| FIXED |Saab 900 Turbo LH 2.2 B202L 93 motor prob.
Moderator: Moderatorer
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
nå har jeg rasa igjennom HELE den feilsøkings runden:P alle målinger og alt av ulike pluggre og ledninger er som de skal være:P fatter IKKE hva det kan være.. hva er det som timer tenninga? er det bare rotoren? hvis jeg skal teste BTR, kan jeg ikke få noen til å starte bil, mens jeg klemmer over retur, hvis bilen starter da? er det den? er det noen andre plugger jeg ikke veit om?
EDIT: Hva er den pluggen som går inn på rotorhuset? kan den være noe feil med?? bilen går meg på nervene nå:P motoren(toppen) er overhalt.. for 1.5 mnd siden:P
EDIT: Hva er den pluggen som går inn på rotorhuset? kan den være noe feil med?? bilen går meg på nervene nå:P motoren(toppen) er overhalt.. for 1.5 mnd siden:P
ok. gjort følgende. koble LMM RETT inn på insuget, UTEN å gå via turboen.. for å få start, så må jeg holde handa foran LMM slik at det blir vacum også slippe nårr den starter.. går på tomgang, men med en gang jeg begynner å ruse litt så dør den.. fatter fan ikke hva det er som skjer.. det som står i hue mitt nå er BTR. noen andre forslag?
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Även om bensinpumpen går, så checka att du har 12V på ledningarna på pumpen.
Det är inte ovanligt med spänningsfall och ett sådant har stora konsekvenser för hur mycket bensin den orkar att pumpa!
Mvh Anders
Det är inte ovanligt med spänningsfall och ett sådant har stora konsekvenser för hur mycket bensin den orkar att pumpa!
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Pumpa starter ikke før du har gnist på pluggene. Dvs at insprøytninga får signal fra tenninga. Prøv med en annen fordeler og en annen tenningsmodul og sjekk ledninga mellom disse, eller prøv disse delene i en annen bil som du vet virker
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
DOH:P det som er tingen er at jeg HAr gnist på alle plugga, og jeg HAR bensintrykk.. pumpa virker, og det flower bensin:P BTR er i orden .. nå har jeg ikke flere forslag..skilpaddaN287 skrev:Pumpa starter ikke før du har gnist på pluggene. Dvs at insprøytninga får signal fra tenninga. Prøv med en annen fordeler og en annen tenningsmodul og sjekk ledninga mellom disse, eller prøv disse delene i en annen bil som du vet virker
ny feilsøking på g:P
http://townsendimports.com/Web/electric ... cttest.htm
Hvor sitter "crank sensor" på lh 2.2?
"Unplug connector at distributor", pluggen på fordeleren?
"Unbolt the ignition amp.", hvor sitter denne?
"Now check the signal coming out of the hall sensor" hvor sitter denne?
" hall effect " ??
dette er lette spm, men må bare være sikker, så jeg slipperå demontere hele bilen på leting ettercrank sensoren..0
EDIT: TESTEN er fulført:P ingen feil.. alle verdier er der.. eneste jeg ikke har testa er hall sensoren... må ha noen sterke kara tell å svirr på motoren via et hjul...
http://townsendimports.com/Web/electric ... cttest.htm
Hvor sitter "crank sensor" på lh 2.2?
"Unplug connector at distributor", pluggen på fordeleren?
"Unbolt the ignition amp.", hvor sitter denne?
"Now check the signal coming out of the hall sensor" hvor sitter denne?
" hall effect " ??
dette er lette spm, men må bare være sikker, så jeg slipperå demontere hele bilen på leting ettercrank sensoren..0
EDIT: TESTEN er fulført:P ingen feil.. alle verdier er der.. eneste jeg ikke har testa er hall sensoren... må ha noen sterke kara tell å svirr på motoren via et hjul...
-
- Overload!!!
- Kontakt:
Kan være feil med ledningen fra hall giveren på fordeleren til tenningsmodulen, lett for å bli dårlig kontakt ved fordeleren pga varmen fra turbon bla, prøv å bøy litt på ledningen for å se om det hjelper. Ellers så går det an å trekke en ledning rett fra coilens 12v (blå) rett inn på innsprøytningens ECU for å forsikre deg om at ECU får tenningssignalet. MEN det er visstnok noen bokser dette ikke går med (-517, -519 ?). Fare for å ødelegge boksen Min egen -521 boks går dette fint.
-
- Overload!!!
- Kontakt: