Starter ikke n?r bilen er varm.... ?????
Moderator: Moderatorer
Starter ikke når bilen er varm.... ?????
bilen min starter av og til ikke når den er varm, skjønner ikke hva problemet er. slår ikke inn i det hele tatt, men noen ganger så starter den ved at jeg vrir på lysbryteren mens jeg holder nøkkelen på start....noe som ikke jeg skjønner helt hvorfor, trodde ikke lysbryteren hadde noe med starteren å gjøre??
Starter ikke....
Hørtes ut som starteren er gåen.. At bendiksen ikke går i inngrep..
Går starteren rundt? Det kan hende at en puls i spenningstilførselen gjør slik at bendiksen går i inngrep.
Går starteren rundt? Det kan hende at en puls i spenningstilførselen gjør slik at bendiksen går i inngrep.
- [email protected]
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
-
- Grunnladetrykk
- Sted: Oslo
Jeg syns dette høres ut som et elektrisk problem, siden bilen starter ok noen ganger, og lysbryteren virker inn.
Har du montert gammel alarm med startsperre i bilen? Eller annen "kreativ" kobling av styrestrømmen til solenoiden?
Har selv erfart lignende symptomer - de skyldtes noen "releer" i den gamle Enforcer-alarmen som ikke tålte varmen!
Løsning: 1 stk kabel fra passende plusspol, legg den via en "trykkebryter", inn på styrestrømmen til startsolenoiden. Det er viktig at du ikke legger den inn ved tenningslåsen, men etter eventuelle "hindre" og gammelt skrot. Kabelen er en av de som går ut fra sikringsboksen og fremover på venstre side.
Er du interessert i dette, kan jeg sjekke hvilken farge det er på den aktuelle kabelen.
Har du montert gammel alarm med startsperre i bilen? Eller annen "kreativ" kobling av styrestrømmen til solenoiden?
Har selv erfart lignende symptomer - de skyldtes noen "releer" i den gamle Enforcer-alarmen som ikke tålte varmen!
Løsning: 1 stk kabel fra passende plusspol, legg den via en "trykkebryter", inn på styrestrømmen til startsolenoiden. Det er viktig at du ikke legger den inn ved tenningslåsen, men etter eventuelle "hindre" og gammelt skrot. Kabelen er en av de som går ut fra sikringsboksen og fremover på venstre side.
Er du interessert i dette, kan jeg sjekke hvilken farge det er på den aktuelle kabelen.
ja, forrige eier sa at det muligens kunne ha noe med et rele som det var noe problemer med, hadde hatt den på verksted, men de fant ikke ut noe...sitter alarm på den ja, men veit ikke hva slags det er. Er irriterende, måtte vente i en time mitt i ødemarka bare for å vente på at bilen skulle bli kald før jeg kom meg videre, og vil gjerne slippe det i fremtiden!! hadde vært fint hvis du kunne sjekke hvilken kabel det var..
-
- Grunnladetrykk
- Sted: Oslo
- viggo N355
- Grunnladetrykk
- Sted: vestlandet
har samme problem på min 9000 87 mod, det er spenningstap i noen rele som sitter midt på torpedoveggen (på min bil) , eller brudd på ledninger i forbindelse til desse, hvis jeg bytter rele, eller beveger mye i ledningene så virker det som det skal en stund, ledningen til innslaget går via rele`a. mener desse er til starsperre når bilen står i gir(automat kasse) men kan vere jeg husker feil..
håper det var til litt hjelp
mvh viggo
håper det var til litt hjelp
mvh viggo