Lufting bremser corolla
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Bil: SAAB 9-5
Lufting bremser corolla
Hei! Nettopp skiftet bremseklosser på en corolla. Var litt uheldig, så endte med at jeg tømte caliperen for væske. Nå er det 2% bremser på bilen. Regner med at jeg må lufte bremsene. Tenkte å kun lufte forann, siden det er tromler bak. Hvordan skal jeg gjøre dette? Takk for svar
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Lufting bremser corolla
Hvordan klarte du og tømme systemet for bremsevæske?
MEN! Når du skal lufte bremsene så er det best og være to stykker. En åpner luftenipelen på kalipperen og en pumper pedalen inni bilen.
- Fyll opp med bremsevæsk
- Pump bremsepedalen tre ganger og hold den inne
- Åpne nipel slik at luft/bremsevæske kommer ut
- Lukk nipel
Gjenta punkt 2-4 helt til bremsepedalen er hard når du har trykk på den. Du husker selv hvordan den var før du tømte systemet for bremsevæske.
Passpå så du ikke går tom for væske i beholderen, da må jobben gjøres på nytt...
Skulle den ikke bli bra, så er det mulig du må lufte bak også, men det er tvilsomt.
MEN! Når du skal lufte bremsene så er det best og være to stykker. En åpner luftenipelen på kalipperen og en pumper pedalen inni bilen.
- Fyll opp med bremsevæsk
- Pump bremsepedalen tre ganger og hold den inne
- Åpne nipel slik at luft/bremsevæske kommer ut
- Lukk nipel
Gjenta punkt 2-4 helt til bremsepedalen er hard når du har trykk på den. Du husker selv hvordan den var før du tømte systemet for bremsevæske.
Passpå så du ikke går tom for væske i beholderen, da må jobben gjøres på nytt...
Skulle den ikke bli bra, så er det mulig du må lufte bak også, men det er tvilsomt.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI