Heihei!
Skal skifte ut min trofaste Toyota Corolla nå. Den har det bare hvert å fylle litt bensin og olje en gang i blandt og ingen feil ellers.
Har sett litt på Saab 93 2.0 fra rundt 2000 tallet et sted. Ligger jo fra 50 og oppover så synes ikke det høres så ille ut. Men det jeg da lurer på er om det er mye feil på disse? Kom over en annonse i går hvor det var blitt skiftet ut temmelig mye deler.. Trenger en trofast bil som ikke ryker annenhver da. Hvordan er disse i forsikring?
Evt noen andre biler jeg burde vurdere?
Takker for svar
Trenger pendlebil, hva med saab?
Moderator: Moderatorer
- Baleni
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1668
- Navn: Espen
- Bil: Saab 9-3 98 2.0L
- Sted: Arendal
Re: Trenger pendlebil, hva med saab?
Ifølge det du skriver så er den uten turbo og dette ville ikke jeg hatt til pendler bil, har selv 99mod saab 9-3 2.0.
For det første er den hønndau, og får det andre bruker den tett opp under 1L på mila.
kjørt Arendal - Bergen og er ganske nøyaktig 50mil over fjellet, og snittforbruket var på 9.77L \ 100km.
Men er bare og fylle bensin og skifte olje innimellom så har du bil som holder leeenge
Og bilen er god og kjøre som teller litt skal du kjøre langt
Forsikring er ikke hel galent på de, i mitt navn, er 20år gammel. Full kasko, ubegrenset kjørelengde betaler jeg 13k i året, 40% bonus.
Nå har jeg NSB Personal forsikring som er billig i seg selv igjen da.
For det første er den hønndau, og får det andre bruker den tett opp under 1L på mila.
kjørt Arendal - Bergen og er ganske nøyaktig 50mil over fjellet, og snittforbruket var på 9.77L \ 100km.
Men er bare og fylle bensin og skifte olje innimellom så har du bil som holder leeenge
Og bilen er god og kjøre som teller litt skal du kjøre langt
Forsikring er ikke hel galent på de, i mitt navn, er 20år gammel. Full kasko, ubegrenset kjørelengde betaler jeg 13k i året, 40% bonus.
Jeg er så stor at jeg gjør hva jeg vil, lover og naturkrefter gjelder ikke meg..
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Bare setene og komforten er jo grunn i seg selv å bytte ut en toyota imot en saab.
Kjørte en splitter ny corolla igjennom jobben i noen mnd. før i år, og det var en fryd å sette seg i en 92-modell 900 etterpå på tur hjem igjen, bare det sier jo litt..!
Kjørte en splitter ny corolla igjennom jobben i noen mnd. før i år, og det var en fryd å sette seg i en 92-modell 900 etterpå på tur hjem igjen, bare det sier jo litt..!
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Danielm
- 2.0 bar
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
ja bare det med komforten sier jo litt når du har kjørt en ny corolla og så har man selv en 92 modell som er 10 ganger bedre seter i. har selv en 9000 92 modell og comforten er der ja
men så har ikke akkurat toyota vært kjent for gode seter og komfort akkurat.
men så har ikke akkurat toyota vært kjent for gode seter og komfort akkurat.
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
- untouch4ble N1021
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1021
- Bil: 9-3ss
- Sted: Byåsen - Trondheim
For å være litt off-topic. Da trur jeg du bør ringe de, for det var en fæl pris. Har selv JBF og jeg betalte ikke mange kronene for min 900suger, da jeg var under 24(eller var det 25 husker ikke).Baleni skrev: Forsikring er ikke hel galent på de, i mitt navn, er 20år gammel. Full kasko, ubegrenset kjørelengde betaler jeg 13k i året, 40% bonus.
05" Saab 9-3ss Tids Hirsch 175hk
Andree N1021
Andree N1021
- Selleri
- Grunnladetrykk
- Navn: Ole Jørgen
- Bil: OG9-3 2,0i
- Sted: Andenes/Søgne
Hei, har en slik bil du ser etter, du bør se etter rust i fjørben, og generell tilstand da selvfølgelig. Bilen er på ingen måte "hønndau". Den er helt passe sprek til en pendlerbil å være, og vil parkere enhver Corolla du måtte ønske å stille opp med, men dette er heller ikke hva du ønsker.
Jeg kjørte 195 mil for noen måneder siden, og hadde da et snittforbruk på 0,72 l\m. Komforten er jo også noe for seg selv da, men det kan andre argumentere for. Da jeg er student, og forsikring i mitt navn ikke lønner seg på noen måte, står bilen forsikret i min mors navn. Hun er 43 år. Jeg betaler da 3500 kr i året med full kasko. Flott pendlerbil spør du meg, og enda flottere bruksbil
Jeg kjørte 195 mil for noen måneder siden, og hadde da et snittforbruk på 0,72 l\m. Komforten er jo også noe for seg selv da, men det kan andre argumentere for. Da jeg er student, og forsikring i mitt navn ikke lønner seg på noen måte, står bilen forsikret i min mors navn. Hun er 43 år. Jeg betaler da 3500 kr i året med full kasko. Flott pendlerbil spør du meg, og enda flottere bruksbil