Problemer med alarm/sentrallås - 9000 M-97
Moderator: Moderatorer
- Thomas N875
- Grunnladetrykk
Problemer med alarm/sentrallås - 9000 M-97
Sliter veldig med alarmen/sentrallåsen på min kjære 9000.
Kanskje noen har vært bort i samme greiene og har gode råd for feilsøking/utbedring…?
Her er problemet / symptomene:
- Alarmen går til stadighet. Virker som dette er relatert til fuktig vær/regn, men har ikke funnet noen klar sammenheng.
- Av og til reagerer ikke sentrallåsen på fjernkontrollen. Man kan verken låse opp eller igjen, og må bruke nøkkelen manuelt. (Opplåsing av bakluka med fjernkontrollen virker uavhengig av dette)
- Tidvis er det vanskelig å få låst bilen. Alle låsene spretter opp igjen
- Har opplevd at etter bilvask (i maskin) går alarmen og varsel i displayet om at førerdør er åpen, selv om den er lukket. Også da er det umulig å få låst bilen…
- Er i tillegg plaget av at låsen på bakluka lukker igjen 1 sekund etter at man har låst opp/trykket på knappen i førerdøra. Så man må stå bak med fjernkontrollen og løfte i luka umiddelbart etter at man har låst opp… Ganske travelt..
Noen forslag...?
Kanskje noen har vært bort i samme greiene og har gode råd for feilsøking/utbedring…?
Her er problemet / symptomene:
- Alarmen går til stadighet. Virker som dette er relatert til fuktig vær/regn, men har ikke funnet noen klar sammenheng.
- Av og til reagerer ikke sentrallåsen på fjernkontrollen. Man kan verken låse opp eller igjen, og må bruke nøkkelen manuelt. (Opplåsing av bakluka med fjernkontrollen virker uavhengig av dette)
- Tidvis er det vanskelig å få låst bilen. Alle låsene spretter opp igjen
- Har opplevd at etter bilvask (i maskin) går alarmen og varsel i displayet om at førerdør er åpen, selv om den er lukket. Også da er det umulig å få låst bilen…
- Er i tillegg plaget av at låsen på bakluka lukker igjen 1 sekund etter at man har låst opp/trykket på knappen i førerdøra. Så man må stå bak med fjernkontrollen og løfte i luka umiddelbart etter at man har låst opp… Ganske travelt..
Noen forslag...?
M97 9000 Aero
- Birger N372
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
- Thomas N875
- Grunnladetrykk
- Thomas N875
- Grunnladetrykk
Har tatt ut styreenheten for å få loddet over alle koblingene, men greier ikke å åpne boksen...
Noen som har et tips for å få åpnet denne...?
EDIT: Fikk den opp, men litt hjelp av grovt verktøy...(!)
PS: Det er nevnt flere plasser at denne er plassert over pedalene, men min ble "funnet" under ventilasjonskanalen på høyre sida av hanskerommet...(?). Kan dette variere med årsmodell...?
Noen som har et tips for å få åpnet denne...?
EDIT: Fikk den opp, men litt hjelp av grovt verktøy...(!)
PS: Det er nevnt flere plasser at denne er plassert over pedalene, men min ble "funnet" under ventilasjonskanalen på høyre sida av hanskerommet...(?). Kan dette variere med årsmodell...?
M97 9000 Aero
- Birger N372
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
- Thomas N875
- Grunnladetrykk
Ja det kan vær... Jeg har ikke airbag på pasasjersida..
Har fått åpnet boksen og levert den inn til en Radio/TV reparatør nå. Han skulle gå over loddingene slik at jeg kan montere den tilbake i kveld...
Så får jeg bare se..
Skal oppdatere etter testing..
PS: Kan jo ikke bruke bilen uten at denne er på plass.. Sentrallåsen virker, men startsperra kobler inn så snart boksen kobles fra..
Har fått åpnet boksen og levert den inn til en Radio/TV reparatør nå. Han skulle gå over loddingene slik at jeg kan montere den tilbake i kveld...
Så får jeg bare se..
Skal oppdatere etter testing..
PS: Kan jo ikke bruke bilen uten at denne er på plass.. Sentrallåsen virker, men startsperra kobler inn så snart boksen kobles fra..
M97 9000 Aero
- Thomas N875
- Grunnladetrykk
Re: Problemer med alarm/sentrallås - 9000 M-97
Dette problemet er forøvrig løst. Det var en fjør inne i låskassa som var hoppet av...Aqua N875 skrev: - Er i tillegg plaget av at låsen på bakluka lukker igjen 1 sekund etter at man har låst opp/trykket på knappen i førerdøra. Så man må stå bak med fjernkontrollen og løfte i luka umiddelbart etter at man har låst opp… Ganske travelt..
M97 9000 Aero
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Thomas N875
- Grunnladetrykk
Han reparatøren som så over styreenheten sa han så "noen sprekker" i noen av loddingene, så han loddet disse på nytt...
Har foreløpig hatt et problemfritt døgn vedr alarmstyr, og låsing av bilen går greit så det skal bli spennende å se om dette gjorde susen...
Aleksander: Eg kan ikkje fikse noke som helst, det veit du... Men eg kan forklare deg ka som er gjort (og av kem)...
Har foreløpig hatt et problemfritt døgn vedr alarmstyr, og låsing av bilen går greit så det skal bli spennende å se om dette gjorde susen...
Aleksander: Eg kan ikkje fikse noke som helst, det veit du... Men eg kan forklare deg ka som er gjort (og av kem)...
M97 9000 Aero
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Thomas N875
- Grunnladetrykk
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
kan vel vere den bryteren/sensoren som registrerer om døra er lukka som kuka me deg. Den som sitter i dørsida? kan vel vere litt utsatt for vaten når du vasker bil og?
Prøv og trykk den litt inn og ut eventuelt skru den ut og sjå kordan det ser ut på baksida med ledningene osv
Er sånn med min bil og at når døra er opa går det ikkje ann og låse bilen
Prøv og trykk den litt inn og ut eventuelt skru den ut og sjå kordan det ser ut på baksida med ledningene osv
Er sånn med min bil og at når døra er opa går det ikkje ann og låse bilen
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
kanskje aero'n bare blir lei seg for at du vasker den i maskin :O
har en kamerat med samme problemet/problemene.. det ser ut til at sentrallåsen kan by på utallige mage små finurlige problemer. hadde den ikke vært kombinert med en alarm hadde jeg nesten bare dratt ut mottakeren som satt der originalt og satt inn noe aftermarked shit.
har en kamerat med samme problemet/problemene.. det ser ut til at sentrallåsen kan by på utallige mage små finurlige problemer. hadde den ikke vært kombinert med en alarm hadde jeg nesten bare dratt ut mottakeren som satt der originalt og satt inn noe aftermarked shit.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s