Hei! Har strevd en stund nå med å få bilen til å gå, motoren nekter å starte. I bilen sitter det en '86 T16. Har sett over hele tenningssystemet. Først byttet jeg tenningskabler. Kjøpte så ny tenningsmodul, men denne er sannsynligvis defekt siden jeg prøvde å starte motoren mens hall-giveren på fordeleren var i ulage..Satt deretter inn ny fordeler og fordelerlokk, nye tennplugger og kjøpte en coil på biltema også.
Er litt i stuss om tenningskablene er satt rett på plass. Har satt dem inn slik det står i bilens instruksjonsbok, så det bør jo være riktig. Om jeg tar tennpluggen mot motorblokken kommer det gnist, men ikke ellers. Tennpluggene er gode og våte, så bensinpumpen må vel nesten være i orden. Det må vel være tenningsmodulen som er defekt, eller hur?
Når jeg prøver å starte bilen, gir den originale Bosch-coilen 2,2-2,3V. Biltema-coilen gir imidlertid 6V. Har dette noe å si?
Tenningsproblem p? '86 T16
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
Plugger
Hvis pluggene er våte, så må du du få tørket opp i forbrenningskammeret.
Kobl ut hjernen, ta ut pluggene og dra bilen på starteren lenge og gjenta dette noen ganger. for å få start så anbefaler jeg noen varme plugger(tenner lettere med kald og våt motor)
Er pluggene våte, kan du bytte så mye komponenter du bare gidder. Men starte, nei det gjør den ikke!
Siden du skriver "har holdt på en stund" så tror jeg at det skrevet over gjør susen.............(men synsk, det er jeg ikke)
Lykke til!
Petter
Kobl ut hjernen, ta ut pluggene og dra bilen på starteren lenge og gjenta dette noen ganger. for å få start så anbefaler jeg noen varme plugger(tenner lettere med kald og våt motor)
Er pluggene våte, kan du bytte så mye komponenter du bare gidder. Men starte, nei det gjør den ikke!
Siden du skriver "har holdt på en stund" så tror jeg at det skrevet over gjør susen.............(men synsk, det er jeg ikke)
Lykke til!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
- Kontakt:
tenningsproblemer
Hei!
Ser att du skiftet det meste,men ikke rotorn. Har du prøvd med ny rotor? Kan vare overledning i rotorn grunnet en liten sprekk (går oftest ikke å måle). Da får du gnist på pluggen når den er ute men når du skruer inn den så får den før høyt motstand så gnisten tar letteste vei gjennom fordelerakslen.
Ser att du skiftet det meste,men ikke rotorn. Har du prøvd med ny rotor? Kan vare overledning i rotorn grunnet en liten sprekk (går oftest ikke å måle). Da får du gnist på pluggen når den er ute men når du skruer inn den så får den før høyt motstand så gnisten tar letteste vei gjennom fordelerakslen.
Mvh
Jonas
Johansson`s autoutstyr
http://www.jauto.no
Speedpartsnorway Leverandør. Buskerud, Akershus vest med omegn.
Jonas
Johansson`s autoutstyr
http://www.jauto.no
Speedpartsnorway Leverandør. Buskerud, Akershus vest med omegn.