Lyder som gjør meg gal
Moderator: Moderatorer
Lyder som gjør meg gal
I dasjbordet hører eg ofte en slags klikke lyd, vet ikkje helt hvordan eg kan forklare lyden men eg kan prøve.
Det høres ut som ett varmt eksos anlegg som holder på å kjølne og kommer ofte i humper men også av og til på flate strekk.
Høres ut som om at det mellom askebegeret og spilleren ett sted men klarer ikkje å lokalisere den.
Noen osm har en eller annen formening om hva dette kan være?
Begynner nesten å angre på at eg kjøpte bilen pga alt kavet
Det høres ut som ett varmt eksos anlegg som holder på å kjølne og kommer ofte i humper men også av og til på flate strekk.
Høres ut som om at det mellom askebegeret og spilleren ett sted men klarer ikkje å lokalisere den.
Noen osm har en eller annen formening om hva dette kan være?
Begynner nesten å angre på at eg kjøpte bilen pga alt kavet
9-3 ss 03 mod
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ingen aning om hva det kan være, men her er en ting du kan prøve: Stikk på biltema og kjøp silikonspray, og dusj i vei (vær litt kritisk, f eks er neppe silikonspray i CD-spilleren noen høydare). Det pleier å fjerne lyder fra plast-gnissing.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Nå vet jeg ikke hvordan det ser ut inne i dashbordet på en SS, men skal ikke mere til enn at det er ei kontakt til f.eks cdspilleren som dunker inn i metallramma til selve spilleren.
Slike lyder blir man gaaal av. Er altfor mange av de i min bil. Mye slik plastikk gnissing og dritt.
Slike lyder blir man gaaal av. Er altfor mange av de i min bil. Mye slik plastikk gnissing og dritt.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
Vær forsiktig med silikon og andre kjemikalier! Den myke plasten på knappene er uhyggelig ømfintlig for slikt, og kan begynne å flasse.
Hører du lyden kun når du kjører?
På vår bil kan man høre en slags virre/klikkelyd når klimanlegget justerer på temperaturen, og den er ganske irriterende. Men så lenge klimaanlegget funker har jeg ikke hastverk med å se på det. Blir fort kroner om man må bytte styringsenheten...
Vi har også en knirkelyd som stammer fra et verkstedbesøk der de så på ICM-enheten og hvor de har hatt konsollen åpen. De slurvet vel med monteringen... Dette kan jeg helt sikkert fikse ved å ta vekk ICM- og klimafrontene og så montere dem nøyaktig igjen. Men ikke høyt prioritert så langt...
Mitt råd er å demontere enhetene i konsollen og så montere igjen. Og om det er steder du mistenker kan du lime inn biter av filt. Mye knirking man kan fjerne sånn.
Hører du lyden kun når du kjører?
På vår bil kan man høre en slags virre/klikkelyd når klimanlegget justerer på temperaturen, og den er ganske irriterende. Men så lenge klimaanlegget funker har jeg ikke hastverk med å se på det. Blir fort kroner om man må bytte styringsenheten...
Vi har også en knirkelyd som stammer fra et verkstedbesøk der de så på ICM-enheten og hvor de har hatt konsollen åpen. De slurvet vel med monteringen... Dette kan jeg helt sikkert fikse ved å ta vekk ICM- og klimafrontene og så montere dem nøyaktig igjen. Men ikke høyt prioritert så langt...
Mitt råd er å demontere enhetene i konsollen og så montere igjen. Og om det er steder du mistenker kan du lime inn biter av filt. Mye knirking man kan fjerne sånn.
cK
'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-
'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-
-
- 0.7 bar
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Harestua
- Mats Erik Aasegg
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 007
- Bil: 2013 Xc70 D4 Awd, 1991 Mb 250d
- Sted: sprova
lyd
Hei.
Ta kontakt med Bilhuset Verdal.Vet de hadde en ss med lyd fra dashbord.Det var vel en slags kortslutnings-lyd..... vet ikke hva løsningen ble.....ring de og høre.......
Ta kontakt med Bilhuset Verdal.Vet de hadde en ss med lyd fra dashbord.Det var vel en slags kortslutnings-lyd..... vet ikke hva løsningen ble.....ring de og høre.......
2016 Volvo Xc90 D5 Inscription
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Har et lignende problem på 9 3 min,her rister det og skrangler innefor bryter til justering av speil.Dette er j§§§ig irriterende.Har noen et godt forslag til hvordan jeg åpner denne så det går ann å se hva som er løst.Det er egentlig rart men i 900 s så er alt kompakt og ingen risting eller knirking.
SAAB ER BEST
- ole anders
- 0.7 bar
- Sted: Hønefoss
Flere enn meg som sliter med knirking i midtkosollen ?
Snakket med en fyr fra verkstedet på scan auto og han sa at dette var det flere 9-3`er som var plaget med men han visste ikkje om det var gjort noe med på nyere modeller.
Så det eg lurer på er, om det er blitt gjort noe med dette og om eventuellt en midtkonsoll fra en yere 9-3 passer i min 03 mod?
Snakket med en fyr fra verkstedet på scan auto og han sa at dette var det flere 9-3`er som var plaget med men han visste ikkje om det var gjort noe med på nyere modeller.
Så det eg lurer på er, om det er blitt gjort noe med dette og om eventuellt en midtkonsoll fra en yere 9-3 passer i min 03 mod?
9-3 ss 03 mod
Er ikkje slikt på min men er bare det at det stoffet de har brukt er så utrolig knirkete, så hver gang eg legger armen på hvilren eller eg treffer en fartsdumt eller noe sånt så kommer det en lyd som eg kunne vært forutenMats900SQR skrev:kjørelæraren min har akkorat samme problem på sin 05m 9-3ss TID. rister og klirrer syykt i midtkonsollen når man kommer litt opp i turtall....
9-3 ss 03 mod
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1216
- Navn: Andreas Ente
- Bil: opalgrønn -76 99 2d
- Sted: sandnes
I fatterns 9000 er det og en slik tikkelyd. denne høres ut som kommer fra setevarme-bryteren i dashen. det er nok en relee i denne som lever sitt eget liv (setevarmen fungerer heller ikke i de perioder da det tikker). den tikker uregelmessig i blant annet dumper, som du og beskriver Skyler, med den lyden som en relee lager (blinklysrelee mm).
- Andreas
- Andreas