Synd til dere som kræsjer saab av nyere modell
Moderator: Moderatorer
Jeg har vært så uheldig å ha vært i en kjedekollisjon. Ble ikke mye skader bak bilen, men foran så røk radiatoren, frontspoiler må byttes og litt av annet småtteri. Som sagt, ingen stor kollisjon her, men det som er så jævla kjipt er at om en kræsjer saaben sin per dags dato så er det utrolig synd for dere. Jeg har hatt bilen min hos verkstedet nå i over 2mnd, og de har heller ikke fått alle deler enda, grunnet kaoset rundt saab. Har prøvd å bestille rundt omrking i verden her, uten hell..
Så til dere som kjører, kjør forsiktig om du ikke vil la bilen bli stående i over en mnd for å vente på deler..
Så til dere som kjører, kjør forsiktig om du ikke vil la bilen bli stående i over en mnd for å vente på deler..
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Synd til dere som kræsjer saab av nyere modell
Hva slags modell har du da?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
ojj, trodde jeg skrev det ned jeg, hehe.. har en 08 modell 9-3 sedan. Tror det eneste de faktisk har fått er frontlykta, ikke noe annet. Tro meg, har prøvd rundt omrking.. Bare utrolig synd, og leiebilen er snart gått 30 dager, så uten bil på meg.. Uff, ikke bra, og ville ha en nyere 9-5, men tror jeg dropper Saab for tiden...
Faktisk snakket med Thrane Steen her i Oslo, altså saab forhandler angående dette. De hadde forståelig nok ikke svar på dette, men han som satt på delelageret fortalte meg at de ofte har måtte si til de som har Saab av eldre typer at de ikke kunne skaffe deler til dem, og da anbefalte dem at bilen ble heller sendt til hoggern.. Og faktisk mange av nyere modell som har ventet over et halvt år på deler.. Trist..
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Man finner da fronter til disse på bildelsbasen eller laga.se, alternativt så klemmer du til med en Hirsch-front
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
- tomay.
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1030
- Navn: Tommy Dørmænen
- Bil: SAAB 9.3SS
- Sted: enebakk
- Kontakt:
Hei
Frontfanger har jeg liggende, radiatorer finns uorginalt.
Ser ikke det store problemet med å skaffe deler,er vel heller verkstedet som ikke gidder å søke utenfor saab systemet
Frontfanger har jeg liggende, radiatorer finns uorginalt.
Ser ikke det store problemet med å skaffe deler,er vel heller verkstedet som ikke gidder å søke utenfor saab systemet
Tommy Dørmænen
SAAB 9.3 sport sedan
SAAB 99 turbo 78Mod.
SAAB 9.3 sport sedan
SAAB 99 turbo 78Mod.
Tror også noen verksteder ikke vil bruke annet for å ha bedre fortjeneste på delene....tomay. skrev: Ser ikke det store problemet med å skaffe deler,er vel heller verkstedet som ikke gidder å søke utenfor saab systemet
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
På karrosseriskader er det stort sett taksten til forsikringsselskapet Som bestemmer hvilke deler de bruker..
Styrer med DAB og AUX
På en så ny bil som 2008 mod blir det vel bare brukt nye deler, og de får de sikkert tak i gjennom Saab systemet.Jørgen N237 skrev:På karrosseriskader er det stort sett taksten til forsikringsselskapet Som bestemmer hvilke deler de bruker..
Men nå driver jeg ikke i oppretter bransjen så jeg skal ikke si dette sikkert, men alle som driver business vil jo tjene mest mulig på det de driver med!
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Ja, dette går igjennom gjensidige, dette går da igjen via skadesenter som gjensidige har samarbeid med. Jeg har ihvertfall ikke satt på en hirsch spoiler fordi den neppe er billigere enn original. Snakket også meed saab forhandleren som mente at jeg også kunne bruke original, men jeg vet ikke hvordan det blir med kvaliteten mente han, men han mente selvfølgelig at jeg ikke skulle gå etter det billigste. Sagt på en annen måte så er det neppe lurt å sette in uoriginale deler på en såpass ny bil tenker jeg...
Har også hørt at mange av de "uorginale" delene er de som faktisk produserer de originale delene. Som f.eks bosch???
Dessuten får jeg ikke påvirket så mye på hvor de skal bestille sine deler ifra, det er litt kjipt. Men har ventet en god stund nå, og har brukt kollektiv nok nå.. Tar jo over en time til jobb med det.....
Har også hørt at mange av de "uorginale" delene er de som faktisk produserer de originale delene. Som f.eks bosch???
Dessuten får jeg ikke påvirket så mye på hvor de skal bestille sine deler ifra, det er litt kjipt. Men har ventet en god stund nå, og har brukt kollektiv nok nå.. Tar jo over en time til jobb med det.....
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Er det ikke noe med at det er forsikringsselskapet som bestemmer hvor man tar taksten, så er det jo selv opp til deg selv som eier om du vil ordne skaden der eller å dra til et annet sted å fikse den evnt. fikse det selv. Da kan man ta en ringerunde selv så finner man ut om noen andre faktisk har det som trengs på lager, eller å bestille en Hirsch-front til samme prisen og få den montert.
Bosch produserer veldig mye til SAAB ja, og andre produsenter. Så om man kjøper Bosch deler eller SAAB så kommer det på et ut så lenge det er Bosch som har lagd delene i utgangspunktet. SAAB er avhengig av 3.parts produsenter av deler for å kunne produsere en bil, da det er svært få bilprodusenter som er helt egenrådig uten å kjøpe noen deler fra underleverandør av noen sort.
Bosch produserer veldig mye til SAAB ja, og andre produsenter. Så om man kjøper Bosch deler eller SAAB så kommer det på et ut så lenge det er Bosch som har lagd delene i utgangspunktet. SAAB er avhengig av 3.parts produsenter av deler for å kunne produsere en bil, da det er svært få bilprodusenter som er helt egenrådig uten å kjøpe noen deler fra underleverandør av noen sort.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
Jo, kanskje jeg kan selv prøve det. Men problemet er at det ikke bare er radiator og frontfanger som er problemet. Det er jo tross alt mange andre små deler som må byttes, ikke vet jeg hva alt det andre er, og tydeligvis har dem ikke fått dette heller..
Har noen hjemmeside til hvor en kan skaffe seg hirsch fanger? takk er det bare http://www.hirsch-performance.ch?
Har noen hjemmeside til hvor en kan skaffe seg hirsch fanger? takk er det bare http://www.hirsch-performance.ch?
- doo-kie
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Den skaffer alle saab forhandlere.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
-
- Grunnladetrykk
- Bil: 9-3SS 1.8t`04, V70 2.4D`08
- Sted: Fredrikstad
Hei. Hva om deler ikke lar seg skaffe? Forutsatt at man er godt og grundig kaskoforsikret. Blir det som ved totalskade da, med kondemnering og utbetaling av "penger til ny bil"?
Godt spørsmål. Er nok bare å ringe forsikringsselskapet for å høre det. Vet faktisk ikke helt om de kan svare på det i det hele tatt..
Delene kan man skaffe, det spørs bare om tid tenker jeg. Men jeg har jo hatt Saab en stund, og har alltid blitt forsikret at det finnes over tusenvis av deler på lager i minst flere år fremover og at jeg ikke skulle bekymre meg for dette. Men rart at de faktisk sliter med å skaffe småtteri i det hele tatt, eller faktisk ting som mest sannsynligvis er gåen. Fortsatt er min bil på verksted, men deler er bestilt men ubekreftet.
Heldigvis har jeg den beste forsikringa, og den dekker leiebil så lenge bilen er inne på samme verkstedet gjensidige har sammarbeid med. Men uansett, trist...
Delene kan man skaffe, det spørs bare om tid tenker jeg. Men jeg har jo hatt Saab en stund, og har alltid blitt forsikret at det finnes over tusenvis av deler på lager i minst flere år fremover og at jeg ikke skulle bekymre meg for dette. Men rart at de faktisk sliter med å skaffe småtteri i det hele tatt, eller faktisk ting som mest sannsynligvis er gåen. Fortsatt er min bil på verksted, men deler er bestilt men ubekreftet.
Heldigvis har jeg den beste forsikringa, og den dekker leiebil så lenge bilen er inne på samme verkstedet gjensidige har sammarbeid med. Men uansett, trist...