Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Joda.. det vet jeg jo. Digger bilen min. Skal ikke selge den på mange år, if ever.
Nå har jeg jo kostet på den en god del penger også.
Har sikkert brukt 40k på diverse deler, trim og felger. TIl høsten følger en hel-lakkering også og på mandag skal vinduene sotes.
Så det jeg mente var jo at bilen blir ENDA grommere... hehe
Nå har jeg jo kostet på den en god del penger også.
Har sikkert brukt 40k på diverse deler, trim og felger. TIl høsten følger en hel-lakkering også og på mandag skal vinduene sotes.
Så det jeg mente var jo at bilen blir ENDA grommere... hehe
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Endre88 N1527
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Skulle på butikken i 2 tida, såg at de låg masse grus på mattene i dørken Rista mattene nåke som resulterte i innvendig vask og utvendig vask og polering Ferdi kl 8
Auto Glym Ultra Deepshine
Ingen over- ingen ved siden
M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Gått over med plastfornyer på lister på dørene, speil, motorrom, refleksramp,dørhåndtak.
Fikset lys i viftekonsollen, renset passasjersete.
Idag står førersete for tur.
Til uka blir det STOR-shine av bilen, venter nemlig på pakke fra Scandicshine
Fikset lys i viftekonsollen, renset passasjersete.
Idag står førersete for tur.
Til uka blir det STOR-shine av bilen, venter nemlig på pakke fra Scandicshine
25 Year anniversary of Saab 9000
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Hehe, såg ikkje aktivitet når eg passerte like før 14Endre88 skrev:Skulle på butikken i 2 tida, såg at de låg masse grus på mattene i dørken Rista mattene nåke som resulterte i innvendig vask og utvendig vask og polering Ferdi kl 8
Men synes du UDS-en er bedre på raud bil enn vanlig Super Resin (SRP)? Prøvde UDS-en på rud bil sjølv, men synes ikkje det var forskjell på det, so eg har fortsett å bruke SRP på lys lakk, på mørk lakk brukar eg kun UDS. Reknar med du har gått over med lakkforseglar type Extra Gloss Protection? Eit anna tips er å bruke mikrofiberklutar til å fjerne polish, gir både bedre resultat og det går kjappare Har sjølv brukt Sonax sine gule og grøne klutar med veldig bra resultat.
- Endre88 N1527
- 1,5 bar
Hjelle, N6 skrev:Hehe, såg ikkje aktivitet når eg passerte like før 14Endre88 skrev:Skulle på butikken i 2 tida, såg at de låg masse grus på mattene i dørken Rista mattene nåke som resulterte i innvendig vask og utvendig vask og polering Ferdi kl 8
Men synes du UDS-en er bedre på raud bil enn vanlig Super Resin (SRP)? Prøvde UDS-en på rud bil sjølv, men synes ikkje det var forskjell på det, so eg har fortsett å bruke SRP på lys lakk, på mørk lakk brukar eg kun UDS. Reknar med du har gått over med lakkforseglar type Extra Gloss Protection? Eit anna tips er å bruke mikrofiberklutar til å fjerne polish, gir både bedre resultat og det går kjappare Har sjølv brukt Sonax sine gule og grøne klutar med veldig bra resultat.
Har ikkje prøvd anna enn UDS på min bil men har fått mange annbefalinga om å bruke den
Forrige eigar brukte den og med flott resultat Microfiberklut e ett must so de e flittig brukt
Men lakkforseglar?? hakje brukt de før Men kanskje de må te på neste polering
Trur eg hadde lite av-fetting på for resultatet er ganske bra på avstand men når du virkeli ser etter so ser du ringane etter kluten, veit ikkje om eg vaska den for dårli eller ka som gjer de Skal gå grundig over med av-fetting fleire ganger neste gang eg polerer
Hvist du ser ett panser som e oppe neste gong du kjører forbi so kan du no stoppe hvist du vil
- Eirik
- Overload!!!
Hvis du ikke har prøvd annet enn USD så har du enda mye å glede deg til Jeg brukte også auto glym, en gang i tida, men det er myyyye annet som er bra.Endre88 skrev: Har ikkje prøvd anna enn UDS på min bil men har fått mange annbefalinga om å bruke den
Forrige eigar brukte den og med flott resultat Microfiberklut e ett must so de e flittig brukt
Trur eg hadde lite av-fetting på for resultatet er ganske bra på avstand men når du virkeli ser etter so ser du ringane etter kluten, veit ikkje om eg vaska den for dårli eller ka som gjer de Skal gå grundig over med av-fetting fleire ganger neste gang eg polerer
Hvist du ser ett panser som e oppe neste gong du kjører forbi so kan du no stoppe hvist du vil
Disse ringene du snakker om, tenker du på swirls? Blir sånne rundinger rundt refleksjonen av f.eks sola, og rundingene følger liksom etter overalt?
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
de siste dagene har jeg kjørt drøye 100 mil med saaben og bare kost meg.. Fikk knust et speilhus (kommer med i den klubben jeg også claus ) av en trailer..
Styrer med DAB og AUX
- Joachim N370
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Endre88, du bør "claye" bilen før du polerer. Da får du fjernet alt av urenheter i lakken, og du slipper å dra med deg disse urenhetene når du polerer.
9³ TurboX
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Kjørt 160 mil på 3 dager. Tønsberg - Ørlandet - Kristiansund - via kystriksveien til Molde - Åndalsnes - Dombås - Tønsberg.
Snitt forbruk hele turen 0,76 og gjennomsnittsfart 66 km/t. Dette er en original 2002 9-5 estate på 17" felger, automatgir og ett klimaanlegg som gikk på fullt mesteparten av tiden, pga 28 - 30 grader ute. Bilen har gått 267.000 km - så jeg er forbauset over forbruket. Blandet forbruk hjemme ligger på over literen.
Snitt forbruk hele turen 0,76 og gjennomsnittsfart 66 km/t. Dette er en original 2002 9-5 estate på 17" felger, automatgir og ett klimaanlegg som gikk på fullt mesteparten av tiden, pga 28 - 30 grader ute. Bilen har gått 267.000 km - så jeg er forbauset over forbruket. Blandet forbruk hjemme ligger på over literen.
"Alt" fra totakt til turbo
- Endre88 N1527
- 1,5 bar
Eirik skrev:Hvis du ikke har prøvd annet enn USD så har du enda mye å glede deg til Jeg brukte også auto glym, en gang i tida, men det er myyyye annet som er bra.Endre88 skrev: Har ikkje prøvd anna enn UDS på min bil men har fått mange annbefalinga om å bruke den
Disse ringene du snakker om, tenker du på swirls? Blir sånne rundinger rundt refleksjonen av f.eks sola, og rundingene følger liksom etter overalt?
Ja e sikkert swirls, men kordan får eg dei vekk??Joachim N370 skrev:Endre88, du bør "claye" bilen før du polerer. Da får du fjernet alt av urenheter i lakken, og du slipper å dra med deg disse urenhetene når du polerer.
Ka ve de sei å "claye" bilen fyst?? E litt newbi på polering sida eg fekk bilen for 4 mnd sida
Bilen eg hadde før vakje akkurat so fin att eg gadd å vaske den
- Eirik
- Overload!!!
Her får du hjelpen du trenge Endre88
Clay er en leireklump som man skal dra over lakken før man polerer, dette fjerner små urenheter som vanlig vask ikke fjerner.
Mener at Paradigm gjorde dette med 9k'an sin en gang, og la ut bilder her.
Idag har jeg forøvrig prøvd biltemas tireshine på mine råstilige dekk, på de sinnsyke 15"stålfelgene. Men som jeg sier; "black is the new chrome".
Clay er en leireklump som man skal dra over lakken før man polerer, dette fjerner små urenheter som vanlig vask ikke fjerner.
Idag har jeg forøvrig prøvd biltemas tireshine på mine råstilige dekk, på de sinnsyke 15"stålfelgene. Men som jeg sier; "black is the new chrome".
- Endre88 N1527
- 1,5 bar
Takk
Skal bruke de neste gang eg polerer
Eg har brukt vanlig silikon spray på dekka mine
De funka ganske bra Billi å du får de på alle bensin-stasjona
Men går en boks for å ta alle dekka
Vertfall hvist du har dei superkule 15" felgane som eg og har
Seie meg enig me eirik
"black is the new crome"- Vertfall til eg får råda til nye felga
Skal bruke de neste gang eg polerer
Eg har brukt vanlig silikon spray på dekka mine
De funka ganske bra Billi å du får de på alle bensin-stasjona
Men går en boks for å ta alle dekka
Vertfall hvist du har dei superkule 15" felgane som eg og har
Seie meg enig me eirik
"black is the new crome"- Vertfall til eg får råda til nye felga
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Joda, du finner tråden under Garasjemafiaen i Bodø. Ligger under "Nord"Eirik skrev:Her får du hjelpen du trenge Endre88
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Peter
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
I dag fikk jeg felgene mine tilbake fra lakkern
I morra skal jeg legge på dekka, polere over kanten en gang til, og legge på maaaange lag med voks og montere de på bilene selvfølgelig.
I morra skal jeg legge på dekka, polere over kanten en gang til, og legge på maaaange lag med voks og montere de på bilene selvfølgelig.
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt