styrestrøm
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
styrestrøm
Har nettopp montert en Pioneer 2 din skjerm i min 9-5 03 mod. Alt var igrunnen plug and play men spilleren lagrer ikke info. Den nuller seg ut hver gang jeg slår av tenninga, minnestrømmen funket jo på den orginale, mangler jo en av de 3 kontaktene å koble da det var kun din kontakter bak pioneeren, så jeg mangler den største kontakten å koble bak der, er det der styrestrømmer er?
Re: styrestrøm
ta en titt her: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml#head
-
- Grunnladetrykk
Takk for den men jeg skjønte ikke så mye av det, trenger info om det er styrestrøm i de kkontaktene jeg har koblet eller om selve spilleren har sin egen kurs
hvis spilleren ikke husker innstillinger fra gang til gang så mangler den konstant spenning. Det er pin nr 8 på bildet av kontakten som jeg linket til
-
- Grunnladetrykk
Kan det være at ledning mangler eller er skadet?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Nei. Mest sansynlig brukar ikkje SAAB og Pioneer heilt samme standarden. Synes huske eg bytta om tenningsstyrt og konstant 12V på min Appradio. Men sjekk skjema mot spelaren sitt skjerma, so finn du ut av det.Bakmusknaggen skrev:Kan det være at ledning mangler eller er skadet?
-
- Grunnladetrykk
Takk. Sjekket ledningene, de er der iallefall. Er det egen sikring på styrestrømmen på bilen som kan ha røket? Alt virket jo på den orginale før jeg dro den ut!
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
ja ledningane er der, men eg meinar dei er delbare på "Pioneer-delen" av ledningsnettet. Somsagt, studer pinouten på linken du fikk og i manualen til Pioneeren, so ser du lett om respektive pinnar har lik funksjon.
- Sabby
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: n1504
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t
- Sted: Trondheim
Hei! Du må bytte om tenning og konstantstrøm ledninga på Pioner spilleren! Av en eller annen grunn så har Saab valgt ån gjøre det motsatt når de laga ledningsnettet! På min gamle pioner spiller så er det veldig enkelt! d! Pioner har tatt høyde for dette med å montere kabelsko på disse ledningene ut fra spilleren, sånn at det er enkelt å bytte!
-
- Grunnladetrykk
Takk for svar, kan bare klippe av ledningene å bytte plass på de da?:) har noen forklaring om kobling av adapter til rattstyre enhet så har det vært enormt
-
- Grunnladetrykk
Fikk til rattstyring idag. Funker fint. Jeg har byttet ledninger på pioneer nettet, satte gul på rød og rød på gul men fortsatt ingen minnestrøm?