Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
- Endre88 N1527
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Eirik:
Eg har ikkje ledd so godt på lenge!! Ikkje vondt meint til deg asso, men de skal faktisk ikkje vere muli. Forbanna narkis folk asso
Gleda meg til å følge med på james bond leitinga di etter narkovraka
Må legge til at å HERREGUD so gla eg e for at eg ikkje bur i by
Eg har ikkje ledd so godt på lenge!! Ikkje vondt meint til deg asso, men de skal faktisk ikkje vere muli. Forbanna narkis folk asso
Gleda meg til å følge med på james bond leitinga di etter narkovraka
Må legge til at å HERREGUD so gla eg e for at eg ikkje bur i by
M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
- Gandulf N1535
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1535
- Navn: Øyvind
- Sted: Helgeland
I dag har jeg vært i grøfta en tur
Var ute å testa litt langs E6 etter omkobling av dump og vakumslanger; sørpeføre + pådrag i 4. giret for å sjekke turbotrykket sendte meg ut i sørpa, og dro rett frem i en slak høyresving. Var heldigvis brøyteskavler, så bilen var bare halvveis av veien med hjulene godt planta i snøen.
Liten skade på frontfanger nede v. side og litt bøyd innerskjerm/plastplate under. Hadde vel kanskje 60km/t så jeg var heldig
På med nødblink, løpe bort til bonden 200m unna (skjedde i heimbygda så jeg kjenner han litt) og fikk han til å dra meg opp med traktorn. Mobilen lå hjemme så muttern kunne fortelle at politiet hadde ringt henne da de ikke fikk tak i meg. Måtte ringe de opp igjen og fortelle at det ikke var personskader osv. Måtte også love å ringe politiet neste gang ( ) det skjer..
Så en ambulanse som tilfeldigvis passerte forbi da jeg var på vei til bonden, så det er sikkert de som har tatt reg.nr
Faren min mente at jeg helt sikkert kommer til å få en bot i posten Hva tror dere? De er jo så raske med å dele ut bøter for den minste ting, men politidama jeg snakket med sa ingenting om dette i tlf, og turte ikke å spørre heller i fall det kunne framprovosere et evt. forelegg
Var ute å testa litt langs E6 etter omkobling av dump og vakumslanger; sørpeføre + pådrag i 4. giret for å sjekke turbotrykket sendte meg ut i sørpa, og dro rett frem i en slak høyresving. Var heldigvis brøyteskavler, så bilen var bare halvveis av veien med hjulene godt planta i snøen.
Liten skade på frontfanger nede v. side og litt bøyd innerskjerm/plastplate under. Hadde vel kanskje 60km/t så jeg var heldig
På med nødblink, løpe bort til bonden 200m unna (skjedde i heimbygda så jeg kjenner han litt) og fikk han til å dra meg opp med traktorn. Mobilen lå hjemme så muttern kunne fortelle at politiet hadde ringt henne da de ikke fikk tak i meg. Måtte ringe de opp igjen og fortelle at det ikke var personskader osv. Måtte også love å ringe politiet neste gang ( ) det skjer..
Så en ambulanse som tilfeldigvis passerte forbi da jeg var på vei til bonden, så det er sikkert de som har tatt reg.nr
Faren min mente at jeg helt sikkert kommer til å få en bot i posten Hva tror dere? De er jo så raske med å dele ut bøter for den minste ting, men politidama jeg snakket med sa ingenting om dette i tlf, og turte ikke å spørre heller i fall det kunne framprovosere et evt. forelegg
2019 Volvo V90 T8 R-design
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Med mindre de kan bevise at det var uforsvalig kjøring etc. så skal du ikke få bot.Gandulf N1535 skrev:I dag har jeg vært i grøfta en tur
Men over til meg selv:
JEG FIKK START PÅ BILEN IGJEN!
Det skjedde hos meg i dag.
Takk til alle som hjalp til via forum!
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Gandulf N1535
- 2.0 bar
Er jo noe som heter at en skal avpasse farta etter forholdene, og klare å stoppe på den strekningen man har oversikt over. Men hvis jeg sier det var en rev jeg måtte bremse for, og så havnet jeg i sørpa som igjen gjorde at jeg kjørte i grøfta.. Virker uansett som at politiet bruker denne regelen hvis det ikke er noe annet de kan "ta deg på"Rambraut N1491 skrev:Med mindre de kan bevise at det var uforsvalig kjøring etc. så skal du ikke få bot.
Står en del om dette her men ble ikke helt klok på hva konklusjonen ble
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
men du må jo ikke glemme at du faktisk svingte ut i grøfta pga den svære dumme elgen som sto midt i veien da...Gandulf N1535 skrev:Er jo noe som heter at en skal avpasse farta etter forholdene, og klare å stoppe på den strekningen man har oversikt over. Men hvis jeg sier det var en rev jeg måtte bremse for, og så havnet jeg i sørpa som igjen gjorde at jeg kjørte i grøfta.. Virker uansett som at politiet bruker denne regelen hvis det ikke er noe annet de kan "ta deg på"Rambraut N1491 skrev:Med mindre de kan bevise at det var uforsvalig kjøring etc. så skal du ikke få bot.
Står en del om dette her men ble ikke helt klok på hva konklusjonen ble
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Gandulf N1535
- 2.0 bar
Eller reven, eller katta Men håper det ikke kommer bot, det har jeg ikke råd tilEdward N812 skrev:men du må jo ikke glemme at du faktisk svingte ut i grøfta pga den svære dumme elgen som sto midt i veien da...
