Import av delebil? hvordan?
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: Import av delebil? hvordan?
Jeg har plass å levere bil til, og allikevel få betalt ser det ut til så. Den delen med vrakinga ser ikke jeg som no problem ihvertfall, ellers så hadde det jo kanskje vært morro å bane-rigga en bil etter hvert da, eller kjøre på åker eller bilkross. ^^
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Da da kan alle i klubben som henter utlandsk delebil og momser den inn "vrake" de hos deg, er det sånn å forstå?na_X skrev:Jeg har plass å levere bil til, og allikevel få betalt ser det ut til så. Den delen med vrakinga ser ikke jeg som no problem ihvertfall, ellers så hadde det jo kanskje vært morro å bane-rigga en bil etter hvert da, eller kjøre på åker eller bilkross. ^^
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
Du får ikke igjen vrakpant siden denne ikke blir betalt ved innførselen av bilen. Det er imidlertid flere firmaer som henter såkalt "gårdsskrot" GRATIS!! f.eks: http://www.holdnorgerent.no/hold_norge_ ... bruksskrotAudun N346 skrev:Men får man da mulighet til å levere bilen til vraking her i norge? og får man vrakpanten?
Sjekk litt rundt om hvem som kan hente i ditt nærdistrikt. Jeg har en kontakt i Elverum omegn.. tlf.nr. kan sendes på PM
..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!
-
- Overload!!!
Kan høre der jeg skal levere om de tar imot andre også, er jo noen øre per kg man får der da så det dekker vel såvidt frakten av vrak til dit jeg skal levere, men man slipper da ihvertfall å betale for å levere der da.
Og hva de setter som kriterie for å levere vet jeg ikke helt, men jo mer rent stål det er (kun karosseri og skjermer) jo bedre kilo-pris vet jeg det er ihvertfall. Kan sjekke mer om dette i neste uke regner jeg med (pris per kg. og kriterier), men tror ikke de er så glade for å få så mange saaber der generelt da for de er så harde imot saksa deres i forhold til andre plastikk/papp-leketøy.
Edit: PerI nevner faktisk noe av opplegget jeg tenker på med den linken sin.
Og hva de setter som kriterie for å levere vet jeg ikke helt, men jo mer rent stål det er (kun karosseri og skjermer) jo bedre kilo-pris vet jeg det er ihvertfall. Kan sjekke mer om dette i neste uke regner jeg med (pris per kg. og kriterier), men tror ikke de er så glade for å få så mange saaber der generelt da for de er så harde imot saksa deres i forhold til andre plastikk/papp-leketøy.
Edit: PerI nevner faktisk noe av opplegget jeg tenker på med den linken sin.
- Audun N346
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
Er jo fra gard, så høres genialt ut det her! Kjøp utenlands delebil og så bare si fra når du vil at noen ska komme og hente den hjemme hos deg:)PerI skrev:Du får ikke igjen vrakpant siden denne ikke blir betalt ved innførselen av bilen. Det er imidlertid flere firmaer som henter såkalt "gårdsskrot" GRATIS!! f.eks: http://www.holdnorgerent.no/hold_norge_ ... bruksskrotAudun N346 skrev:Men får man da mulighet til å levere bilen til vraking her i norge? og får man vrakpanten?
Sjekk litt rundt om hvem som kan hente i ditt nærdistrikt. Jeg har en kontakt i Elverum omegn.. tlf.nr. kan sendes på PM
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Runar N403
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Dette høres jo bra ut. Mulig jeg er treg i oppfattelsen nå, men hvor mye papirer må skrives mellom meg og selger? Og hva trenger tollvesenet som "bevis" på kjøpssum? Ser for meg kontant oppgjør og en en kjøpekontrakt med påskrevet lavere sum(innen rimelighetens grenser).
-
- Overload!!!
Holder sikkert bare med navn og slikt, og underskrift og sum.. Er vel bare for selger å skrive en kvittering på at du har kjøpt den som det er nevnt og til hvilken sum (så lav som mulig da for å slippe moms).
Kvittering med beløp i SEK om det er i Sverige (sum innen rimelighetens grenser, tollerne har ganske god greie på hva ting er verdt!!! ), og den ene delen av vognkortet.Runar N403 skrev:Dette høres jo bra ut. Mulig jeg er treg i oppfattelsen nå, men hvor mye papirer må skrives mellom meg og selger? Og hva trenger tollvesenet som "bevis" på kjøpssum? Ser for meg kontant oppgjør og en en kjøpekontrakt med påskrevet lavere sum(innen rimelighetens grenser).
HUSK: Kjøper du av privatperson skal du føre på selgers personnummer på deklarasjonen ved grensen. Er det firma så skal du bruke organisasjonsnummer.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Skikkelig smart å gå ut på et offentlig forum å si at man skal skrive ned verdien og ikke minst snakke om å kjøre over ubetjente overganger Bare så det er sagt så er man selv pålagt å oppsøke en betjent grenseovergang (om den f.eks er stengt om natta så SKAL man vente). Om man blir tatt i å ha tatt inn en delebil uten å betale mva eller at man har oppført falsk sum som verdi så kan man faktisk risikere å måtte betale full vanlig importavgift!
Om man betaler 8000 eller 25000 for en delebil så blir da uansett ikke momsen allverden
Om man betaler 8000 eller 25000 for en delebil så blir da uansett ikke momsen allverden
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Runar N403
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Hehe! var inne på tanken. Men det er ingen som har gjort noe galt enda! Det kan jo være en fordel å ha diskutert det. jeg for min del heller mot å gjøre hele handelen på lovlig vis etter en runde her inne.Tor N12 skrev:Skikkelig smart å gå ut på et offentlig forum ...
Bare for å ha det på det rene.. Jeg betalte SEK 8000 (prutet den ned 2000) for bilen og da lot vi denne summen stå på kvitteringen. 9000 begynner å bli billig i Sverige. Min delebil hadde i tillegg defekt gearkasse..Tor N12 skrev:Om man betaler 8000 eller 25000 for en delebil så blir da uansett ikke momsen allverden