Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
johan
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: 689
- Sted: Grimstad
Legg inn
av johan » 26 mar 2009, 13:12
wollis skrev:
Hehe, takk, jeg har sett litt på noen av disse, men jeg spurte kun fordi jeg ikke vet hva jeg bør sjekke pris på. Hvilket merke er demperne som er mest anbefalt for et rimelig komfortabelt, men sportslig oppsett? Ser Bilstein(Speedparts) har sport, sprint og racing. Er det sprint jeg burde velge for å beholde det meste av komforten fra org. oppsett med sportsunderstell?
Hei,
gikk selv over fra originalt sportsunderstell til en kombinasjon av Bilstein Sprint og Lesjøfors fjærer (35 mm senk). Dette transformerte bilen i en svært positiv retning; den er mye tightere og gir bedre respons enn før. Samtidig er mye av komforten i behold, men dårlig veidekke (f.eks Vest-Telemark i vårløsningen) tvinger farten ned godt under fartsgrensene. Til daglig er det fruen som bruker bilen og selv om hun ikke akkurat er bilentusiast, likte hun bilen "bedre" med det nye understellet...
Happy wife, happy life.
'99 9-5 Estate SE 2.3t m godkjent Lesjøfors + Bilstein dempere. Maptun steg 1.
-
freddy85
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1631
Legg inn
av freddy85 » 26 mar 2009, 18:56
Har også Lesjøfors fjærer og koni som er hakket billigere enn bilstein og powerflex foringer,, kan på det sterkeste anbefalle,, på normal veg og homper er den veldig komfortabel.
Aero stab stag, powerflex foringer og demper\fjærer av god kvalitet så blir den mye bedre å kjøre. Jeg kan holde høyere fart over fartsdumper enn origianlt pga på originalt oppsett bånne jeg demperne foran utrolig fort.
Ikke kjøpt k-sport, tein eller noe slikt.
edit, trur det var sachs eller noe slikt på min,, var ihvertfall utrolig myk.
-
Johnsern
- Navn: Kjetil Johnsen
- Sted: Koppang
-
Kontakt:
Legg inn
av Johnsern » 17 apr 2010, 18:39
Dyreste service er 110 000, 210 000, 310 000 km osv...
Hva gjor disse servicene så dyre? Hva må en regne med i pris?
Johnsern