Deal Extreme [Ikke spam :p ]
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Merkelig om de ikke merker pakkene! Jeg har fått mange pakker fra utlandet, og har aldri sett en hvor verdien ikke er skrevet på! Utenom de som merkes som gaver muligens. Jeg fikk en pakke sendt som gave en gang. Tollerne åpnet den, og fant kvitteringen inni. Jeg måtte betale
Men det var da snodig om de ikke skrev verdi på pakken! Da kan jeg nok vente meg det samme
Men det var da snodig om de ikke skrev verdi på pakken! Da kan jeg nok vente meg det samme
- Audun N346
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Pakker må spores fra andre enden, så sporing skal måtte gå gjennom "posten" nedi der.Eirik skrev:Noen som klarte å spore pakken sin? Klarer å se at den er sendt fra hong kong, men jeg klarte ikke å spore på posten.no.
*Edit: I allefall det som var beskjeden e fekk når e prøvde å få Royal mail her tel å spore ei pakke som va sendt fra Norge i retning England.
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Når rek.brevet (reknar med det er sendt rekomandert utifrå sporingskodene) ankjem Norge vert det sporbart på posten.no også. Har ihvertfall vore slik med andre rek. eg har motteke ifrå utlandet, so det same gjeld vel her.Eirik skrev:Noen som klarte å spore pakken sin? Klarer å se at den er sendt fra hong kong, men jeg klarte ikke å spore på posten.no.
Funker bare fint. Tar par tre dager etter HK post har sent pakken før de vises hos posten her i landet.Eirik skrev:Noen som klarte å spore pakken sin? Klarer å se at den er sendt fra hong kong, men jeg klarte ikke å spore på posten.no.
foreksempel en av mine pakker:
Bestilte varene 13.12.2007
http://app1.hongkongpost.com/CGI/mt/gen ... 47986266HK
Og
http://62.148.47.152/posten/PagesKM/KMS ... 47986266HK
-00 Saab 9-3
#N411
Nulla tenaci invia est via
#N411
- Audun N346
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Kontakt:
Ok, høres bra ut! Men det er en ting jeg fortsatt ikke helt skjønner, mulig jeg er litt treg Hvorfor må du sende kvittering, når pakken er merket med en verdi under 200NOK? De pakkene jeg har fått, merket med en verdi under 200 har gått rett igjennom! (Med unntak av den tidligere nevnte "gaven" som inneholdt en avslørende kvittering)sakarias skrev:Og der va pakken på tur til meg uten avgifter. Kvitteringa som jeg sente va gotatt.
Hvem som vet. Har en mistanke at dem har tatt en stikkprøve. En av oppgavene tollen har er væl å samle penger til staten.Eirik N396 skrev:Ok, høres bra ut! Men det er en ting jeg fortsatt ikke helt skjønner, mulig jeg er litt treg Hvorfor må du sende kvittering, når pakken er merket med en verdi under 200NOK? De pakkene jeg har fått, merket med en verdi under 200 har gått rett igjennom! (Med unntak av den tidligere nevnte "gaven" som inneholdt en avslørende kvittering)sakarias skrev:Og der va pakken på tur til meg uten avgifter. Kvitteringa som jeg sente va gotatt.
-00 Saab 9-3
#N411
#N411
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
Fikk pakke både i går og i dag jeg
Begge var merket som gift, den ene måtte jeg hente på posten (rekommandert) den andre fikk jeg i postkassa (kan det være rekommandert alikevel?).
Det tok rett over 2 uker, dette skal jeg gjøre oftere!
Elsker å få pakker
Det var noe i første bestillinga som dem var tomt for, så det kommer senere.
Håper ikke det tar aalt for lang tid
edit
æssj, ser ut som jeg kanskje må betale toll!
http://62.148.47.152/posten/PagesKM/KMS ... 04847116HK
edit2
Heh, min 3. og siste bestilling ligger også på tollkontoret i oslo,
tenke seg til å måtte betale moms på 40,- spenn
Siste pakken ble foresten sendt avgårde rimelig fort!
Begge var merket som gift, den ene måtte jeg hente på posten (rekommandert) den andre fikk jeg i postkassa (kan det være rekommandert alikevel?).
Det tok rett over 2 uker, dette skal jeg gjøre oftere!
Elsker å få pakker
Det var noe i første bestillinga som dem var tomt for, så det kommer senere.
Håper ikke det tar aalt for lang tid
Hehe, den var du rimelig snar om å hente Lunsjpause?sakarias skrev:
http://62.148.47.152/posten/PagesKM/KMS ... 47986266HK
edit
æssj, ser ut som jeg kanskje må betale toll!
http://62.148.47.152/posten/PagesKM/KMS ... 04847116HK
edit2
Heh, min 3. og siste bestilling ligger også på tollkontoret i oslo,
tenke seg til å måtte betale moms på 40,- spenn
Siste pakken ble foresten sendt avgårde rimelig fort!
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
Ta de med ro. Nesten alle mine pakker har vært antatt tollpliktig. Kun en som jeg måtte sende kvittering. Og forresten fikk brev.Larisss skrev:Fikk du en E-mail fra dem ellr noe sånt? Jeg tror faktisk min pakke har blitt stoppet i tollen:Ssakarias skrev:Og der va den stoppet i tollen.
Må hvis sende kvittering til dem.
Dette er det som står på sporingen: AVVIK I PRODUKSJONEN
Årsak: Antatt tollpliktig
-00 Saab 9-3
#N411
#N411
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Kontakt:
Tålmodighet kamerater, tålmodighet.
Hvis verdien av pakken er under 15 dollar så bruker dem å sende den som vanlig brev. Då har du ikke sporing på pakken, men den kan komme litt fortare.
Og husk heller å bestille flere pakker under 200 kroner Dvs. ca 36 dollar idag. Frakten blir ikke dyrare på den måten. Bestiller du over 200kr så risikerer du moms og diverse gebyrer.
Hvis verdien av pakken er under 15 dollar så bruker dem å sende den som vanlig brev. Då har du ikke sporing på pakken, men den kan komme litt fortare.
Og husk heller å bestille flere pakker under 200 kroner Dvs. ca 36 dollar idag. Frakten blir ikke dyrare på den måten. Bestiller du over 200kr så risikerer du moms og diverse gebyrer.
-00 Saab 9-3
#N411
#N411