Valgets kvaler... Hjelp meg!
Moderator: Moderatorer
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Valgets kvaler... Hjelp meg!
Jeg vet at dette egentlig ikke dreier seg om saab-turbo, men like fullt om saab.
Som nicket mitt sier så har jeg en gammel Saab 96L V4 fra 1976.
Min far kjøpte den splitter ny i 1976. Den bilen er jeg nesten født i, og den har vært i familien så lenge jeg har levd. Kun 1 eier. Jeg er da født i 1980 (uten at det skal bety så mye).
Det er jo helt klart at man knytter en del sterke bånd til en slik bil.
Problemet er enkelt, men komplisert på samme tid.
Bilen er ganske sliten, og vi (jeg og gamlingen) planlegger å bruke ca 50.000 på å få den strøken igjen. MEN!!!!!!! Nå har gamlingen kommet med et alternativt forslag. Hva med å rett og slett selge "sølvpilen" og isteden gå til innkjøp av en strøken Saab Sonett??
Jeg har alltid ønsket en Sonett, men ikke når det går på bekostning av 96.
Her er det enten/eller.
Hva bør jeg gjøre? Selger heller bestemoren min enn å kvitte meg med 96'n altså. (men en Sonett??)
Nå er rådyra gode!
Som nicket mitt sier så har jeg en gammel Saab 96L V4 fra 1976.
Min far kjøpte den splitter ny i 1976. Den bilen er jeg nesten født i, og den har vært i familien så lenge jeg har levd. Kun 1 eier. Jeg er da født i 1980 (uten at det skal bety så mye).
Det er jo helt klart at man knytter en del sterke bånd til en slik bil.
Problemet er enkelt, men komplisert på samme tid.
Bilen er ganske sliten, og vi (jeg og gamlingen) planlegger å bruke ca 50.000 på å få den strøken igjen. MEN!!!!!!! Nå har gamlingen kommet med et alternativt forslag. Hva med å rett og slett selge "sølvpilen" og isteden gå til innkjøp av en strøken Saab Sonett??
Jeg har alltid ønsket en Sonett, men ikke når det går på bekostning av 96.
Her er det enten/eller.
Hva bør jeg gjøre? Selger heller bestemoren min enn å kvitte meg med 96'n altså. (men en Sonett??)
Nå er rådyra gode!
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Troll R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
skjønner deg veldig godt ,sonett er en nydelig bil men du bør følge hjerte ditt når du velger ... en bil med sjel er også mye verdt ... jeg selv savner bil med sjel ,men min er for ny til at det er noe sjel der ....
sjelen kommer med opplevelser man har hatt med bilen ..... så bruk hjertet du så blir nok valget det rettet
lykke til
sjelen kommer med opplevelser man har hatt med bilen ..... så bruk hjertet du så blir nok valget det rettet
lykke til
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Sted: Narvik
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Jeg hadde selv en ny sølvfarget 96L i 1976. Det var min første bil med aluminiumsfelger - den typen som var vanlig på 99 EMS på den tiden. Gjett om den var stilig. Jeg forstår godt forholdet til V-4. Jeg har hatt 3 av de og dette var skikkelig vinterbil. Utrolig stabil med frihjul. Jeg hadde nok brukt litt dukater på å få denne i topp stand - lett med byttemotor fra Ford. Du har plass til 1700 cc i stedet fro 1500 cc hvis den trenger ny motor. Lykke til med prosjektet. (Det blir vel en del rust å sveise? )
Life begins at 400 NM
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Hei..
La gamlingen selge bilen til deg, og la ham kjøpe en Sonett.... Da får begge det dere vil ha... Vi har selv både 96 og 99 (begge -79 modell).. 96`en er min farfar sin, 99`en min far sin.. Må si at den 96`en i den grønnfargen vi har.... Den er noe av det nydeligste, til og med kamerater av meg som ikke liker saab, liker den bilen... Med svarte saab sport setetrekk med sidestøtte, snart kjørt 98000 km... Min farfar har eid denne siden 1984...
Som sagt, overta 96`en og la gamlingen kjøpe Sonett...
MVH
Freshmaker
La gamlingen selge bilen til deg, og la ham kjøpe en Sonett.... Da får begge det dere vil ha... Vi har selv både 96 og 99 (begge -79 modell).. 96`en er min farfar sin, 99`en min far sin.. Må si at den 96`en i den grønnfargen vi har.... Den er noe av det nydeligste, til og med kamerater av meg som ikke liker saab, liker den bilen... Med svarte saab sport setetrekk med sidestøtte, snart kjørt 98000 km... Min farfar har eid denne siden 1984...
Som sagt, overta 96`en og la gamlingen kjøpe Sonett...
MVH
Freshmaker
Styrer med DAB og AUX
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Sted: Kristiansand
Dette er et luksus dilemma... har sett ganske nøye på begge type bilene i senere tid...det er rusten som er problemet på 96:en og på sonetten kan det være glassfiberen som sprekker. visst sølvpilen din har lite rust, hadde jeg gått for den, men ellers holder jeg en knapp på sonetten som er en aldeles nydelig oppfinnelse....
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Ja her var det mange gode argumenter. Jeg tror nok at det ender med at vi beholder 96:an, men må innrømme at jeg vurderte muligheten for en sonett. Menmen... når det gjelder opp-pussingen så er det faktisk ikke så kjempe mye rust på den. Det meste er overflaterust, og litt i kanalene. Det største prosjektet ligger i Gearkassen og clutchen. Den er det ikke mye futt i gitt. Hadde det ikke vært for frihjulet hadde vi ikke kunne kjørt bilen på de siste 8 årene, men vi har klart oss frem til 2001 før den ble litt for sliten.
Når det gjelder ideen om å la gamlingen selge 96:an til meg så er det et lite problem... finanser. Har akkurat bygget hus, og skal holde liv i samboer og vår lille (og veldig søte) datter så akkurat nå er finansen styrt med jernhansker. Ellers var dette faktisk en kjempefin ide.
Når det gjelder felger til saab v4: er det noen som har peiling på hvor man får tak i orginale Ronald-felger til 96? altså med 5 bolter. Driver febrilsk å leter her.
Savner å kjøre med "Sølvpilen" min... den er jo ganske vakker.
Når det gjelder ideen om å la gamlingen selge 96:an til meg så er det et lite problem... finanser. Har akkurat bygget hus, og skal holde liv i samboer og vår lille (og veldig søte) datter så akkurat nå er finansen styrt med jernhansker. Ellers var dette faktisk en kjempefin ide.
Når det gjelder felger til saab v4: er det noen som har peiling på hvor man får tak i orginale Ronald-felger til 96? altså med 5 bolter. Driver febrilsk å leter her.
Savner å kjøre med "Sølvpilen" min... den er jo ganske vakker.
'96 Saab 900R Turbo
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Hei..
For alt tilbehør til disse:
http://www.gsv.no , her finner du garantert felger, lagt ut endel i den senere tid..
For alt tilbehør til disse:
http://www.gsv.no , her finner du garantert felger, lagt ut endel i den senere tid..
Styrer med DAB og AUX