Trimme en 9-5
Moderator: Moderatorer
Trimme en 9-5
I dag gikk jeg til innkjøp av en -04 9-5 2.0t Estate Bilen er skikkelig fin, ihvertfall syns jeg det, og jeg skal hente den om en uke.
Jeg vurderer sterkt å trimme den, og har sett litt rundt på nettet på Speedparts og Nordic Uhr sine sider. Hvilken chip er det som har best rykte??? Har egentlig sett meg ut steg 1 eller 2 hos Uhr, men da må jeg vel levere bilen hos dem. Er det noen somhar erfaring derfra?? Hvor lang tid tar det???
Jeg vurderer sterkt å trimme den, og har sett litt rundt på nettet på Speedparts og Nordic Uhr sine sider. Hvilken chip er det som har best rykte??? Har egentlig sett meg ut steg 1 eller 2 hos Uhr, men da må jeg vel levere bilen hos dem. Er det noen somhar erfaring derfra?? Hvor lang tid tar det???
Re: Trimme en 9-5
Siden bilen din sannsynligvis fremdeles er under garanti (derav den utvidede motorgarantien fra saab) ville jeg sterkt vurdert Hirsch, da beholder du samtlige garantier som er igjen..vegarj skrev:I dag gikk jeg til innkjøp av en -04 9-5 2.0t Estate Bilen er skikkelig fin, ihvertfall syns jeg det, og jeg skal hente den om en uke.
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- Stalfa
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Både Speedparts og Uhr har godt rykte og leverer varene.
Speedparts har jo en utrolig fin beliggenhet for oss som holder til på Østlandsområdet.
Et lite poeng som blir nevnt er den utvidete motorgarantien som du beholder om du velger Hirsch. Om den garantien er mer verdt enn å kan velge fritt blant tunere er opp til deg.
Er ikke motorgarantien så nøye for deg så stikker du til Speedparts og får "justert" bilen din slik du vil ha den.
Du får jo til og med klubb-rabatter.
Speedparts har jo en utrolig fin beliggenhet for oss som holder til på Østlandsområdet.
Et lite poeng som blir nevnt er den utvidete motorgarantien som du beholder om du velger Hirsch. Om den garantien er mer verdt enn å kan velge fritt blant tunere er opp til deg.
Er ikke motorgarantien så nøye for deg så stikker du til Speedparts og får "justert" bilen din slik du vil ha den.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
Njaei, da må man ta steg 2 med en gang... er slutt på andre tuning-rabatter, sjekk rabattavtalene klubben har.. (men GSV har fremdeles klubbrabatt for tuning, meld deg inn der og få 15%:))Stalfa skrev:Både Speedparts og Uhr har godt rykte og leverer varene.
mvh oddi
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
-
- Grunnladetrykk
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Hos den lokale Saabforhandleren koster det 11250 -10% i klubbrabatt atså ca 10000,-.crissylad skrev:Vurderer akkurat det samme selv og har også nettopp kjøpt en 9-5 04 modell. Dersom bilen Hirsch trimmes økes vel HK fra 150 til 200/210 HK etter hva jeg har lest.
Vet noen hva prisen på slik Hirsch trimming er? og har noen positive eller negative erfaringer med dette?
På forhånd takk for svar.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Magnus N592
- 0.7 bar
- Sted: Trondheim
Hei!
Om du søker rundt på forumet her, så finner du masse om dette!
Dette hører vel også inn under TRIMMING tråden??
Sammen med service får du en bra pris på Hirsch, ikke ulik Speedparts sin pris tenker jeg.. Er 210 hk og 320 nm på Hirsch steg 1, målt etter Saab sin standard..
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... E270002151
Garanti er et bra argument, men den er også jevnere i effektkurven, og dermed virker den mer "kjørbar", ikke den turbo-toppen. I tillegg har de som har testet begge mot hverandre sagt at Hirsch sin er noe kjappere, uten at jeg husker riktig. Som sagt, søk rundt, så finner du masse om dette!
Og som nevnt, garanti er kjempeviktig på en nyere bil!!
Mvh
Magnus
Om du søker rundt på forumet her, så finner du masse om dette!
Dette hører vel også inn under TRIMMING tråden??
Sammen med service får du en bra pris på Hirsch, ikke ulik Speedparts sin pris tenker jeg.. Er 210 hk og 320 nm på Hirsch steg 1, målt etter Saab sin standard..
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... E270002151
Garanti er et bra argument, men den er også jevnere i effektkurven, og dermed virker den mer "kjørbar", ikke den turbo-toppen. I tillegg har de som har testet begge mot hverandre sagt at Hirsch sin er noe kjappere, uten at jeg husker riktig. Som sagt, søk rundt, så finner du masse om dette!
Og som nevnt, garanti er kjempeviktig på en nyere bil!!
Mvh
Magnus
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.
-
- Grunnladetrykk
- 95Vector
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N883
- Bil: MY05 9-3 Aero cab.
viewtopic.php?t=11544&postdays=0&postor ... h&start=45
viewtopic.php?t=12253&start=0&postdays= ... highlight=
Litt rundt temaet-
viewtopic.php?t=12253&start=0&postdays= ... highlight=
Litt rundt temaet-
HIRSCH - More powerful, more dynamic, more elegant – and even more enjoyable to drive
-
- Grunnladetrykk
fungerer på samme måte som varebil klasse 2 eller hva det heter... full hk-avgift når bilen er ny/ny i norge, også minker den med fastsatte %-satser helt frem til bilen er 10 år gammel/10 år i norge, da er det gratis.crissylad skrev:Vet noen hvordan det er med avgifter på slik trimming?
(men selvom du betaler avgift er det ikke dermed sagt at bilen er godkjent!)
mvh oddi
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
Re: Trimme en 9-5
Jeg har brukt BSR, og det har funket meget bra! MYE mer effekt, og lavere driftstoff- forbruk. Enkelt å bruke, to- tre tastetrykk, og det gjør du selv! Kan tilbakestilles når som helst.vegarj skrev:I dag gikk jeg til innkjøp av en -04 9-5 2.0t Estate Bilen er skikkelig fin, ihvertfall syns jeg det, og jeg skal hente den om en uke.