Audiotroll fra GES
Moderator: Moderatorer
- Birger N372
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
Audiotroll fra GES
Ser ut som om Granite Embedded Systems har begynt å levere Audiotroll enheter igjen - noen her som har testet den ? Vurderer å bestille en...
- Birger N372
- 1,5 bar
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Audiotroll fra GES
Nokon som anar noko om leveringsstatus på denne?
- Birger N372
- 1,5 bar
Jeg har akkurat bestilt en, og skal få den levert på hotellet i NY, det skulle ta et par dager. Får håpe det stemmer, PayPal kontoen ble iallefall trukket uten at det kom beskjed om at det var tomt.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Du må rope ut når du har fått montert og dokumentert med bilder
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
JA! Det må du, er nok flere som sitter på gjerdet og venterHjelle, N6 skrev:Du må rope ut når du har fått montert og dokumentert med bilder
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
Men, ville ikke denne gjøre samme nytten?
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/3403" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/3403" onclick="window.open(this.href);return false;
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Det er jo ikke i nærheten av det samme en gang. Hvem som helst kan jo få koblet lyd fra ipod inn på spilleren, cluet med audiotroll er jo at den i tillegg gjør at du kan styre ipoden fra rattkontrollen i bilen, samt at info kommer opp i SID.frbjerke skrev:Men, ville ikke denne gjøre samme nytten?
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
Oki-doki. Noe av denne funksjonaliteten har vel denne iPod-farten jeg foreslo også, men styring av spilleren fra rattet er jeg mer usikker på. Står noe om click-wheel, men jeg vet ikke om man da mener rattet i bilen eller styrehjulet på iPod'en.Det er jo ikke i nærheten av det samme en gang. Hvem som helst kan jo få koblet lyd fra ipod inn på spilleren, cluet med audiotroll er jo at den i tillegg gjør at du kan styre ipoden fra rattkontrollen i bilen, samt at info kommer opp i SID.
Ser også at Audiotroll ikke har noe som passer til en MY08 93, så da får jeg heller bare vente
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Når det gjeld M06 og nyare 9-3 har du muligheit til å bruke AUX-inngongen på spelaren. Kjøp en vanlig 3.5" jackplugg med hankontakt i begge sendar, so får en inn lyd uten å bruke FM-sendar. Ulempa er sjølvsagt at en ikkje får opp infomasjon på radiodisplayet om kva du høyrer på. Det er heller ikkje lading med å bruke denne løysinga. Men, det kan enkelt løysast med å kjøpe ein holdar med innebygd ladar på fleksibel fot som denne eg har midlertidig i 9-5en (http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=355928" onclick="window.open(this.href);return false;). Min har som de ser innebygd sendar, men eg har sett slike utan sendar, altså kun med ladefunksjon. Finns også til fleire andre iPod-modellar (og forsovidt andre typar spelarar også).frbjerke skrev:Ser også at Audiotroll ikke har noe som passer til en MY08 93, så da får jeg heller bare vente
Ellers er det mulig å ettermontere AUX-inngong på eldre 9-3SS/SC til ein overkomelig pris, om ikkje det vart bestillt når bilen var ny: http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/2386" onclick="window.open(this.href);return false;
- ruuper#907
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: 907
- Bil: 9-3 SC LIneAR
- Sted: Oslo 6
- Kontakt:
Er det en grei sak og ettermontere aux delen du referer til . Har en 9-3sc 06 uten aux, heller ikke infotainmaint.
Per Vidar
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
- Birger N372
- 1,5 bar
Har fått installert enheten, men den fungerer ikke som den skal... Ser ikke noe i SID, kan ikke styre iPod fra radio/ratt. Men det kommer lyd i høyttalerne hvis jeg starter en sang fra iPod, men den lager masse støy som også slår inn på CD og radio hvis jeg bytter til det. Har snakket med Carl på GES, og han mente det var dårlig kontakt en plass, men har gått over alle kontakter igjen. Venter på svar fra ham igjen, mulig det er selve Audiotroll enheten det er noe galt med og da må den vel i retur for reparasjon.
Selve installasjonen var ganske grei, det står oppskrift med bilder på sidene deres, det mest kronglete var vel å få ut selve radioen med de Biltema pinnene jeg har Men det virker som trikset er å bøye bøylene utover mens man drar. Det står noe på slutten av installasjonen om å ta av den delen lufta til baksetet kommer i, men det kan jeg ikke helt se poenget med.
Så nå får vi se om jeg får fikset sakene...
Selve installasjonen var ganske grei, det står oppskrift med bilder på sidene deres, det mest kronglete var vel å få ut selve radioen med de Biltema pinnene jeg har Men det virker som trikset er å bøye bøylene utover mens man drar. Det står noe på slutten av installasjonen om å ta av den delen lufta til baksetet kommer i, men det kan jeg ikke helt se poenget med.
Så nå får vi se om jeg får fikset sakene...
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Om du går inn på http://www.elkparts.com/help/mp3aux_instructions.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ligg monteringsveiledning. Eller kan eg ikkje tru eit verksted brukar stort meir enn ein time på å utføre jobben om du ikkje vil gå laus på det sjølv.ruuper#907 skrev:Er det en grei sak og ettermontere aux delen du referer til . Har en 9-3sc 06 uten aux, heller ikke infotainmaint.
- ruuper#907
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: 907
- Bil: 9-3 SC LIneAR
- Sted: Oslo 6
- Kontakt:
Sjekket med autohuset, kostet kr. 1600,- aa montere aux. Takk for tips. Lurer ogsaa paa hvordan den fm senderen funker ? Har noen i US som kan ta med en til ipod touch'n min..Hjelle, N6 skrev:Når det gjeld M06 og nyare 9-3 har du muligheit til å bruke AUX-inngongen på spelaren. Kjøp en vanlig 3.5" jackplugg med hankontakt i begge sendar, so får en inn lyd uten å bruke FM-sendar. Ulempa er sjølvsagt at en ikkje får opp infomasjon på radiodisplayet om kva du høyrer på. Det er heller ikkje lading med å bruke denne løysinga. Men, det kan enkelt løysast med å kjøpe ein holdar med innebygd ladar på fleksibel fot som denne eg har midlertidig i 9-5en (http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=355928" onclick="window.open(this.href);return false;). Min har som de ser innebygd sendar, men eg har sett slike utan sendar, altså kun med ladefunksjon. Finns også til fleire andre iPod-modellar (og forsovidt andre typar spelarar også).frbjerke skrev:Ser også at Audiotroll ikke har noe som passer til en MY08 93, så da får jeg heller bare vente
Ellers er det mulig å ettermontere AUX-inngong på eldre 9-3SS/SC til ein overkomelig pris, om ikkje det vart bestillt når bilen var ny: http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/2386" onclick="window.open(this.href);return false;
Per Vidar
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance
06 9-3 SC 1.8t
Maptun Performance