Hvor jobber Rune Hensel nå?Ole-P-N154 skrev:En fin ting med Aeroauto på Ski, er at der jobber Rune Henschel(?), "grunnleggeren" av vår klubb.
Tok bilbytte inspeksjonsservice hos SaabCity på Fornebu.
Det var raskt, hyggelig og godt kommuniserende.
Satte pris på å få bli med og inspisere vognbunnen.
Tekniker ordnet en dårlig eksosklemme og et tregt bilbelte umiddelbart for noen lusne kroner. Veldig bra!
I følge servicemottaker skulle de inspisere "alt", men det gjaldt tydeligvis ikke måling av turbotrykk, som var det jeg var mest nysgjerrig på da det er første gang jeg har en bensinturbo.
Bilen ble prøvekjørt og da ble det konkludert med at turbo'en oppførte seg normalt med ingen grunn til særskilte målinger.
At jeg ikke har kjøpt meg bil med skjulte feil og mangler er en god avslutning på et bilkjøp.
Anbefaler alle å ta slike inspeksjoner umiddelbart etter kjøp slik at eventuelle mangler kan dokumenteres.
Husk at en erfaren tekniker kan ha øye og ører for ting som en ellers god amatør overser.
Skal jeg selge bil igjen noen gang vil jeg fremlegge inkludere en slik inspeksjon i salget.
Må jo være mye bedre for både kjøper og selger, samt at den vil påpeke ting som en EU-kontroll ikke gjør.