Jeg skal prøvekjøre/kjøpe en Saab 9-3 aero ttid 2008 modell i neste uke (sportcombi). Denne har lydpakken med bose 300w+navi. Hvordan er lydkvaliteten på dette anlegget, og hva er eventuelt den "enkleste" måte og oppgradere den på?
Er vel litt over middels lydinterressert, så det hadde vært greit med god lyd i bilen også. Men kanskje er det godt nok også?
Er dere fornøyd?
Hvordan er lydkvaliteten på "Bose 300w" pakken?
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 2253
- Navn: Bernt
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Re: Hvordan er lydkvaliteten på "Bose 300w" pakken?
Jeg synes det er ganske så grei lyd med den lydpakken i sedanen, vet ikke om det er mye forskjell fra stasjonsvogna. Jeg tror ikke jeg hadde orket å gjøre mer enn å legge til en bra sub, noe jeg tror jeg blir å gjøre på min. Lyd er jo svært subjektivt, men for min del spiller det både høyt nok, men litt mer tydelig diskant og en smule mer bass hadde ikke gjort noe.
Hvordan kobles eventuelt en aktiv subwoofer til nevnte anlegg? Enkel tilkomst, eller mye styr?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Bose 300 er vel største originalmonterte anlegget til 9-3, er det SC du kjøper finns det en sub i reservehjulsbrønnen originalt. Sedanen har 2x 6x9 i hattehylla istadenfor.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Jeg er relativt fornøyd med lyden i min, uten at jeg har løpt rundt og sammenlignet med hva man finner i lignende biler. Det er så klart ikke noe high end klasse over det, og man hører at det er litt "papplyd" når man drar på litt, men til å være orginalannlegg er det godkjent i mine ører. Jeg hadde kanskje dog forventet enda litt mer om jeg hadde bestilt nybil med det feteste tilgjengelige annlegget.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1