Har testet følgende, først med lysbryteren tatt ut:
- Nøkkelen i tenningslåsen vris til OFF: Radio går på men ikke instrumentbelysning, ikke utvendig lys
- Nøkkel til ON: Radio går på, instrumentbelysning går på brøkdelen av et sekund og slår seg deretter av, checklys (dør åpen, check engine, ESP osv) går på, ikke noe utvendig lys
- Lysbryter i posisjon 0, nøkkel til OFF: Radio og instrumentbelysning på som normalt
- Lysbryter i posisjon 0, nøkkel videre til ON: Radio og instrumentbelysning på, alt virker som normalt
- Lysbryter i pos 1, nøkkel OFF eller ON: Radio på, ikke instrumentbelysning, parklys på dvs normalt
- Lysbryter pos 2, nøkkel OFF eller ON: Radio ikke på, instrumentbelysning går på brøkdelen av et sekund og slår seg så av, ikke utvndig lys
Med lysbryter i pos 0 mater den videre +54 mens i pos 2 mater den +X videre og dette ser ikke ut til å virke. Slik jeg tolker testene og det jeg har lest i andre lignende tråder her, er det da ganske stor sannsynlighet for at det er feil på kontakten under tenningslåsen dvs at den ikke gir ut +X korrekt. Det rare er at jeg har byttet denne for drøye over to år siden, men den har kanskje likevel tatt kvelden igjen. Noen som har andre forslag eller er det bare å få tak i en ny "4943692 Tändlåskontaktdon"?
mvh Birger