Hei, jeg må skifte høyttalere bak i min 2001 93. Passer alle 6x9 høyttalere, eller er det noen begrensninger man må tenke på mht monteringsdybde og "arbeids-rom" for membranen?
Har noen forslag til høyttalere som passer rett inn og som gir bra lyd til det originale anlegget?
Mitt andre spørsmål er: Jeg vil gjerne få inn et 10" bassrør jeg har liggende. Er det utgang for sub/linje ut til forsterker på det originale anlegget?
Hvor bør jeg legge røret for best lyd? Bak førersetet (har sjeldent passasjerer der), eller i baggasjerommet?
Mvh
Thomas
Forslag til 6x9 i OG93 og utgang til sub
Moderator: Moderatorer
Forslag til 6x9 i OG93 og utgang til sub
Hilsen Thomas
Mine biler:
Saab 9-3 2,0t 2001 - pappabilen
Toyota Previa D4-D 2001 - familiecruiser
Mercedes E 230 1977 - impulskjøpet...
Mine biler:
- Jon Erling N1383
- Medlemsnummer: N1383
- Navn: Jon Erling Hustadnes
- Bil: Saab OG9-3 2,0LTT 02
- Sted: Ålesund
- Kontakt:
Re: Forslag til 6x9 i OG93 og utgang til sub
Med tanke på 6x9" så må du tenke over rammen rundt selve høytaleren.. jeg kjøpte meg noen fra biltema, bare for en mild oppgradering og de ble litt problematisk når jeg skulle ha på plass plast rammen rundt det hele..
Ellers så må du også tenke på rammen rundt magneten, den må ikke være for bred.. Der også fikk jeg smålige problemer.. Men ned gikk de til slutt uten store inngrep
Ellers så må du også tenke på rammen rundt magneten, den må ikke være for bred.. Der også fikk jeg smålige problemer.. Men ned gikk de til slutt uten store inngrep
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Er vel bare og kjøpe høgtalere uten grill?
Jeg har to stk sony 6x9 i min og det går jo fint, du børr kanskje kjøpe noen som ikke bygger så langt ned over..
Viss du legger et bassrør bak førersetet i saaben din vet ikke jeg helt hva jeg skal si er vel bedre og ha den trygt festet i bagasjen?
Jeg har to stk sony 6x9 i min og det går jo fint, du børr kanskje kjøpe noen som ikke bygger så langt ned over..
Viss du legger et bassrør bak førersetet i saaben din vet ikke jeg helt hva jeg skal si er vel bedre og ha den trygt festet i bagasjen?
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Hei, fordelen med bassrøret er at det er robust og lett å ta ut når man trenger plassen. Det høres kanskje ikke helt bra ut med å ha det bak førersetet, men det passet utrolig fint der og ligger stabilt og fint.
Det jeg var engstelig for dersom jeg la det i baggasjerommet var at det lyden ikke kom inn i kupeen.
-men er det sub-utgang eller må jeg ta det via en ekstern forsterker?
Det jeg var engstelig for dersom jeg la det i baggasjerommet var at det lyden ikke kom inn i kupeen.
-men er det sub-utgang eller må jeg ta det via en ekstern forsterker?
Hilsen Thomas
Mine biler:
Mine biler:
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Er ingen egen sub utgang ei heller ferdig utgang på org radio i og9-3.
Men det er enkelt å lage en overgang fra den utgangsmuligheten som sitter i den radioen. (8-pin Din plugg til phono eller hva den heter)
(Jeg skal lage til noen medlemmer her på forumet, så ta kontakt om du også er intr.)
Men det er enkelt å lage en overgang fra den utgangsmuligheten som sitter i den radioen. (8-pin Din plugg til phono eller hva den heter)
(Jeg skal lage til noen medlemmer her på forumet, så ta kontakt om du også er intr.)
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Hva angår 6x9, så har jeg gode erfaringer med Focal sin Access serie. Veldig god, fin og klar lyd til under 1000 lappen. Om du skal ha 6x9, vil jeg absolutt anbefalt de høytalerne.
Kjørte de på fortserker, sammen med et 4" fulltone høytaler sett foran i min gamle 9000, var veldig bra lyd. Var forøvrig Focal Polyglass foran.. Betalte 1000 for fronthøytalerne.
Kjørte de på fortserker, sammen med et 4" fulltone høytaler sett foran i min gamle 9000, var veldig bra lyd. Var forøvrig Focal Polyglass foran.. Betalte 1000 for fronthøytalerne.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO