Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Trudde ikke at du Tor ville kjørt sluromat i det heletatt!!!!!!!!
Sjøl har jeg skaffet meg et 16GB minnekort i dag til bruk for min nyanskaffede -95 9k Aero.Den er nesten helt strøken,men må behandles under siden den ikke er vinterkjørt før og har fabrikkmaling enda.
Problemet er den fordømte kulda siden jeg starter me vask av hele botnplata/innerskjermer med krystallsoda.(basisk neutral)Greier vel å skaffe ei blåselampe på 20kw til hjelp.
Siden blir det Zinkgrunning og en helt spesiell grunning jeg har stående for ekstra utsatte plasser Alf Bjerkes rustgrunning .Veldig gammel,men helt suveren.
Nå er bilen satt på bukker for å ha litt arbeidsrom.Det støvete teppet til soverommet blir nå å finne under Aeroen(i utgangspunktet nesten hvitt!!!)
Allt blir dokumentert med masse foto.Kanskje legger jeg ut en link om "restaureringa" senere
Sjøl har jeg skaffet meg et 16GB minnekort i dag til bruk for min nyanskaffede -95 9k Aero.Den er nesten helt strøken,men må behandles under siden den ikke er vinterkjørt før og har fabrikkmaling enda.
Problemet er den fordømte kulda siden jeg starter me vask av hele botnplata/innerskjermer med krystallsoda.(basisk neutral)Greier vel å skaffe ei blåselampe på 20kw til hjelp.
Siden blir det Zinkgrunning og en helt spesiell grunning jeg har stående for ekstra utsatte plasser Alf Bjerkes rustgrunning .Veldig gammel,men helt suveren.
Nå er bilen satt på bukker for å ha litt arbeidsrom.Det støvete teppet til soverommet blir nå å finne under Aeroen(i utgangspunktet nesten hvitt!!!)
Allt blir dokumentert med masse foto.Kanskje legger jeg ut en link om "restaureringa" senere
- kanonjon
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N2452
- Navn: Jon
- Sted: Arendal
Fått på Storavingen, mye arbeid, men verdt arbeidet, ser så bra ut nå
Saab er livet!
Det der så bra ut! Jeg har bytta turbo og alle oljer,nå gjenstår bare alle bremserør og diverse rust att jeg ikke har gitt opp forbauser selv meg
-
- Grunnladetrykk
- Bil: M01 9-5 Aero
Endelig hatt siste eksamen, så har fått litt tid til å bytte veivhusventilasjonen, noen morkene vakuumslanger, liftfilter og dieselsnok. JT halvsats og nye plugger ligger i garasjen, men spørs om jeg rekker det før romjula.
02 9-5 Aero
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Loddet bruddet i setevarmen på pasasjerstolen
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Saaben begynte og bruke litt vann igjen her om dagen men jeg fant ingen lakasje så etterfylte bare og håpet det beste.Byttet frostvæske her om dagen så tenkte att den bare hadde fylt opp noen lommer. men så parkerte jeg på Økern i dag og det røyk godt ut av pansret men fant fortsatt ingen lekasje . Kom så hjem igjen til østfold og parkerte i gården og stakk hue nedi pansret i håp om og bli noe klokere.Sto der i ett par minutt mens jeg snakket smått med saaben og plutselig fikk jeg en sprut i trynet fra kanten på Radiator slangen Great success
- TiaZzz
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Ja, man blir rent sjalu. Looking good! (Og GM-klistermerket forsvant. En bonus i min bok. )
- kanonjon
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N2452
- Navn: Jon
- Sted: Arendal
Hehe, takker!
Men GM er rota til alt ondt i Saabs verden, og det vet du godt!
Men GM er rota til alt ondt i Saabs verden, og det vet du godt!
Saab er livet!
- TiaZzz
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Virkeligheten ligger nok en sted midt i mellom, tenker jeg, men jeg er langt fra noen GM-fan. Grunnen til at jeg er glad den forsvant er bare fordi bilen er så mye penere helt clean.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Søkt medlemsskap i 2.1-klubben.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Innvilget!Hjelle, N6 skrev:Søkt medlemsskap i 2.1-klubben.
- Kristian N2215
- Overload!!!
2.1-klubben?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Flott!Eirik N396 skrev:Innvilget!Hjelle, N6 skrev:Søkt medlemsskap i 2.1-klubben.
Jepp, klubben for oss med 2.1i, og dertil hemmelige handtrykk på treff.saab91 skrev:2.1-klubben?
- Kristian N2215
- Overload!!!
UuuuuhHjelle, N6 skrev:Flott!Eirik N396 skrev:Innvilget!Hjelle, N6 skrev:Søkt medlemsskap i 2.1-klubben.Jepp, klubben for oss med 2.1i, og dertil hemmelige handtrykk på treff.saab91 skrev:2.1-klubben?