Det behøver man ikke ellers heller. Man kan enten ta ned bunnpanna, eller hive trensmisjonskåpa i fryseren og lirke den forsiktig inn mens den enda er kald. Tipper de har vært uforsiktige ved montering og ødelagt pakninga på den måten, for det er jo ingen grunn til å ta av selve toppen for å bytte register.Saab900STCR skrev:Om man har motoren ute av bilen så behöver man IKKE skifte topplockspackning!
veivhus ventilasjon tett?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: veivhus ventilasjon tett?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Høres jo ikke helt normalt ut dette men er jo ikke sikkert at man bare skal rope ulv ulv... Er jo faktisk mulig verkstedet har sett at toppakninga svetter og er på vei til å ryke, da bør de jo selvfølgelig si ifra om det. Men uansett så høres det jo ikke ut som om de har forklart seg godt, selve toppakninga ødelegger i allefall ikke noe register.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
De hadde motoren ute av bilen når de bytta register.
Men bør jeg få renset motoren for å unngå at veivhusventilasjonen tettes på nytt? Er jo framdeles endel gul gørr på peilepinnen, vet ikke hvordan olja ser ut ellers.
Men bør jeg få renset motoren for å unngå at veivhusventilasjonen tettes på nytt? Er jo framdeles endel gul gørr på peilepinnen, vet ikke hvordan olja ser ut ellers.
To fast to slow down!
98Mod 9-5 2.3TURBOOO
98Mod 9-5 2.3TURBOOO
- Viggen-51
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 51
- Bil: 9-3 Viggen Cab.
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Du bør få bytta veivhusventilasjonen til den nye oppgraderte versjonen!! FORT SOM F!
Høres ikke ut som de gutta på T.Steen har så mye peil at det gjør noe....
Enten det..., eller så er de bare ute etter å lure en(da) en kunde..
Det er nå mitt inntrykk da...
Høres ikke ut som de gutta på T.Steen har så mye peil at det gjør noe....
Enten det..., eller så er de bare ute etter å lure en(da) en kunde..
Det er nå mitt inntrykk da...
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1360
- Bil: 9-3 1.9 TTiD 2011
Nei, den er ikke tett på bilen min.
Men, jeg vet at det er den gamle veivhusventilasjonen som sitter i min 9-3 2,0t.
Spørsmål: Å skifte veivhusventilasjonen til den siste versjonen, er dette noe som går på (den utvidede) garantien? Min er en 2001 modell.
Takker.
trilltrall
Men, jeg vet at det er den gamle veivhusventilasjonen som sitter i min 9-3 2,0t.
Spørsmål: Å skifte veivhusventilasjonen til den siste versjonen, er dette noe som går på (den utvidede) garantien? Min er en 2001 modell.
Takker.
trilltrall
- ToreN1246
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1246
- Navn: Tore
- Bil: 9-5 aero -01
- Sted: lillehammer
- Kontakt:
Den utvida garantien er 8 år, men gjelder vel bare om du har et komplett servicehefte...
Hvordan gikk det med denne saken egentlig?
Hvordan gikk det med denne saken egentlig?
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
- LeonLatex
- 1,5 bar
- Navn: Kjetil
- Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
- Sted: Brandbu
Veivhusventilasjonen er vel en rapportert service, så den har vel lite med garranti å gjøre. Alle saab merkeverksteder har fått beskjed fra fabrikk gjennom importør at veivhusventilasjonen skal byttes på chassinummer fra....... og til. Verkstedet du har brukt har gjort en forbanna dårlig jobb, og jeg vil egentlig si at dem har lurt deg for penger. En annen ting er at du har krav på de brukte delene med deg etter service. Dette gjelder ikke deler skiftet på garrantijobb.
Egentlig skjønner jeg ikke noe av dette her egentlig. De skulle ha sjekket veivhusventilasjonen din da de bytta registeret. Det skulle ha ringt en bjelle som fortalte mekaniker at her er det noe galt så lenge du må skifte register på en så ny bil som ikke har gått lenger. Det der er en klassikker på de sabbene fra den tida der og før/etter.
Her ville jeg sendt en klage på verkstedet til saab norge/gm. En sak det er verdt å følge opp tror jeg.
Egentlig skjønner jeg ikke noe av dette her egentlig. De skulle ha sjekket veivhusventilasjonen din da de bytta registeret. Det skulle ha ringt en bjelle som fortalte mekaniker at her er det noe galt så lenge du må skifte register på en så ny bil som ikke har gått lenger. Det der er en klassikker på de sabbene fra den tida der og før/etter.
Her ville jeg sendt en klage på verkstedet til saab norge/gm. En sak det er verdt å følge opp tror jeg.
SAAB 9000
M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat
M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat