Hei!
Har en nykjøpt (yey!) 9-3 OG fra 1999, der luftkontroll enheten (boksen med AC, vifte-, temperatur- og luftretningsreguleringen) må byttes. Luftretning skruknappen har brukket, så der kunne jeg bare kjøpe en ny knapp (100kr på aero auto). Men grunnen til at den brakk er fordi det begynner å bli veldig vanskelig å bytte luftretningen, er usikker på om det skjedde noe overhodet når man skrudde på den før den brakk..... Kanskje må hele viftereguleringen langt inni dasjen byttes?
På temperaturskruknappen har i tillegg den pinnen man fester knappen på brukket, så der må jeg vel ta ut heile skjiten for å få byttet?
Hva hvis jeg bare kjøper en sånn elektronisk enhet??
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-03-Sa ... ccessories
Leste et eller annet sted at den skulle passe på samtlige 98-03 9-3'er, men dere virker jo som proffene, så hit kommer jeg..
Beklager hvis det ble litt uklart og amatørisk!
Skikkelig kult forum, kan takke "dere" for mitt nye lydoppsett
Henrik
OG 9-3 '99 Bytting av ac/varmeapparat enheten
Moderator: Moderatorer
- Runek
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1828
- Navn: Rune H. Karlstad
- Bil: Saab 9-3
- Sted: Løten V/ Hamar
Re: OG 9-3 '99 Bytting av ac/varmeapparat enheten
Har lysst på å gjøre samme selv. Men ettersom det jeg har skjønt så går ikke dette. Bakpå det digitale display boksen er det bare ei kontakt mens på den med knapper så er det jo alt mulig rart...
Ja, du har jo helt rett runek, jeg har sjekket mer ut og ringte displayspesialisten og det er basicly umulig å bytte fra den mekaniske til den elektriske enheten... Så! Hva tror folk er grunnen til at det er så tungt å forandre luftretningen og bør jeg bytte hele enheten?
Og hvis grunnen til at det er så tungt å forandre luftretningen ikke kan bli fikset av å bytte enheten, snakker vi om store greier et eller annet sted?
Og hvis grunnen til at det er så tungt å forandre luftretningen ikke kan bli fikset av å bytte enheten, snakker vi om store greier et eller annet sted?
2001 Saab 9-5 2.3t SE
- Runek
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1828
- Navn: Rune H. Karlstad
- Bil: Saab 9-3
- Sted: Løten V/ Hamar
Må jo ikke endre luft retningen, jeg har for den for det meste på samme sted men er jo temperaturen som blir problemet å justere tror jeg. Har sett litt nedi der og er jo noen ledige kontakter men har ikke fått sett noe på hva de går til...
for den som justerer varmen nå er bare ei stål "stang" som går innover i dashen...
for den som justerer varmen nå er bare ei stål "stang" som går innover i dashen...