Idag har Saab'en fått ny bakrute Så nå virker alle varmetrådene og ruta er tett og fin. Da er det i alle fall èn plass mindre å lete på når jeg skal lokalisere vannlekkasjen
Kan legge til at disse rutene er gått ut av produksjon, noe som forklarer hvorfor det tok 3 forsøk på å få rett rute. Ruta og listene måtte spesialbestilles fra Sverige, og kom på ca 10 000kr til sammen..
Inkludert arbeid osv. vil forsikringsselskapet få presentert en regning på 12 000kr!
Men hva betaler så jeg?? Kjenner han som driver med dette og fikk en "special price for you my friend" 1000 kr(!), noe som er halve prisen av egenandelen. Fikk samme prisen da jeg måtte ha ny frontrute
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Bytta dempere bak , en bærearm foran , montert drivaksel , lufta alle bremsene og clutchen , fyllt på servoolje og kjølevæske, matta ned siste bit på karosseriet før grunning , fått baklyset mitt til å funke igjen , bestemt meg for hvilke felger jeg vil ha samt satt bilen på lading OG unngått bot på vei hjem
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Hvorfor fikk du ny bakrute av forsikringa?
Jeg har forøvrig kjørt meg en lang tur idag. Handlet maskeringstape, spylevæske, 25l vanndunk (til å ha med vaskevann på selvvasken), vindusvask, malerpensler (til å gnikke med på avfettinga). Så i morgen blir det vasking av bilen.
I <3 bilen min.
Jeg har forøvrig kjørt meg en lang tur idag. Handlet maskeringstape, spylevæske, 25l vanndunk (til å ha med vaskevann på selvvasken), vindusvask, malerpensler (til å gnikke med på avfettinga). Så i morgen blir det vasking av bilen.
I <3 bilen min.
25 Year anniversary of Saab 9000
- Endre88 N1527
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Bytta olje og filter
Har og vaska å støvsuga inni osso gneka den rein på utsida
Tenkte eg skulle finne ut av bensin-lukta mi å ja den lak bensin Når eg tok av inspeksjonsluka i bagasjerommet va der en dam me bensin Ringte saab verkstede for å høyre ka dei mente, nåke som resulterte i at eg kjaure bort te dei å etter en halvtime å 100 kr e de tett Greit nokk at de ikkje e bytta slange bort til tanken men en lite slangestykke å 2 stk slangeklemme e de tett
Har og vaska å støvsuga inni osso gneka den rein på utsida
Tenkte eg skulle finne ut av bensin-lukta mi å ja den lak bensin Når eg tok av inspeksjonsluka i bagasjerommet va der en dam me bensin Ringte saab verkstede for å høyre ka dei mente, nåke som resulterte i at eg kjaure bort te dei å etter en halvtime å 100 kr e de tett Greit nokk at de ikkje e bytta slange bort til tanken men en lite slangestykke å 2 stk slangeklemme e de tett
M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
- Gandulf N1535
- 2.0 bar
Har man kasko eller delkasko er det noe som heter glassforsikring.. Den dekker alt av ruter, ikke bare frontruta vettu. Og ifølge bilglassmontøren er defekte varmetråder grunnlag nok for å få den bytta. Er uansett ikke no problem å si at det var en brest i denEirik skrev:Hvorfor fikk du ny bakrute av forsikringa?
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
i dag greide jeg ikke vente lengre, satte på den sommerhjul, 3-double spoke satser på at det ikke snør mere i Bergen
og så har jeg vasket den..
og så har jeg vasket den..
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Ja det var ikke dårlig det da Gandulf.
Så har jeg forøvrig vært å tatt en liten motorvask i kveldinga. Satser på at det ble rent og pent.
Så har jeg forøvrig vært å tatt en liten motorvask i kveldinga. Satser på at det ble rent og pent.
25 Year anniversary of Saab 9000
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 1112
- Navn: Bjarte Skjørestad
- Bil: Saab 9000 CSE 2.3T 1996
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Har blitt 210 000 km og nyvaska
Saab 9-3 M08 1,9TiD SC
9-5 M02 2.3T SC - Døde / 9000 M96 2.3T CSE > Døde Tråd / 9-3 M04 2.0T Aero > Solgt / 9-5 M98 2,3t > Solgt / 900 M94 2,0i > Solgt
9-5 M02 2.3T SC - Døde / 9000 M96 2.3T CSE > Døde Tråd / 9-3 M04 2.0T Aero > Solgt / 9-5 M98 2,3t > Solgt / 900 M94 2,0i > Solgt
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
vaska bilen, og fant igjen pluggene jeg trudde jeg hadde mista
Plukka også ned fangerene fra loftet i garasjen, og nå klør det i finga på å montere, men må ha noen stivede dempere først...
slår jo nedi med orginalfanger over dumper + at jeg subber med eksosen over "buss" dumpene i drammen...
Og det er med orginaldempere... så trur dem er ganske bra utslitt...
Plukka også ned fangerene fra loftet i garasjen, og nå klør det i finga på å montere, men må ha noen stivede dempere først...
slår jo nedi med orginalfanger over dumper + at jeg subber med eksosen over "buss" dumpene i drammen...
Og det er med orginaldempere... så trur dem er ganske bra utslitt...
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
- Jørgen N1032
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1032
- Navn: Jørgen Kvandal
- Bil: 9-5 2,0 t Estate
- Sted: Strømmen
Bilen har fått seg en skikkelig vårvask, utvendig og innvendig.
-01 9-5 SE 2.0t Estate. Aut.
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt