Heisann
Skal sette i 6.5" høytalere i dørene på 900en, men må visst ha adapter for å sette de der. Noen som vet hvor i Norge man får kjøpt dette, helst over internett?
Håkon
Høytaleradapter ng900
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Sted: Bodø
Høytaleradapter ng900
1994 Saab 900SET
Jeg gjorde det samme nå for ett par mnd siden. Letet ganske lenge etter adaptere, men fant ingen. Men det var heldigvis enkelt å lage selv. Når du demonterer døren for å lydisolere må du samtidig frigjøre plass for høytaleren. Bare å "poppe" ut området høytaleren skal være i på en slags skumgummi greie som dekker hele døren. Det feltet du popper ut til høytaleren fungerer også som en mal for adapteret til høytaleren. Jeg brukte en helt vanlig mdf plate som jeg skjærte til. Gikk fort og fungerer flott.
Saab og900 90 mod
Saab ng900 97 mod
Saab ng900 97 mod
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
-
- Grunnladetrykk
-
- Grunnladetrykk
- Lars-Erik-N049
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: 049
- Navn: Lars-Erik Rein
- Bil: 1995 NG900S Turbo
- Sted: Grefsen, Oslo
- Kontakt:
Biltema har adapterringer til å legge mellom dør og høyttaler på NG900
Fant ikke varenummer på Web akkurat nå, men jeg har kjøpt fra dem før. Kosta noe rundt 20-30,- kroner så vidt jeg husker. Passet fint til mine Boston Acoustic 6.5". Litt mindre styr enn å bygge plater.
Fant ikke varenummer på Web akkurat nå, men jeg har kjøpt fra dem før. Kosta noe rundt 20-30,- kroner så vidt jeg husker. Passet fint til mine Boston Acoustic 6.5". Litt mindre styr enn å bygge plater.
Speedparts/Greenstuff skiver og klosser
http://www.reinvarme.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
1995 900T Sensonic
SP Steg 4 eller noe slikt
3" JT m/sportskat., Viggen turbo, Viggen IC, open air, Koni rundt om
Speedparts/Greenstuff skiver og klosser
http://www.reinvarme.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Grunnladetrykk
Heisann..Takk for beskrivelsen.. Men jeg regner med at dette høytaleradapteret gjør samme jobben som den sponplata du laga?Daniel N683 skrev:Når jeg monterte høytaleren lagde jeg også en ring i sponplate (om du skjønner hva jeg mener her..) som jeg la mellom høytaleren og selve stålet i døra.. regner med du må gjøre dette du også, ellers treffer vinduet høytaleren når du åpner detHåkon N642 skrev:Jaså? Er Focal jeg også skal ha.. Høytaleren var ikke i kontakt med døra eller noe i det hele tatt altså? Må vel nesten bare fjerne trekket og se inni der først..
Spør om det er noe du lurer på..
1994 Saab 900SET