Skal selge gammelbilen nå, og lurer litt på hvilket prisnivå jeg skal legge meg på.
Det er altså en ´00 9-3 SE, 2.0i. Snart rulla 290.000. Meste av interiøret er i tipp-topp stand, med unntak av midtarmlenet foran som er stripset fast i bakkant da det øvre festet knakk. (Er ikke "grisegjort")
Motoren bærer nok preg av kilometerstanden, ikke gjort stort annet enn olje-, filter- og pluggskift (Fordeler, rotor og pluggledninger nylig byttet).
Girkassa byttet til en som hadde gått 130.000. Gjorde dette da jeg var 100% sikker på at den var årsaken til en konstant dunkelyd, men der tok jeg feil. Dunkingen har nå utviklet seg videre til også å vibrere ved pådrag. Spesielt i 3. eller 4. i motbakke. Er nå rimelig sikker på en av de indre knutene, om ikke begge, er kaputte.
Skivene er i god stand, de bak ble byttet i fjor, sammen med bærearmene foran. Clutch byttet i 09 eller 10. Clutchpumpa ga seg, så de byttet like gjerne clutchen i samme slengen.
Dempere og fjærer ble byttet til Bilstein Sprint og HR i 07. De bakre fjærene er muligens litt segne, men de er det vel garanti på.
Rust er det ikke mye av, annet enn på overflaten. Har prøvd så godt jeg kan å flekklakke det som kommer av steinsprut raskest mulig. Bilen har gått 6 av sine leveår nordpå, ergo, null salt.
Orginalspilleren ligger på fyllinga. Pioneer 2-DIN er montert, med sub. (Til å ha blitt montert i kolonnekø på Geilo, ser også det meget bra ut)
2 sett dekk følger med. Kliss nye piggdekk, og snart 2 sesonger gamle sommerdekk.
Er usikker på om den egentlig er "ille" nok til å bli solgt som "repobjekt", da det egentlig bare er de indre knutene som sannsynligvis er problemet. Er 20.000,- en OK pris å starte på?
Og slik ser den da ut:
-Martin
"Takst" på småsliten '00 9-3
Moderator: Moderatorer
- Martin Aronsen
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N620
- Sted: Moss
"Takst" på småsliten '00 9-3
Martin, N620
'00 Saab 9-3 2.0L SE
'00 Saab 9-3 2.0L SE
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Re: "Takst" på småsliten '00 9-3
Er kjøpers marked på det meste av SAAB om dagene, men mellom 15 og 20 kan være en rimelig pris.. Selv ville jeg ikke gitt mer en mellom 10 og 15, men jeg er kip av meg
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05