knapper
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
knapper
Jeg mangler lys i setevarmeknappene på min 9-5! Er det pærer eller dioder inne i disse bryterne som kan skiftes for hvermannsen?
- Arnesl N1394
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
Re: knapper
...de kan også være loddet fast, og ikke "snurret fast" som i linken over.
Da er det litt mer knot å bytte, men fullt overkommelig vil jeg tro (har kun byttet hvor beina fra dioden er "snurret/viklet" fast i sokkelen.)
Da er det litt mer knot å bytte, men fullt overkommelig vil jeg tro (har kun byttet hvor beina fra dioden er "snurret/viklet" fast i sokkelen.)
-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
-
- Grunnladetrykk
Takk for godt forklarende svar, da er det bare å prøve seg
- Anders B.
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1693
- Navn: Anders Boklund
- Bil: -08 9-5 estate 2.0t biopower
- Sted: Skien
Jeg har samme problem på min 9-5, men hvor får man kjøpt disse pærene?
-08 9-5 estate vector 2.0t biopower aut.
- Arnesl N1394
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no ... =33-657-80
Disse jeg har bestilt tidligere, ser de har endret varenavn på samme varenummer, så jeg regner med at det fortsatt
er samme pæren det er snakk om. Nettsiden til Elfa kaller dem "Signallyspære", mens på esken fra da jeg bestilte, står det
"Glödlampa med lödandar"..
Mener å huske at noen klagde litt på at de kanskje var litt små til sokkelen, men dette var ikke noe problem hos meg.
Har brukt disse i både bryter i setevarmer og i SID'n, og fungerer fint. Bare husk å flytte over den grønne "hetta" fra den
defekte pæra (på de som evt. måtte ha det) når du bytter.
Disse jeg har bestilt tidligere, ser de har endret varenavn på samme varenummer, så jeg regner med at det fortsatt
er samme pæren det er snakk om. Nettsiden til Elfa kaller dem "Signallyspære", mens på esken fra da jeg bestilte, står det
"Glödlampa med lödandar"..
Mener å huske at noen klagde litt på at de kanskje var litt små til sokkelen, men dette var ikke noe problem hos meg.
Har brukt disse i både bryter i setevarmer og i SID'n, og fungerer fint. Bare husk å flytte over den grønne "hetta" fra den
defekte pæra (på de som evt. måtte ha det) når du bytter.
-01 Saab 9-5 2.0t
Jeg kjøpte mine på Ebay. Mener jeg kjøpte de av en som holdt på med modelltog, så du kan jo prøve i hobby-butikk eller noe.
Ellers så er det vel ikke umulig at Saab-forhandlerne har...
Ellers så er det vel ikke umulig at Saab-forhandlerne har...
-
- Grunnladetrykk
Jeg bestlilte nye pærer hos Din Bil i Trondheim idag. Pærene var kompl. med sokkel og grønn dong, plug and play. 70 kr. pr. stk:)
Jeg kjøpte disse i 3 mm-variant til nøyaktig samme formål, kjempegodt lys, varer evig.
http://www.superbrightleds.com/moreinfo ... l-led/220/
Eneste er at LED kun fungerer 1 vei (er avhengig av rett orientering av + og -, slik at en ikke må frike ut om de ikke funker med en gang. Er da bare til å snu dem).
Vil også tipse om at det er 2 pærer i hver bryter, en til tallene og en til streken på rullebryteren.
Eneste er at LED kun fungerer 1 vei (er avhengig av rett orientering av + og -, slik at en ikke må frike ut om de ikke funker med en gang. Er da bare til å snu dem).
Vil også tipse om at det er 2 pærer i hver bryter, en til tallene og en til streken på rullebryteren.
'02 9-5 2.0T Vector stasjonsvogn (Steg 1 ved MGMotor.no)
-
- Grunnladetrykk
Ja det er to pærer men det vises kun en på delefilmen til Saab! Rart!
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Hvordan funker det med dimming av led da?ZeEven skrev:Jeg kjøpte disse i 3 mm-variant til nøyaktig samme formål, kjempegodt lys, varer evig.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Dimming funker, men de reagerer noe mindre enn vanlige pærer, slik at de relativt blir litt sterkere. De er dog ganske langt nede til siden i synsfeltet, så merker ingenting om en kjører. Kan noteres at disse LED-lampene er litt kraftigere enn vanlige lyspærer også ved full belysning, slik at lyset i setevarmerknappene er litt sterkere enn andre steder i dash-et.
'02 9-5 2.0T Vector stasjonsvogn (Steg 1 ved MGMotor.no)
-
- Grunnladetrykk
Kan pærene i hovedlysbryteren også byttes, synes de lyser så svakt. Hvor mange pærer er det inne i den?