???
Moderator: Moderatorer
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
kan ikke skjønne hvorfor lagringsmediet skal ta skade av at det ikke er strøm på datan.
Hender titt og ofte at jeg sparker til brytern på kabelskjøten som går til stasjonære datan min
MacGyver wannabe som jeg er, hadde jeg prøvd å finne delen du trenger til pc'en på ebay,
og skru opp og bytte den selv på skrivebordspulten blant saab instrumentene og alle mobildelene, hehe.
Den type prosjekter har jeg faktisk hatt god flaks med tidligere!
Hender titt og ofte at jeg sparker til brytern på kabelskjøten som går til stasjonære datan min
MacGyver wannabe som jeg er, hadde jeg prøvd å finne delen du trenger til pc'en på ebay,
og skru opp og bytte den selv på skrivebordspulten blant saab instrumentene og alle mobildelene, hehe.
Den type prosjekter har jeg faktisk hatt god flaks med tidligere!
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-
- Grunnladetrykk
- Sted: Akershus
jeg ville prøvd å ringe Strax og snakket med dem direkte!!
vet ikke hva det står i kontrakten/forsikringen din, men det vanlige er at det er opp til Lefdal og forsikringsselskapet å bestemme om det er verdt å reparere pc'n hvis skaden dekkes av forsikringen.
hvis de bestemmer at din pc skal vrakes er jeg usikker på hvilke regler som gjelder, men det kan vel sammenlignes med det som skjer når biler kondemneres.
ved vraking av bil går eiendomsretten over til forsikringsselskapet, men bileier kan jo ta ut personlig utstyr og ekstrautstyr.
jeg mener at en hd kan sammenlignes med dette og at du bør ha rett på å få den tilbake. jeg vet ikke om du har KRAV på å få tilbake hd. er som sagt på tynn is angående disse reglene.
men som sagt ville jeg prøvd å snakke med reparatøren først
vet ikke hva det står i kontrakten/forsikringen din, men det vanlige er at det er opp til Lefdal og forsikringsselskapet å bestemme om det er verdt å reparere pc'n hvis skaden dekkes av forsikringen.
hvis de bestemmer at din pc skal vrakes er jeg usikker på hvilke regler som gjelder, men det kan vel sammenlignes med det som skjer når biler kondemneres.
ved vraking av bil går eiendomsretten over til forsikringsselskapet, men bileier kan jo ta ut personlig utstyr og ekstrautstyr.
jeg mener at en hd kan sammenlignes med dette og at du bør ha rett på å få den tilbake. jeg vet ikke om du har KRAV på å få tilbake hd. er som sagt på tynn is angående disse reglene.
men som sagt ville jeg prøvd å snakke med reparatøren først
900 T8, 86'
"downpressure gjør ikke meg nedtrykt!!"
"downpressure gjør ikke meg nedtrykt!!"
- Johan N828
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Om jeg har krav på innholdet på harddisken eller ikke veit ikke jeg heller, men jeg har sagt at jeg MÅ ha det og da får de klare det. Så får jeg heller betale noen kroner for og få det ut. Spiller mindre rolle egentlig, bare jeg får ut dataene mine!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- KongerudN344
- MAX BOOST
Var nettopp innom Lefdal nå for og snakke med de ansikt til ansikt. Karen bak disken sjekket opp hvordan maskinen min lå ann og det viser seg at verkstedet ikke har sett på den enda Verkstedet hadde såååå mye og gjøre om dagen. Så da skulle jeg jo få lånepc, etter at jeg selv hadde bedt om det. Men problemet var at de ikke hadde flere! Alt var lånt ut. Heldigvis for meg så var det høyt under taket der eller så hadde jeg nok fått kul i hue!
Men de måtte pent skrive ut en salgsmaskin til meg før jeg gikk derfra!
Så hva skjer med den når jeg kommer hjem? Henger seg etter oppstart og der står den Like langt! Får vel ta meg en tur tilbake igjen! Trenger jo egentlig ikke den PC'en da det er innholdet som det haster med, men skal det være så skal det være.
Han bak disken mente jeg skulle kjøpe siemens neste gang så slapp jeg slike problemer da Da yter de sikkert mye bedre service.
