Idag har jeg fått bilen stjålet. For å gjøre det kort:
Jeg hadde for første gang i livet glemt nøklene til bilen/kåken i døra på huset (lang story dette også, men mye stæsj å bære, etter at jeg hadde vasket vinduene på bilen, samt at jeg skulle være snill og vaske ytterdøra) gjorde at nøkkelen ble glemt, en narkis har kommet forbi, på leiting etter noe å stjele, så fant han nøklene.
Han fant bilen nøklene passet til. Tok bilen. Kjørte avgårde. Når jeg kom ut igjen stod bilen i gata, men på en annen plass (handicap parkering; godt jeg ikke fikk bot
).
Det var røkt i bilen (med 3 av vinduene var satt på gløtt.) Lå litt aske i midtkonsollen. Det eneste som manglet var en liten radioantenne (fra biltema, kostet 19svenske kroner).
Det syke var at når jeg innså at nøklene ikke var inne, sprang jeg ned til døra, så en narkis, så at bilen var flyttet. Sprang opp og hentet reservenøkkelen, sprang ned til bilen, og da stod nøklene i døra på huset igjen. Så da møtte jeg narkisen i døra, uten å ense det. Alt i alt. Dørhåndtaket og rattet var type narkomanklissete, men det ble handlet tørket med spritserviett. Motoren var nesten driftsvarm, så han har sikkert kjørt rundt kvartalet, endevendt bilen, kjørt den tilbake.
Fantastisk at det skulle skje første gang jeg har glemt igjen nøklene i døra. Men som fatteren sa: "sånt skjer ikke 2 ganger, og i helga skal du spille lotto, for sånn flaks skal man ikke ha".
Jeg kjørte å så etter fyren, men han klarte å gjemme seg. Først skulle jeg banke han, så skulle jeg gi han juling fordi han hadde røkt i bilen, så skulle jeg takke han for at han ikke ødela noe, og at han satt det på plass etter seg.
Forøvrig vil jeg legge til at jeg er helt nevrotisk når det kommer til å låse dører etter meg. Er alltid å sjekker alle dørene på bilen når jeg har låst, gjerne 2 ganger. Samme med leiligheta. Jeg låser, går 2 meter, blir usikker, snur meg, sjekker fysisk om døra er låst, så går jeg.
Jeg kommer ikke til å glemme nøkkelen i døra igjen.
Så håper og tror jeg ikke han har fått kopiert nøkkelen til bilen. Hvorfor skulle han det, han hadde jo tross alt originalnøkkelen OG bilen. Men i tilfelle har jeg vært å nappet litt i sikringer
I feel violated! Hvis dere klarer å toppe denne idag, så sender jeg postkort.