Forsikringsoppgjør etter roadtrip;)
Moderator: Moderatorer
- [email protected]
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Forsikringsoppgjør etter roadtrip;)
Hei på seg. Driver og krangler/skal krangle litt på forsikringsoppgjør etter at vi gikk på en smell på roadtrippe'n vår nedover i europa.
Her er saken.
Leide bobil for ei uke. 8000 kroner. Vi rakk å ha den fra mandag til torsdag før ei dieseldyse ble tett og den måtte settes på verksted i Nederland. Vi har allerede fått dekka allt av mat og hjemreise så den saken er grei.
Vi lurer på noen ting da. Det meste av dette går jo gjennom utleiers forsikring.
-Har vi krav på noen penger tilbake av utleier, vi skulle jo hatt bilen helt til mandag, men den ble ødelagt på torsdag. Skal vi rette et krav mot utleier mens han skal rette krav mot forsikringsselskapet igjen?
Samme med vask av doningen. Står i kontrakta at den skal vaskes ellers så må vi cæshe ut. Men vi kunne jo bodd i Bergen liksom og ikke hatt mulighet til å vaska den. Forsikringa må vel dekke den?
-Cash for ødelagt ferie? litt tynn men;)
Jeg har innboforsikring og reiseforsikring hvis det kan hjelpe noe:)
Kom med innspill
(og JA, vi var på red light district i Amsterdam )
Her er saken.
Leide bobil for ei uke. 8000 kroner. Vi rakk å ha den fra mandag til torsdag før ei dieseldyse ble tett og den måtte settes på verksted i Nederland. Vi har allerede fått dekka allt av mat og hjemreise så den saken er grei.
Vi lurer på noen ting da. Det meste av dette går jo gjennom utleiers forsikring.
-Har vi krav på noen penger tilbake av utleier, vi skulle jo hatt bilen helt til mandag, men den ble ødelagt på torsdag. Skal vi rette et krav mot utleier mens han skal rette krav mot forsikringsselskapet igjen?
Samme med vask av doningen. Står i kontrakta at den skal vaskes ellers så må vi cæshe ut. Men vi kunne jo bodd i Bergen liksom og ikke hatt mulighet til å vaska den. Forsikringa må vel dekke den?
-Cash for ødelagt ferie? litt tynn men;)
Jeg har innboforsikring og reiseforsikring hvis det kan hjelpe noe:)
Kom med innspill
(og JA, vi var på red light district i Amsterdam )
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Re: Forsikringsoppgjør etter roadtrip;)
Reiseforsikring er svaret, hvilken har du, les vilkårene!
Utleier må vaske og fikse bil.
En ferie som har gått i vasken bør du kreve kompensasjon for. Ditt forsikringsselskap kjører regress mot de som leverte en dårlig leiebil!
Utleier må vaske og fikse bil.
En ferie som har gått i vasken bør du kreve kompensasjon for. Ditt forsikringsselskap kjører regress mot de som leverte en dårlig leiebil!
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est
- [email protected]
- MAX BOOST
Takk for svar singsaker..
Jeg leste igjennom reiseforsikringa men der sto det ingenting som kunne dekke turen vår..
Har ringt utleier nå, og han var på god vei til å betale tilbake penger side bilen ikke holdt. så får vi heller ta det derfra HVIS han blir vrang:)
Jeg leste igjennom reiseforsikringa men der sto det ingenting som kunne dekke turen vår..
Har ringt utleier nå, og han var på god vei til å betale tilbake penger side bilen ikke holdt. så får vi heller ta det derfra HVIS han blir vrang:)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
Singsaker skrev:En ferie som har gått i vasken bør du kreve kompensasjon for. Ditt forsikringsselskap kjører regress mot de som leverte en dårlig leiebil!
Det er lov å prøve. Bare vær klar over at det er ingenting som heter kompensasjon for "tort og svie" i norsk forsikringslov.
At utleier gir en liten sum for å fornøyde kunder, derimot...
04 9-5 Vector 2.0t
-
- 2.0 bar
Se side 13trux skrev:Singsaker skrev:En ferie som har gått i vasken bør du kreve kompensasjon for. Ditt forsikringsselskap kjører regress mot de som leverte en dårlig leiebil!
Det er lov å prøve. Bare vær klar over at det er ingenting som heter kompensasjon for "tort og svie" i norsk forsikringslov.
At utleier gir en liten sum for å fornøyde kunder, derimot...
http://www.europeiske.no/web/no/europei ... Helårs.pdf
Kompensasjon for avbrutt ferie!!!
Det er noen forsikringer som er litt billigere og litt dårligere!!!
- [email protected]
- MAX BOOST
Kikka igjennom den nå singsaker. Det står som vanlig at du kun kan få noe kompensasjon pga medisinsk kasus. ikke fordi bilen stopper.. (Hvis jeg har sett riktig da)
Men allt dette går jo på bilens forsikring da. Gjensidige! Tror du det kan være noe i bilens forsikring som utleier kan dra nytte av. For jeg har sagt at vi skal ha tilbake penger for dager som den har vært ødelagt. Så må jo han ta det igjen med forsikringsselskapet sitt.. ?!?
Men allt dette går jo på bilens forsikring da. Gjensidige! Tror du det kan være noe i bilens forsikring som utleier kan dra nytte av. For jeg har sagt at vi skal ha tilbake penger for dager som den har vært ødelagt. Så må jo han ta det igjen med forsikringsselskapet sitt.. ?!?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
-
- 2.0 bar
[email protected] skrev:Kikka igjennom den nå singsaker. Det står som vanlig at du kun kan få noe kompensasjon pga medisinsk kasus. ikke fordi bilen stopper.. (Hvis jeg har sett riktig da)
Uten å være 100% sikker så tror jeg du kan få kompensasjon når et leid kjøretøy svikter på ferietur, om de ikke skaffer erstattningskjøretøy. Om utleier ikke kompenserer så ville jeg hørt, det kan sammenlignes med teknisk svikt, forsinkelse av transport mm så lenge du ikke kan lastes. Det er en del som blir dekket fordi om det ikke står skrevet.
- [email protected]
- MAX BOOST
Thank you! Fortsettelse følger;)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen