Kupevifte blåser dårlig

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
900Fetsund
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Navn: Magnus Rismyhr
Bil: 95' 900S 2.0l
Sted: Fetsund

Kupevifte blåser dårlig

Legg inn av 900Fetsund » 24 okt 2008, 22:16

Temaet har sikkert vært oppe før, prøvde å søke men fant ikke noen ordentlige svar på problemet mitt. Kupevifta blåser bra opp mot vindu i dash, men skrur på maks stryrke(trinn 4) allikevel blåser det nesten ingen ting ut av luftsjaktene som er vendt ut mot kupeen. Altså disse man kan stille på med "joystickene". Syns det er utrolig rart da det blåser bra opp mot vindu foran. Noen som har forslag til løsning på problemet? Kupefilter er helt nytt.

Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Kupevifte blåser dårlig

Legg inn av Andrew N1328 » 24 okt 2008, 22:26

900Fetsund skrev:Temaet har sikkert vært oppe før, prøvde å søke men fant ikke noen ordentlige svar på problemet mitt. Kupevifta blåser bra opp mot vindu i dash, men skrur på maks stryrke(trinn 4) allikevel blåser det nesten ingen ting ut av luftsjaktene som er vendt ut mot kupeen. Altså disse man kan stille på med "joystickene". Syns det er utrolig rart da det blåser bra opp mot vindu foran. Noen som har forslag til løsning på problemet? Kupefilter er helt nytt.
Mest sannsynlig bare for å utelukke det: Prøv å sett de på å kun blåse ut frem og ned, eller kun frem... På min er det slik at når den står på auto blir det mere luft oppover frontruta enn fremover...

Annet spørsmål er jo om du har klima eller "vanlig"...
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

900Fetsund
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Navn: Magnus Rismyhr
Bil: 95' 900S 2.0l
Sted: Fetsund

Legg inn av 900Fetsund » 25 okt 2008, 10:54

Har vanlig! Det blåser like lite uansett hvilken av de 3 alternativene jeg bruker.

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Legg inn av Eirik » 25 okt 2008, 12:33

Hvis jeg forstod problemet rett, så er det helt sikkert den overføringen fra justeringshjulet til den som faktisk justerer temperaturen som er ødelagt. Hvis du tar ut panelet så skal det sitte et stag fra justeringshjulet , sjekk om dette er helt. Mener å huske at det er laget i plast, og at det knekker i et av "leddene". Haaka hadde samme problem på sin bil.
25 Year anniversary of Saab 9000

Svar