Det som liksom er det verste er at de til stadighet ljuger kundene sine rett opp i trynet! Hvis de hadde sagt som følger når jeg spurte hvor lang tid det ville ta:
"Beklager, men verkstedet har litt mye og gjøre om dagen så det er litt vanskelig og si. Kan ikke love deg noe, kan fort ta 3 - 4 uker dessverre. Men vi ordner selvfølgelig en lånepc til deg".
Da hadde det på en måte vært greit syntes jeg. Selv om jeg mener at det kanskje hadde vært en ide og bytte verksted dersom de ikke klarer og levere tjenesten sin, var nemlig akkurat samme greia sist gang jeg leverte inn noe til rep.
Men de måtte pent skrive ut en salgsmaskin til meg før jeg gikk derfra!
Så hva skjer med den når jeg kommer hjem? Henger seg etter oppstart og der står den Like langt! Får vel ta meg en tur tilbake igjen! Trenger jo egentlig ikke den PC'en da det er innholdet som det haster med, men skal det være så skal det være.
Han bak disken mente jeg skulle kjøpe siemens neste gang så slapp jeg slike problemer da Da yter de sikkert mye bedre service.
Det som liksom er det verste er at de til stadighet ljuger kundene sine rett opp i trynet! Hvis de hadde sagt som følger når jeg spurte hvor lang tid det ville ta:
"Beklager, men verkstedet har litt mye og gjøre om dagen så det er litt vanskelig og si. Kan ikke love deg noe, kan fort ta 3 - 4 uker dessverre. Men vi ordner selvfølgelig en lånepc til deg".
Da hadde det på en måte vært greit syntes jeg. Selv om jeg mener at det kanskje hadde vært en ide og bytte verksted dersom de ikke klarer og levere tjenesten sin, var nemlig akkurat samme greia sist gang jeg leverte inn noe til rep.
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Johan N828
- MAX BOOST
Skjønnwer fustrasjonen her:P Ser det selv hver dag jeg jobber. men desverre er det slim at noen servicer variere. Har sett flere ganger at noen servicer kommer tilbake fix ferdig i løpet av 7 dager mens noen tar bare evigheter helt uten grunn. Lover og sjekke for deg når jeg er på jobb i morgen...
Johan
Johan
- Harald N1080
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 1018
- Navn: Harald Halvorsen
- Bil: '02 9-3 SE 2,0t
- Sted: Sadness
- Kontakt:
At ikke folk snart forsår at det er Mac man må ha
[/offtopic]
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt verkstedet direkte og bedt dem returnere maskinen, siden de tydeligvis ikke er istand til å gjøre det de skal med den. Så hadde jeg funnet de delene jeg trengte på eBay, slik noen nevnte her, og fikset det selv.
Etterpå hadde jeg kontaktet Lefdal og fortalt at jeg hadde fikset biffen selv, hvor mye det kostet, og hvor lang tid det tok, og at de kunne grave seg langt til H****** med hele kundeservicen sin.
Har selv dårlige erfaringer med den butikken, både når det kommer til kundebehandling i butikken og service på produkter...
[/offtopic]
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt verkstedet direkte og bedt dem returnere maskinen, siden de tydeligvis ikke er istand til å gjøre det de skal med den. Så hadde jeg funnet de delene jeg trengte på eBay, slik noen nevnte her, og fikset det selv.
Etterpå hadde jeg kontaktet Lefdal og fortalt at jeg hadde fikset biffen selv, hvor mye det kostet, og hvor lang tid det tok, og at de kunne grave seg langt til H****** med hele kundeservicen sin.
Har selv dårlige erfaringer med den butikken, både når det kommer til kundebehandling i butikken og service på produkter...
- KongerudN344
- MAX BOOST
Spørsmål til johan: Hva slags opplæring har de ansatte på Lefdal i kundeservice og det og behandle mennesker på en fin måte? Finnes det i det hele tatt? Jeg syntes selgerene på Lefdal er veldig hyggelige, samtidig kan de mye om produktene så er vel derfor jeg ryker på og handle der hver gang Men nå er det slutt!
Noen som veit om noen SMÅ butikker som VEIT hva god kundeservice er? Fortrinnsvis her i området, skulle hatt ny telefon for lenge siden Og trenger også noe datautstyr snart....
Noen som veit om noen SMÅ butikker som VEIT hva god kundeservice er? Fortrinnsvis her i området, skulle hatt ny telefon for lenge siden Og trenger også noe datautstyr snart....
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Johan N828
- MAX BOOST
Hmm.. Det er vel egentlig ikke noe trening i det i det heletatt:P men vi har møter med hele service andelingen. Og så er det vanelig høflighet pluss forbrukerkjøpsloven som gjelder da:PKongerudN344 skrev:Spørsmål til johan: Hva slags opplæring har de ansatte på Lefdal i kundeservice og det og behandle mennesker på en fin måte? Finnes det i det hele tatt? Jeg syntes selgerene på Lefdal er veldig hyggelige, samtidig kan de mye om produktene så er vel derfor jeg ryker på og handle der hver gang Men nå er det slutt!
Selgerne for betalt ekstra når de selger mye. Det gjør ikke service folka. Mulig at du har vært litt uheldig, eller så er de på den Lefdalen komplette idioter. Ikke usansynelig det siste der.
Men tro meg. Vi må tåle mye dritt. Det er evig mange som skal ha ut fustrasjonen sin og det må gå utover noen. kom til meg neste gang og bare si STCN litt lavt så skal jeg love deg beste kunde servicen du noen gang har sett
PS: skal fremdeles sjekke servicen din og få fart på den
Mvh Johan
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Sted: Lørenskog
-
- Grunnladetrykk
- Sted: Akershus
- Johan N828
- MAX BOOST
Har sjekka med Lefdal nå
I starten av tråden beskriver du en jente som tok i mot servicen. Skjønner hva du mener:P Hun var waaay out
Hun kunne først fortelle meg at PCn hadde blitt dekket av forsikringen og at du skal få en ny i posten. Så prater hun om noe annet og så plukker jeg opp noen ord. Det viser seg nemmelig at den skal bli reparert, på forsikring seff. Hvor i H****** de loka folka har fått det fra at de ikke skulle reparere hvet jeg ikke. Det hun heller ikke klarte og fortelle deg var at Forsikrings saker kan ta mer en 2 uker:P Dette hadde jeg også glemt egentlig:P Logistikken fungerer slik:
Du lever lappisen til service ->
Lappisen blir liggende til forsikrings selskapet har godkjent og gitt rekvisisjons nr ->
Lappisen blir sendt til verksted->
På verksted taksteres skaden->
Skaden fixes eller forsikrings selskapet sender ny lappis->
Dette kan fort ta litt tid i og med at det er mye komunikasjon som skal foretaes av det som virker for meg av noen litt dårlige service folk.
Anyways. Hun lovet meg at alle dokumenter og alt innhold skulle taes vare på. Og servicen skulle være klar til ca tirsdag. Hvis du ikke hører noe fra dem til da så skal jeg ringe og kjefte:P Fikk direkte nummeret til service avdelingen dems
Mch Johan
I starten av tråden beskriver du en jente som tok i mot servicen. Skjønner hva du mener:P Hun var waaay out
Hun kunne først fortelle meg at PCn hadde blitt dekket av forsikringen og at du skal få en ny i posten. Så prater hun om noe annet og så plukker jeg opp noen ord. Det viser seg nemmelig at den skal bli reparert, på forsikring seff. Hvor i H****** de loka folka har fått det fra at de ikke skulle reparere hvet jeg ikke. Det hun heller ikke klarte og fortelle deg var at Forsikrings saker kan ta mer en 2 uker:P Dette hadde jeg også glemt egentlig:P Logistikken fungerer slik:
Lappisen blir liggende til forsikrings selskapet har godkjent og gitt rekvisisjons nr ->
Dette kan fort ta litt tid i og med at det er mye komunikasjon som skal foretaes av det som virker for meg av noen litt dårlige service folk.
Anyways. Hun lovet meg at alle dokumenter og alt innhold skulle taes vare på. Og servicen skulle være klar til ca tirsdag. Hvis du ikke hører noe fra dem til da så skal jeg ringe og kjefte:P Fikk direkte nummeret til service avdelingen dems
Mch Johan
- Peter
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Det der er service det, bra med en insider.Johan N828 skrev:Har sjekka med Lefdal nå
Mch Johan
Stå på Johan
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt