Max uflaks!
Moderator: Moderatorer
Max uflaks!
Kjørte Silverbeast for å hente 900 Turboen hans som har fått litt stell av en som kan det. Jeg skulle vinke ham ut, så jeg parkerte bilen utenfor i en bratt bakke. Satte selvsagt håndbrekket på (fikset for ca. 2 uker på verksted), vinket ham ut. Da jeg skulle se etter 9000 cc 2.0 Turboen min, stod den ikke der jeg hadde satt den lenger . Den stod på andre siden av veien litt lenger nede, klint intill et gjerde og en betongkant! Hådbrekket hadde plutselig sagt takk for seg, eller i allefall så hadde det bestemt seg for å være så dårligt at bilen begynte å trille etter en stund. Var heldig at bilen ikke falt ned noen meter, men nå har jeg knust venstrelykt og en bulk i min elskede 9000 .... Det gjør så vondt i hjertet.. Noe av det verste jeg har opplevd noen gang...!
Moralen er: Har du 9000, så for guds skyld; husk å sitte bilen i gir samtidig som brekket står på!.. Kan ikke si jeg er veldig fornøyd med dem som har satt på brekket heller! Trodde brekket skulle holde LITT lengre enn 2 uker. Tross alt nye calipper også!!! .. Noen som vet hva det vil koste å få fikset bulken? Er en bulk på størrelse med en barne knytteneve. Den ligger på skjermen bak med lykten. Noen som har en fin 9000 cc baklykt?
Hilsen en MEGET trist, nesten knust Noub
Moralen er: Har du 9000, så for guds skyld; husk å sitte bilen i gir samtidig som brekket står på!.. Kan ikke si jeg er veldig fornøyd med dem som har satt på brekket heller! Trodde brekket skulle holde LITT lengre enn 2 uker. Tross alt nye calipper også!!! .. Noen som vet hva det vil koste å få fikset bulken? Er en bulk på størrelse med en barne knytteneve. Den ligger på skjermen bak med lykten. Noen som har en fin 9000 cc baklykt?
Hilsen en MEGET trist, nesten knust Noub
N539
1991 Saab 9000 2.0 Turbo cc
1991 Saab 9000 2.0 Turbo cc
Hei.
Siden dette er gjordt på verksted, så er de ansvarlige for reparasjonen i minst 2 år (reklamasjonsrett), eller frem til utstyret er naturlig utslitt, for det de har fikset. Dersom du kan bekrefte at det er verkstedet som har fikset delen som er "røket", så er de også ansvarlige for skadene på bilen din ifølge kjøpsloven.
Jeg tror faktisk man ser slik på at at dersom du ba dem fikse håndbrekket, uten å spesifisere nøyaktig hva (vaier, bremsebånd osv), så er de også pliktet til å sjekke over resten for å forsikre seg om at hele kjeden er i orden, dermed kan det hende du stiller veldig sterkt selv om det var en av de gjenværende gamle komponentene som er herpet.
Kjøpsloven gjelder for tjenester så vel som utstyr! Les litt på forbrukerportalen.no
-Morgan-
Siden dette er gjordt på verksted, så er de ansvarlige for reparasjonen i minst 2 år (reklamasjonsrett), eller frem til utstyret er naturlig utslitt, for det de har fikset. Dersom du kan bekrefte at det er verkstedet som har fikset delen som er "røket", så er de også ansvarlige for skadene på bilen din ifølge kjøpsloven.
Jeg tror faktisk man ser slik på at at dersom du ba dem fikse håndbrekket, uten å spesifisere nøyaktig hva (vaier, bremsebånd osv), så er de også pliktet til å sjekke over resten for å forsikre seg om at hele kjeden er i orden, dermed kan det hende du stiller veldig sterkt selv om det var en av de gjenværende gamle komponentene som er herpet.
Kjøpsloven gjelder for tjenester så vel som utstyr! Les litt på forbrukerportalen.no
-Morgan-
å hvis du er ung, kan du regne med å bli "oversett" av voksene.. få med en stram voksen person, hvis du ikke er det selv..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
Får jeg også anbefale å ta med deg utskrift av kjøpsloven? De pleier å mykne opp når man spør om ikke de også må følge norske lover slik som alle andre i dette landet.
Spesifikt så står det ett sted at reklamasjon også gjelder tjenester, slik som verkstedarbeid, og et annet sted at følgefeil som er resultat av den første feilen også skal dekkes, selv om det er helt andre ting.
