Hei,
Jeg har skudd av speilene på min 05 9-5, for å pusse/lakke den plata de er festa på.
Derfor demonterer jeg så mye som mulig.
Min siste utfordring her er de 4 doble klipsa som fester den lakkere bakdelen til metallet bak speilglasset.
Er det noen som har noen triks for å få av de? Jeg har prøvd det meste, men klarer bare ikke å få løsna de.
Mvh
Knut
Tips for å demontere speilhus
Moderator: Moderatorer
- Birger N372
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
Re: Tips for å demontere speilhus
Du har sett de to små skruene som fester bakplata? Er de løse kan du vippe ut de fire doble klemmene en og enn med en skrutrekker, det gjor de jeg da jeg akkurat hadde dem av for lakkering.
/Birger
/Birger
-
- Grunnladetrykk
- Bil: 2005 9-5 2.0t Vector
- Sted: Grimstad
Jeg ser 2 tomme skruehull hvertfall, men har aldri vært skuer der. Jeg leste noe om at noen av disse er limt i tillegg til klipsa, og kanskje jeg er en av de heldige da...
Knut
Knut
-
- 0.7 bar
- Bil: 9-3SS 2.0t Arc 2003
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Vet ikke helt hvor mye likhetstrekk det er mellom 9-5 og 9-3ss som jeg har, men jeg husker jeg fikla voldsomt med de der selv.
Fikk løsna tre og da den fjerde kom poppa de tre andre ned igjen...grrr...
Prøv og "lås" de fast en og en så de ikke popper tilbake....hvis du i det hele tatt får løsna de da?
Slenger med en link til min tråd der jeg lakkerte de. I tilfelle det hjelper noe?
http://www.detailersclub.no/forum/topic ... /?p=299346
Fikk løsna tre og da den fjerde kom poppa de tre andre ned igjen...grrr...
Prøv og "lås" de fast en og en så de ikke popper tilbake....hvis du i det hele tatt får løsna de da?
Slenger med en link til min tråd der jeg lakkerte de. I tilfelle det hjelper noe?
http://www.detailersclub.no/forum/topic ... /?p=299346