Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Startet nedplukk av den kollisjonsskadde og900n
"Alt" fra totakt til turbo
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
Skrudd litt de siste dagene. Men det er ikke gøy når en bolt ryker på feste for ene foringen på stabilisatorstaget fremme, og en må ned med hele front-subframen på min 2000 mod. Saab 9-5 Aero Estate for å komme til for å bore ut den knekte bolten for å få inn en ny...
Fordelen er at jeg kommer enkelt til å få byttet foringene til stabilisatorstaget og tannstaget da, og klint på litt tectyl der det trengs. Samtidig får jeg og sjekket statusen på foringene i subframen.
Heldigvis ferdig med å bytte til powerflex-foringer, Bilstein B8 Sprint-støtdempere og Eibach-fjærer bak.
Lenkarm, foringer og McPherson fjær/støtdemperpakken på ene siden fremme er ute av bilen, men jeg må muligens investere i et "åpen pipesett" for især-skruing. Gamle foringer er presset ut og nye powerflex foringer er montert på ene bærearmen fremme og klar til montering. Den hydraulisk rørbøyeren funket som verkstedpresse etter litt enkel modifisering også.
Bildene viser utpressing av den oljefylte foringen på bakre innfeste på lenkarmen foran med "Universalsett for demontering/montering av fôringer og lager" (produktnr. 19-1416) fra Biltema. En av de beste verktøyinvesteringene jeg har gjort...
Fordelen er at jeg kommer enkelt til å få byttet foringene til stabilisatorstaget og tannstaget da, og klint på litt tectyl der det trengs. Samtidig får jeg og sjekket statusen på foringene i subframen.
Heldigvis ferdig med å bytte til powerflex-foringer, Bilstein B8 Sprint-støtdempere og Eibach-fjærer bak.
Lenkarm, foringer og McPherson fjær/støtdemperpakken på ene siden fremme er ute av bilen, men jeg må muligens investere i et "åpen pipesett" for især-skruing. Gamle foringer er presset ut og nye powerflex foringer er montert på ene bærearmen fremme og klar til montering. Den hydraulisk rørbøyeren funket som verkstedpresse etter litt enkel modifisering også.
Bildene viser utpressing av den oljefylte foringen på bakre innfeste på lenkarmen foran med "Universalsett for demontering/montering av fôringer og lager" (produktnr. 19-1416) fra Biltema. En av de beste verktøyinvesteringene jeg har gjort...
- nuth1986
- Grunnladetrykk
- Navn: michael nuth
- Bil: Saab 9-3 M03 SS
- Sted: slemmestad
I helgen så har jeg lagt om til sommer dekk på vinter felgene og byttet plugger og luftmengde måler. Ble endelig kvitt problemet med fusking under gasspådrag. Gikk også over bilen både innvendig og utvendig, så nå skinner bilen. Nå trenger jeg kun å bytte bremser rund baut, så er bilen klar for EU før Trim kommer på plass. Første omgang Maptun steg 3. Neste måned blir det nye svarte CMS 18" felger kjøpt av marius på forumet. må vente på skatte penga:P hehe
Saab 9-3 B207L Maptun steg ? *prosjekt*
Saab 9-3 B205 BSR 209hk *solgt*
- Stalfa
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Peilet olje
Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- LandIsland
- Medlemsnummer: N2725
- Bil: 93 Vector 1.8t 2004
Fikk endelig satt inn den etterlengtede vindusmotoren som jeg fikk i dag, pluss skifte "nøkkelhus" og en leather baum fra gliptone ble lagt inn for litt godlukt!
Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
- Freakshow N1674
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1674
- Navn: Thomas
- Sted: Trondheim
Etter at de SVINDYRE bakdemperne ble byttet, var det idag dags for pkk og hjulstillingskontroll.
Ingen anmerkninger og ingen sporing og da er jeg fornøyd
Ingen anmerkninger og ingen sporing og da er jeg fornøyd
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-
-
-
- 2.0 bar
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
15/5 klemte jeg på litt på vei inn mot Berlin... 255 kmh viste GPS'en i vinduet
Kan ikke la'n sote ned
Kan ikke la'n sote ned
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Bare å låse cruise controllen der
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
- nuth1986
- Grunnladetrykk
- Navn: michael nuth
- Bil: Saab 9-3 M03 SS
- Sted: slemmestad
Bestilt Hirsch 195hk 310nm oppsett til min ng93 03 i samme slengen skal jeg fylle på ac gass og ta rens av systemet:) fortsat litt lugging, så helte litt kondensfjerner på tanken og håper at det fjerner luggingen, ellers blir det drenering av tank og påfyll med ny bensin.
Saab 9-3 B207L Maptun steg ? *prosjekt*
Montert hengerfeste, hatt en flott mekkedag.
PS! Må el-anlegget giftes inn eller er det P&P? Sett litt forskjellig når jeg har søkt på forum?
PS! Må el-anlegget giftes inn eller er det P&P? Sett litt forskjellig når jeg har søkt på forum?
Ellers IH Scout freak...
- Kristian N2215
- Overload!!!
Re: Sv: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Hva slags bil? På 9-5 er det i hvertfall plugg og playhacri skrev:Montert hengerfeste, hatt en flott mekkedag.
I dag ble det olje skift på girboks. Oppdaget at ABS krans var sprukket. Så...da blir det en dag til med mekking.
2002 9-5 aero
2006 Tahoe 5,3 bensin/gass
2006 Tahoe 5,3 bensin/gass
- Ghostdog
- Medlemsnummer: N2626
- Navn: Bjørn
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t TD04 630cc
- Sted: Gjøvik
Lastet opp første test på E85 i dag og fylt tanken med sprit for første gang. Fungerte utmerket med forsiktig steg 1 trim. Så nå er det bare å lære enda mer om T7 suite
Sist redigert av Ghostdog den 08 jun 2014, 21:51, redigert 1 gang totalt.
2005 Saab 9-5 Vector Sport 2.0t m/TD04-15T og Deka 630 cc [275 hk, 400 Nm på E85]
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Forrige veke fikk eg montert nye foringar i giroverføringa på 9-5-en. Hadde aldri trudd det skulle utgjer so stor forskjell, men det gjorde det virkelig. Slark i spaken er nærmast elmininert, noko som var lett å sjå grunnen når en fikk ut dei gamle foringane. Plastforingane som stod originalt var meir eller mindre ovale... Desverre ingen bilder då det vart avgløymt i farta.
Foringane det er snakk om er desse; http://www.maptunparts.no/girkasse/girs ... 04-10.html
Om en er kjappt ute er det også spesialpris på foringane nokre dagar til; http://www.saabsunited.com/2014/05/mapt ... -deal.html ,der finns også en film på korleis foringane vert montert.
Foringane det er snakk om er desse; http://www.maptunparts.no/girkasse/girs ... 04-10.html
Om en er kjappt ute er det også spesialpris på foringane nokre dagar til; http://www.saabsunited.com/2014/05/mapt ... -deal.html ,der finns også en film på korleis foringane vert montert.
- Kristian N2215
- Overload!!!
Re: Sv: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Dette passer altså ikke på en MY02?Hjelle, N6 skrev:Forrige veke fikk eg montert nye foringar i giroverføringa på 9-5-en. Hadde aldri trudd det skulle utgjer so stor forskjell, men det gjorde det virkelig. Slark i spaken er nærmast elmininert, noko som var lett å sjå grunnen når en fikk ut dei gamle foringane. Plastforingane som stod originalt var meir eller mindre ovale... Desverre ingen bilder då det vart avgløymt i farta.