Bare et forslag...Ingvar N629 skrev:Hva feiler det egentlig den originale??
Førr lite "ptssssj"?
Moderator: Moderatorer
Bare et forslag...Ingvar N629 skrev:Hva feiler det egentlig den originale??
Ja, det er skadelig, over lang tid...sveinturbo skrev:bytta turbo på bilen min for ei lita stond si.. itte innkjøring av an drog eg bilen litt på turtall, men dumpventilen løyse seg ikkje ut:S viss eg sleppe gasspedallen på ront 5000 rpm er det så vitt eg hørre dupmpventilen.. nåken så vett ka så kan vera galt?
viss det ikkje er tett ein plass.isåfall kor kan det vera?
er det skadligt for turbo at dumpventilen ikkje løyses ut?
takker for svar:)
Kurt N597 skrev:Bare et forslag...Ingvar N629 skrev:Hva feiler det egentlig den originale??
Førr lite "ptssssj"?
va ute å bytta om den slangen så står på vakume på turboen å den så går på det røyre med luftfilteret.. satte meg i bilen å kjørte ein tur.. trudde alt va grett når dumpventilen slo seg ut når eg drog an til ront 3500 rpm, men når eg trødde gasspedallen i bånn å an fekk litt turtall va det ett lite rykk i bilen nesså den ville stoppa eller daua ut:SParadigm N558 skrev:Ja, det er skadelig, over lang tid...sveinturbo skrev:bytta turbo på bilen min for ei lita stond si.. itte innkjøring av an drog eg bilen litt på turtall, men dumpventilen løyse seg ikkje ut:S viss eg sleppe gasspedallen på ront 5000 rpm er det så vitt eg hørre dupmpventilen.. nåken så vett ka så kan vera galt?
viss det ikkje er tett ein plass.isåfall kor kan det vera?
er det skadligt for turbo at dumpventilen ikkje løyses ut?
takker for svar:)
Sikker på at du koplet til rett vakumslange når du mekket da?
Man trenger ikke den slangen, det går akkurat uten, og det er stor forskjell på lyden med og uten den 90gradernJohan N828 skrev:Heisann. Her er noen gode ventiler.
http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... lbow.shtml Du trenger en av art nr 55,425 pga plassproblemer
Peter skrev:Man trenger ikke den slangen, det går akkurat uten, og det er stor forskjell på lyden med og uten den 90gradernJohan N828 skrev:Heisann. Her er noen gode ventiler.
http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... lbow.shtml Du trenger en av art nr 55,425 pga plassproblemer