Hei,
Jeg har en Saab 9-5, 2000-modell. Nøkkel, og en "kloss" ved siden av, for å låse bilen etc...
Har noen erfaring med å bytte batteri i den, og kan gi meg et lynkurs i hvordan å gjøre det?
Hva slags batteri skal jeg bruke?
På forhånd takk......
Bytte batteri i nøkkel
Moderator: Moderatorer
- Kato
- 2.0 bar
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Re: Bytte batteri i nøkkel
Hei.
Ta ut skruen ved enden der "ringfestet" sitter, vipp ut lokket og ta ut senderen. Batteriet er et CR2032 av "knappetypen". Bruk et av godt merke, og se etter at det monteres med rett polaritet.
For ny synkronisering med mottaker trykkes en av knappene fem ganger etter hverandre (eller) til du hører at sentrallåset opererer, som markerer at synkronisering er opprettet.
Ta ut skruen ved enden der "ringfestet" sitter, vipp ut lokket og ta ut senderen. Batteriet er et CR2032 av "knappetypen". Bruk et av godt merke, og se etter at det monteres med rett polaritet.
For ny synkronisering med mottaker trykkes en av knappene fem ganger etter hverandre (eller) til du hører at sentrallåset opererer, som markerer at synkronisering er opprettet.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.
- Geir
- Navn: Geir Karlsen
- Bil: SAAB 9-5 2.0 2000 Stasjonsvogn
- Sted: Rakkestad
Re: Bytte batteri i nøkkel
Takker så meget for hjelpen!
Jeg går ut i fra at man trenger et mini-skrujern for å få løsnet på skruen. Ikke "bare noe skarpt og tynt" noe liksom, hehe.
Jeg går ut i fra at man trenger et mini-skrujern for å få løsnet på skruen. Ikke "bare noe skarpt og tynt" noe liksom, hehe.