Deksel over reimer
Moderator: Moderatorer
Deksel over reimer
Har hatt bilen inne på verksted for en garanti jobb på motoren,men så lurer jeg på om det ikke skal være ett deksel over reimen som er på høyresiden av motoren,eller??? 07mod 19tdi maskin det er snakk om.
Alt kan demonteres,men ikke alt lar seg montere igjen!!!!!
Re: Deksel over reimer
Hei. Nei ingen deksel over drivreima, kun registerreima. Og det store plastdekseletmed isolasjon over toppdeksel
2008 Saab 9-5 Sport Combi 1,9 TID
1982 Saab 99 GL
1982 Saab 99 GL
hmmmmm okie,syns liksom bare det at alle løpehjulene ligg så utsatt til med tanke på sne,og at reima da har lett for og hoppe over noen tenner,,ser jo alle løpehjulene fra det som ligg rett under motorfestet og til det som nesten ligger nede på plastdekkslet under motor.
Alt kan demonteres,men ikke alt lar seg montere igjen!!!!!
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Drivreimer har vanligvis ikke tenner de kan hoppe over, og uansett vil det ikke ha noen som helst betydning om den beveger seg litt. Om den blir våt og sklir på løpehjulene er eneste resultat at det hyler og beklager seg nedi der.
Det verste som kan skje er at den hopper av, men så lenge den er stram og fin vil det neppe skje.
Jeg har for øvrig ikke noe minne av å ha sett en motor med deksel over drivreima, det er helt normalt at de ligger åpent.
Det verste som kan skje er at den hopper av, men så lenge den er stram og fin vil det neppe skje.
Jeg har for øvrig ikke noe minne av å ha sett en motor med deksel over drivreima, det er helt normalt at de ligger åpent.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
Jepp. Det er korrekt, eneste som beskytter mot fremmedlegmer, er søleplata under motorEdHunter N815 skrev:Drivreimer har vanligvis ikke tenner de kan hoppe over, og uansett vil det ikke ha noen som helst betydning om den beveger seg litt. Om den blir våt og sklir på løpehjulene er eneste resultat at det hyler og beklager seg nedi der.
2008 Saab 9-5 Sport Combi 1,9 TID
1982 Saab 99 GL
1982 Saab 99 GL