Saab 9-5 og ettermontering av navigasjon

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Protrek

Saab 9-5 og ettermontering av navigasjon

Legg inn av Protrek » 02 jun 2008, 21:58

Hei, jeg her helt ny her på forumet (og med saab forøvrig) og har derfor ett par spørsmål som dere sikkert kan svare på.

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Saab 9-5 2.0t 2004 eller 2005 modell (husker ikke i farten årsmodellen.) automat og f1 giring.
Bilen har orginalt Saab stereopakke (den største som er i følge selger) med CD spiller og Kassettspiller.
Dette har jeg da kunne tenkt meg å byttet ut med en Pioneer, eller Kenwood touch screen's navigasjons pakke. Etter å ha lest litt frem å tilbake her på diverse tråder så har jeg kommet frem til at det er en forholdsvis kurrant affære å sette inn noe sånt.
Men problemet mitt ligger i at jeg i dag har ringt Bilradiospesialisten, og de kunne fortelle meg at i en Saab 9.5 med største stereopakka så kunne det by på problemer å sette inn uorginale lyd/multimedia enheter pga det kunne by på konflikter med den orginale saab forsterkeren blandt annet og skape en masse støy som de ikke klarte og bli kvitt (de hadde prøvd på 4 stk 9-5'er tidligere uten hell sa de) Snakka også med en av landets fremste bilstereo montører, men han hadde ingen ærfaring med 9-5 sa han, men han også hadde opplevd at det kan skapes noe uforklarlig støy hvis man setter i uorginal spiller. Men som sagt han viste ikke noe om 9-5'en
Kan dette virkelig være tilfelle ? Folk har da montert stereo i saab før tenkte jeg.

Er det noe spesielle koblinger man trenger for å få sette inn den skjermen ? Hvordan skjerm egner seg best ?
Noen i Tr.heims området som tar på seg jobben ? :) hvis jeg kjøper bilen da :)

Jeg har sett på ett par av de linkene jeg fant i andre tråder, men med min lille peiling på bilstereo så er jeg like blank. Men de er bookmerket for å taes frem ved behov.

På forhånd takk for svar.

Protrek

Re: Saab 9-5 og ettermontering av navigasjon

Legg inn av Protrek » 14 jun 2008, 01:41

Ingen som kunne svare på noe av dette ?

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 14 jun 2008, 13:31

Hei

Har ikke tid til å skrive så mye nå, men er fullt mulig, har Pioneer HD3 i min med AS2 (også orginal ekstra forsterker) og ottorasmussen her på forumet har Kenwood i sin med det AS3 (Det beste orginale) og dette funker konge.. Full beskrivelse i min prosjekttråd..
Styrer med DAB og AUX

Protrek

Legg inn av Protrek » 14 jun 2008, 16:07

Takker for svar...
Du skjønner jeg kommer ikke inn på prosjekt forumet siden jeg ikke er STCN medlem enda. Noe som er litt dumt da man kansje kan få noen ideer og se fine saab'er før man eventuelt har tenkt å kjøpe en.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 14 jun 2008, 16:35

Les igjennom denne og den tråden det er linket til i 3. innlegget der så ser du hva det går i..

viewtopic.php?f=37&t=19600
Styrer med DAB og AUX

Svar