Har nettopp handlet en 1998 9-5 2.0T. La merke til en gul gugge i påfyllingslokket på olja samt. lite olje. I tråd med serviceheftet så vi at det var på tide med en service, og ble enige om at det skulle taes en service før salg. Km. stand er 121 000.
Har i ettertid lest at spesiellt 9-5 har problem med veivhusventilasjonen, og har sendt forespørsel om dette er skiftet til butikken.
1.Er dette en grei / rimelig sak å utbedre?
2.Hva kan konsekvensene av dette være / bli?
3.Hvilke "rettigheter" har jeg fra forhandler / produsent?
På forhånd takk for svar, hilsen fresh Saab eier.
Spørsmål om veivhusventilasjon
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
sjekk denne siden, http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
Den siste skal visst være ok, jeg kjøpte selv en 9-5 fra 98 for etpar mnd siden, og fikk byttet veivhusventilasjonen. Siden jeg kjøpte privat, måtte jeg betale 1500 kr for bytting på merkeverksted. Ca et piss i havet, vel verdt pengene, så slipper man store og dyyyre problemer senere:)TCCW skrev:Finnes det mange oppgraderingskit av veivhusventilasjonen? Hvilket anbefales? Leste om f.eks oppgradering 1,2,3
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
Saab sier de dekker dette på biler yngre enn 5 år, men det er verdt å krangle litt.
Det var litt spesielt i mitt tilfelle siden Saabhuset bekreftet at veivhusvent. var modifisert med siste utgave. (trinn 6 tror jeg). Men siden dette ikke stemte kontaktet jeg GM Norge da Saabhuset ikke ville bekjenne sine synder. Slik jeg tolker det på forumet virker det som der er
MEGET forskjelllig praksis mellom forhandlerne i det ganske land på dette
med veivhusvent. Anbefaler å søke litt rundt på forumet og lese litt på innleggene for å danne seg ett bilde og få svar.
Det var litt spesielt i mitt tilfelle siden Saabhuset bekreftet at veivhusvent. var modifisert med siste utgave. (trinn 6 tror jeg). Men siden dette ikke stemte kontaktet jeg GM Norge da Saabhuset ikke ville bekjenne sine synder. Slik jeg tolker det på forumet virker det som der er
MEGET forskjelllig praksis mellom forhandlerne i det ganske land på dette
med veivhusvent. Anbefaler å søke litt rundt på forumet og lese litt på innleggene for å danne seg ett bilde og få svar.
Is på veien, is i magen
02 Saab 9-5 2,3t
03 Volvo FH 520
02 Saab 9-5 2,3t
03 Volvo FH 520