Tips til plassering av audio-kontakt.

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Skavold
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 1110
Navn: Skavold
Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
Sted: Oslo
Kontakt:

Tips til plassering av audio-kontakt.

Legg inn av Skavold » 23 jan 2009, 22:44

Heppsann! Jeg har lenge hatt lyst til å kunne spille av så mye musikk som mulig i bilen, og nå har jeg gått til inkjøp av iP-RCA-adapter til Pioneer-spilleren min, slik at jeg kan koble MP3-spiller, mobiltelefon, PC og hva som helst annet til og spille av via AUX-inngangen.

I tillegg har jeg kjøpt phono-minijack-kabler som jeg skal kappe og lodde fast i en slik en, og feste denne på en diskré, men lett tilgjengelig plass i bilen.

Dilemmaet mitt er nå, hvor jeg skal plassere den. Har tenkt på et par steder som kan fungere greit:

Bilde
(Klikk for større bilde)
1: I frontveggen i rommet under håndbrekket. Fordel: Lett tilgjengelig. Ulempe: Under håndbrekket = litt knot å styre MP3-spiller derifra?

2: I rommet under askebeger/sig.tenner. Fordel: God oversikt på spilleren, og litt skjult. Ulempe: Litt styr på plugge i lydkabelen der, og så har jeg solbrillene mine der. :p
Alternativet er å ta det i rommet under, og kanskje bare droppe å ha CDer der, siden det ikke blir sååå aktuelt lengre.

3: Hanskerommet er egentlig uaktuelt, men siden jeg har littegrann lyst på carputer, er det kanskje ikke så dumt likevel? Eventuelt får jeg bare lage et nytt hull?
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May

Sverrre
Bil: Saab 9-5 2,3 Turbo 1999
Sted: Fannrem

Re: Tips til plassering av audio-kontakt.

Legg inn av Sverrre » 27 jan 2009, 11:42

tror alt 2 er det beste vist du skal bruke de mye da, men det er nok der det er mest arbeid å montere den å da

Svar