Problem med ladetrykk.
Moderator: Moderatorer
Problem med ladetrykk.
Jeg har en 900 Aero 87 som jeg har byttet turbo på til en turbo fra Sierra Cossworth 4x4 har også montert justerbar bensintrkksregulator 3" eksos fra turboen modifisert APC og dumpventil.
Har problemer med ladetrykket når jeg kommer opp til 0,8-0,9bar mister jeg trykket til trykket har sunket litt så klarer jeg og lade det samme igjen. Er det noen som vet ha dette kan være?
Bensinkutt? eller Tenning?
Har problemer med ladetrykket når jeg kommer opp til 0,8-0,9bar mister jeg trykket til trykket har sunket litt så klarer jeg og lade det samme igjen. Er det noen som vet ha dette kan være?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Problem med ladetrykk.
trykkvakta, er den kobla ut? Den slår inn ved 1 bar, og iflg. enkelte her merkar du det godt...aero87 skrev:Jeg har en 900 Aero 87 som jeg har byttet turbo på til en turbo fra Sierra Cossworth 4x4 har også montert justerbar bensintrkksregulator 3" eksos fra turboen modifisert APC og dumpventil.
- [email protected]
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
Trykkvakt.
Jeg er ganske sikker på at det ertrykkvakten jeg har koblet ut, den sitter under rattet og har en vakumslane inn og en ut på ene siden på andre siden er det 3 kontakter med en justerings skrue i midten, så jeg tror ikke det er trykkvakten som er problemet.
Ladetrykk.
Det er mulig det, jeg kjører ca 4.5bar i bensintrykk, men det kan være dysene som ikke klarer og levere nok muligens. Det jeg syntes som er merkelig er at jeg ladet 1,2bar uten problemer med org. turbo og nå klarer jeg ikke mer enn ca 0,9 da kutter bilen og det kommer av og til et smell i Eksosen. Har sjekket at tennningen er riktig(16g) og sjekket pluggene og tennkablene.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Trykkvakt.
Trykkvakta og trykkgivar sit omtrent på same plass, lett å ta feil.aero87 skrev:Jeg er ganske sikker på at det ertrykkvakten jeg har koblet ut, den sitter under rattet og har en vakumslane inn og en ut på ene siden på andre siden er det 3 kontakter med en justerings skrue i midten, så jeg tror ikke det er trykkvakten som er problemet.
Bilde av trykkvakta og trykkgivar:
http://medlem.spray.se/lorre/apc/turbo/70.jpg
Bilde av trykkvakta:
http://medlem.spray.se/lorre/apc/turbo/73.jpg
Bilde av trykkgivar:
http://medlem.spray.se/lorre/apc/turbo/74.jpg
Bilda er henta frå det svenske turboforumet, og iflg. Anders Olsson som posta det oprinnelige innlegget med linkane er desse bilda tatt i ein M86 900T8. Men det var akkurat slik i min 900 T16 også når eg har oppi der og bytta nokre slangar.
Trykkvakt.
Takk.
Jeg sjekket linkene og jeg har koblet ut trykkvakten det var riktig, så feilen kan ikke ligge der.
Jeg sjekket linkene og jeg har koblet ut trykkvakten det var riktig, så feilen kan ikke ligge der.
Re: Problem med ladetrykk.
noen av dere som har ei trykkvakt tilsalgs?