Det var voldsomt. Jeg kjøpte komplett sidespeil (med motor og alt) fra Thrane-Steen for rundt 1500,- for et par år siden.targus200 skrev:Sidespeilglasset løsnet fra plata når jeg høytrykkspylte bilen og knuste, jeg sjekket på den andre siden og der var den i ferd med og løsne. Et sidespeilglass koster 2000.- hos Saab og det er KUN glasset m/plate og ikke komplett sidespeil ,
Dårlig lim på sidespeil 9-5 -05
Moderator: Moderatorer
Re: Dårlig lim på sidespeil 9-5 -05
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
---
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N2343
- Navn: Jens
- Bil: 900s 1997
- Sted: Vennesla
Da har jeg sidespeil igjen
Det ene glasset limte jeg til plastplata med PL400.
Det andre speilet fikk jeg fra Neobrothers, uoriginalt. Kan ikke se forskjell fra det gamle. Stripa er på samme side, om det skulle ha noe å bety.
Det ene glasset limte jeg til plastplata med PL400.
Det andre speilet fikk jeg fra Neobrothers, uoriginalt. Kan ikke se forskjell fra det gamle. Stripa er på samme side, om det skulle ha noe å bety.
Det samme har skjedd med min -04 9-5 og jeg har et par spørsmål:
- På plata ligger det en film av noe slag, kan se ut som papir. Skal jeg skrape av det før jeg limer speilet? Redd limet ikke fest hvis jeg ikke gjør det..
- Hvordan er kontakten til varmen tilkoblet? Er det en kontakt jeg kan sette på igjen eller må de klippes og loddes?
- På plata ligger det en film av noe slag, kan se ut som papir. Skal jeg skrape av det før jeg limer speilet? Redd limet ikke fest hvis jeg ikke gjør det..
- Hvordan er kontakten til varmen tilkoblet? Er det en kontakt jeg kan sette på igjen eller må de klippes og loddes?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Varmen er kopla med to flatstifter, berre å demontere/montere. Brukar å site bra, so en lite flatt skrufern kan være greit å hjelpe til med.gulliks skrev:Det samme har skjedd med min -04 9-5 og jeg har et par spørsmål:
Sjølv har eg berre brukt å lime oppå det svarte, og begge mine held enno. Husk berre å legge press på speilet over natta fks. slik at det får tørka skikkilig. Brukte som "totakt" her PL400.
Jeg merket at det vibrerte i venstre sidespeil under kjøring. Glasset kunne jeg ganske lett dra av bakplaten. Jeg forstår det slik at det beste er å ta av bakplaten for så å lime det sammen med glasset.
Når dere tar av bakplaten til glasset, må man fjerne metall klipsen som fester gummipakningen til bakplaten? Eller er det en annen måte for å løsen den?
Tror dere Tec7 vil fungere når jeg skal lime glasset på igjen?
Når dere tar av bakplaten til glasset, må man fjerne metall klipsen som fester gummipakningen til bakplaten? Eller er det en annen måte for å løsen den?
Tror dere Tec7 vil fungere når jeg skal lime glasset på igjen?
Jeg tok aldri av bakplaten. Limte på speilglasset in-situ.
Tec7 fungerer gulle godt - har brukt det selv på begge sider
---
---
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Enig med Cozmo, gå for Tec7, det holder seg i mange minusgrader og tåler store temperatursvingninger.
Jeg valgte riktig nok et annet lim fra Würth, men det kostet sikkert 4 ganger mer, og tror om man fjernet Würth-logoen så hadde det stått Tec7 bak
Jeg lima det på mens alt var på plass, så satte jeg det i spenn med en svamp, faktisk, mot speilglasset og baksiden av speilet, så ble det MacGyver-tape rundt et par ganger, etter et døgn fjerna jeg tapen og svampene og det sitter fortsatt nå mener jeg på.. (Daniel får svare om det ikke er tilfelle... 4 år siden )
Jeg valgte riktig nok et annet lim fra Würth, men det kostet sikkert 4 ganger mer, og tror om man fjernet Würth-logoen så hadde det stått Tec7 bak
Jeg lima det på mens alt var på plass, så satte jeg det i spenn med en svamp, faktisk, mot speilglasset og baksiden av speilet, så ble det MacGyver-tape rundt et par ganger, etter et døgn fjerna jeg tapen og svampene og det sitter fortsatt nå mener jeg på.. (Daniel får svare om det ikke er tilfelle... 4 år siden )
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Takker, da blir det liming i helgen.cozmo skrev:Jeg tok aldri av bakplaten. Limte på speilglasset in-situ.
Jeg brukte også svamper, men tok ikke sjansen på gaffa-tape da jeg har sett hva den teipen kan gjøre med overflater på ting og tang. Brukte i stedet noen korte strammebånd/laststrammere fra biltema.Paradigm N558 skrev:Enig med Cozmo, gå for Tec7, det holder seg i mange minusgrader og tåler Jeg lima det på mens alt var på plass, så satte jeg det i spenn med en svamp, faktisk, mot speilglasset og baksiden av speilet, så ble det MacGyver-tape rundt et par ganger, etter et døgn fjerna jeg tapen og svampene og det sitter fortsatt nå mener jeg på.. (Daniel får svare om det ikke er tilfelle... 4 år siden )
---
---