Hei!
Kjøpte meg nettopp en SAAB 9-5 2,2 TiD Skiftet en drivknute og batteri og nå fungerer den kjempebra, men har turboen lager ganske mye plystrelyder! Har kjørt en del dieselbiler av nyere modeller ( 2007 -->) og har aldri hørt noe lyd fra turbo på dem Vet at 2,2 motoren i saab'en er fra GM og er en veldig gammel konstruksjon så tenkte at kanskje det er derfor turboen min høres ut som en ambulanse i full utrykning...
Så spørsmålet er da som følger: Er det noen som har erfaring med disse motorene? Er det greit at de lager litt lyd, eller er det et dårlig tegn?
Til info så er det ingen varsellamper som lyser og bilen har all motorkraft.
Takker for svar!
Saab 9-5 2,2 TiD Turbolyd?
Moderator: Moderatorer
Re: Saab 9-5 2,2 TiD Turbolyd?
Den lager jo litt turbinlyd når den spinner opp, men hvis den overdøver motor med plystrelyd så kan det hende du har en flenge i en slange e.l.
Kan jo også sjekke for slark i rotor og at den roterer fritt uten å subbe. Fjern slangen på innsugsiden og prøv å bevege staget inn/ut og fra side til side.
Kan jo også sjekke for slark i rotor og at den roterer fritt uten å subbe. Fjern slangen på innsugsiden og prøv å bevege staget inn/ut og fra side til side.
-
- 0.7 bar
- Navn: Leif-Rune Fauskanger
- Bil: SAAB 9-3 1.9 TiD, Vector
- Sted: Bergen
Lekkase på Wastegaten ?
-Jeg har det, og det høres litt ut som jeg har dump-ventil p å..
-Jeg har det, og det høres litt ut som jeg har dump-ventil p å..
SAAB 9-3 -07, 1.9 TiD, Vector, Estate
Reg.Nr: SU41248
Reg.Nr: SU41248
Ok. Skal se etter. Men dette er ikke noe farlig å kjøre med? Hvis turboen ryker så ryker den bare. Den dreper ikke resten av motoren?
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Sjekk over trykk slanger før og etter intercooler. Hender de sprekker innimellom.
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.