Hei alle sammen.
Ny forum bruker og akkurat kjøpt min første saab.
tja så ikke noen introduksjons tråd her på forumet, så da starter jeg med det.
Holder til i Drammens området og har kjøpt meg en saab 9-3 1998 mod 204L?(185hk) .
eid bilen en ukes tid og startet med gjøre det man gjør når man har fått seg ny bil. bytte til kvalitetsolje, filter, termostat, rustsjekk og småtteri.
bilen virker godt utstyrt uten at jeg kjenner til utstyrsnivående på disse. fullt automatisk klima, sid2 kjørecomputer, trepanel, tåkelys, skinnseter med varme og orginale cd spiller med ok lyd + litt mer.
Holder på å lese meg litt opp på dette da jeg stort sett kun har har tyske biler.
så til topic.
en beskjent vil kvitte seg med en 9-5 2001 mod med defekt motor. 2.0 eller 2.3 turbo skulle det være.
får bilen for vrakpanten
etter det jeg har lest er dette en mye svakere motor enn 204l og har tronic7 sprut.
er det noen av delene som er verdt å ta vare på og kan brukes på 9-3?
girkasse, starter, coiler, topp, turbo, manifold?
den skulle vistnok ha et fint skinnintriør bla.
9-5 hugges, hva burde man ta vare på?
Moderator: Moderatorer
- Anders B.
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1693
- Navn: Anders Boklund
- Bil: -08 9-5 estate 2.0t biopower
- Sted: Skien
Re: 9-5 hugges, hva burde man ta vare på?
Det er ikke så mye fra den som kan brukes på 9-3 før -01, men det er alltids lurt og spare på tennkassetten, et fint skinninteriør og andre interiørdetaljer kan man jo alltids selge, felgene kan brukes på 9-3 -98 mener jeg. Hvis motoren er defekt på 9-5en så er nok kanskje ikke turboen helt i form heller(?) den passer dessuten heller ikke til 9-3 før -01, toppen er jeg usikker på, samme med manifold. Coilene eller tennkassetten som den kalles passer ikke overens. Hvis du får den for vrakpanten er det jo uansett et greit regnestykke:)
-08 9-5 estate vector 2.0t biopower aut.
- TiaZzz
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Motoren tar du vare på med mindre den kommer rennende ut av motorrommet. Klekker du den og finner ut at det bare er stålgrøt inni så kan den gå til de evige jaktmarker. En 2.3 veiv som ikke er helt smadret er penger det. Samme med råder.
takker for svar
har tittet på bilen i dag. 2 liter med automat. ser turboen er en bytteturbo fra GIK da den er stemplet med det.
noen som vet hvilken turbo som sitter på 2 literen?
eier mener det er toppaknings som har gått og ny følger med.
jeg står nok over denne handelen da det er for lite jeg får bruk for, men om noen trenger deler kan jeg videreformidle telefonnummer. bilen står i Lier i Buskerud.
Jeg vurderte om jeg kanskje skulle plukke ut dysene og hele innsprutet til et annet turbokonverterings prosjekt da sprutet er greit å få mappet men står over dette.
tror den går på skroten om kort tid.
har tittet på bilen i dag. 2 liter med automat. ser turboen er en bytteturbo fra GIK da den er stemplet med det.
noen som vet hvilken turbo som sitter på 2 literen?
eier mener det er toppaknings som har gått og ny følger med.
jeg står nok over denne handelen da det er for lite jeg får bruk for, men om noen trenger deler kan jeg videreformidle telefonnummer. bilen står i Lier i Buskerud.
Jeg vurderte om jeg kanskje skulle plukke ut dysene og hele innsprutet til et annet turbokonverterings prosjekt da sprutet er greit å få mappet men står over dette.
tror den går på skroten om kort tid.