Er det mulig å sette opp Saab 9-5 til canadisk lysoppsett?
Den aktuelle bilen har xenonlys, og det er altså ønskelig med canadisk lysoppsett (tåke-/kurvelys som kjørelys) for å spare xenonlysene.
Er det noen som vet noe om dette?
2005 Saab 9-5: Canadisk lysoppsett...?
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
2005 Saab 9-5: Canadisk lysoppsett...?
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: 2005 Saab 9-5: Canadisk lysoppsett...?
På bilar for den canadiske, amerikanske og japanske markedet er lysopplegget litt forskjellig, er bla et ekstra rele og et anna ledningsnett pga. at halogenlampa ikkje lyser samtidig som xenonlampa. Halogenlampa blir berre brukt som lyshorn når brytaren står heilt til venstre.
Det du nok er ute etter er at det kun er park/grøft som skal lyse når brytaren er heilt til venstre, det er vel mulig å kode om med Tech2. Når kodar om det skal en vel ta vekk ei sikring om eg ikkje huskar feil. Men dei som er Tech2-kyndige kan nok svare deg bedre.
Ellers har du muligheita for å sette lysbrytaren i midtstille kvar gong du vil spare på xenonlysa, ulempa med dette er jo at du må vri på brytaren for kvar kjøretur
Det du nok er ute etter er at det kun er park/grøft som skal lyse når brytaren er heilt til venstre, det er vel mulig å kode om med Tech2. Når kodar om det skal en vel ta vekk ei sikring om eg ikkje huskar feil. Men dei som er Tech2-kyndige kan nok svare deg bedre.
Ellers har du muligheita for å sette lysbrytaren i midtstille kvar gong du vil spare på xenonlysa, ulempa med dette er jo at du må vri på brytaren for kvar kjøretur
-
- 2.0 bar
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Det stemmer. Jeg vil at tåke-/kurvelysene skal lyse når bryteren står til venstre, og xenonlysene skal være slukket. Parklysene skal være tent. Dette er canadisk lysoppsett.
Dag Bøsterud
Mente å ha lest om dette her på forumet tidligere. Fikk den ideen om å prøve jeg også, men har ikke komet så langt enda.
Her er i allefall tråden jeg snubla over :
viewtopic.php?f=12&t=31522
Her er i allefall tråden jeg snubla over :
viewtopic.php?f=12&t=31522
04 9-5 Vector 2.0t