Eks. En takvifte som mister et blad, og bladet knuser ruta i stua. Selgeren av takvifta skal betale for ruta i stua også, i tillegg til ny takvifte.
-Ko_deZ-
Spesifikt så står det ett sted at reklamasjon også gjelder tjenester, slik som verkstedarbeid, og et annet sted at følgefeil som er resultat av den første feilen også skal dekkes, selv om det er helt andre ting.
Eks. En takvifte som mister et blad, og bladet knuser ruta i stua. Selgeren av takvifta skal betale for ruta i stua også, i tillegg til ny takvifte.
-Ko_deZ-
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Hadde min OG900 på verksted for å fikse håndbrekket for to uker siden jeg også... Kjørte i 13 km så tok det fyr i hjulet Hadde stramma for mye....
Han påstod det var kalipperen sin skyld, noe det også kanskje var, men han skulle uansett gjort meg oppmerksom på det!
Han jobba til sju på fredagskvelden for at bilen min skulle bli ferdig, kosta meg ikke ei krone!
Måtte riktig nok heve røsten og nevne forbrukerrådet, men da var han snill gutt
Han påstod det var kalipperen sin skyld, noe det også kanskje var, men han skulle uansett gjort meg oppmerksom på det!
Han jobba til sju på fredagskvelden for at bilen min skulle bli ferdig, kosta meg ikke ei krone!
Måtte riktig nok heve røsten og nevne forbrukerrådet, men da var han snill gutt
- Mats Erik Aasegg
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 007
- Bil: 2013 Xc70 D4 Awd, 1991 Mb 250d
- Sted: sprova
handbrekk
Har du kjørt en "ekte" saab så hadde bilen stått i revers pg skaden hadde ikke skjedd...
2016 Volvo Xc90 D5 Inscription
ko_dez !!!!!!!!
Hallo
Du mener vel ikke at det er verkstedet som har ansvaret hvis eier av bilen i dette tilfellet påstår at bilen rullet pga. et dårlig håndbrekk?? Bevis?? ,det ville bare bli påstand mot påstand.
Bilen er gammel og velbrukt og ingen kan bevise noeb ting i denne saken.
Dette ligner en viss sak i USA mellom Ford/Firestone og en bileier som kolliderte og ga Ford og deretter Firestone skylda.
Hallo
Du mener vel ikke at det er verkstedet som har ansvaret hvis eier av bilen i dette tilfellet påstår at bilen rullet pga. et dårlig håndbrekk?? Bevis?? ,det ville bare bli påstand mot påstand.
Bilen er gammel og velbrukt og ingen kan bevise noeb ting i denne saken.
Dette ligner en viss sak i USA mellom Ford/Firestone og en bileier som kolliderte og ga Ford og deretter Firestone skylda.
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Sted: Lørenskog
Vennligst les tråden, "sars". Det ko_dez påstår er 100% korrekt. Om du kanskje ikke bare skummer over får du med deg at trådstarter hadde vært på verksted for to uker siden for å få reparert\stramma nemlig håndbrekket. Da er det vel vanlig å forvente at det virker?
Som ko_dez også nevner er skader som har skjedd ved følge av en 'mislykka' reparasjon også verkstedes ansvar å erstatte.
mvh
Som ko_dez også nevner er skader som har skjedd ved følge av en 'mislykka' reparasjon også verkstedes ansvar å erstatte.
mvh
Eirik N310 |
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..
x '84 Saab 99GL Five Speed
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..
x '84 Saab 99GL Five Speed
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Får vel starte med å ønske deg velkommen på forumetsars skrev:Ka faan e ekte saab??
Mange anser at og900 (og=old generation) er den eneste "ekte" Saab'en...
Ellers vil jeg anbefale deg å lese litt på forumet, da vil du kansje oppdage at den språkbruken ikke er spesielt populær
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Sted: Lørenskog
En er en reparasjon mislykket på noen måte,så vil nok bileier få beskjed om det i de aller fleste tilfeller.
Tror det kan bli vanskelig å fremsille et krav til verkstedet i dette tilfellet.
Når det er sagt er det som bileier forferdelig sørgelig med slike episoder!!!!Det er det ingen tvil om.
Håper å få høre hvordan utfallet i denne saken blir, lykke til
Tror det kan bli vanskelig å fremsille et krav til verkstedet i dette tilfellet.
Når det er sagt er det som bileier forferdelig sørgelig med slike episoder!!!!Det er det ingen tvil om.
Håper å få høre hvordan utfallet i denne saken blir, lykke til
- saabanders
- 1.2 bar
- Sted: Sogn& Fj.