For å bidra litt til diskusjonen her. Etter min erfaring så har man de som foretrekker 360'en på ene siden og PS3'en på andre siden.
Jeg jobber med dette til daglig(som selger) og etter min erfaring er 360'en den maskinen som passer best for de som er Hardcore Gamere. Kjøper man spill fra Japan og USA så har 360'en den fordelen at spillene er bassert på samme brenneteknologi som på pc, noe som gjør at man med mindre grep kan konvertere spillene som kommer til flere konsoller fra PC til xbox og brenne de på samme metode. Mens PS3 som er bassert på BLURAY bruker en annen brennemetode som er mer tidkrevende, fordelen er jo at det er BLURAY(Større plass=Plass til mer informasjon=Større mulighet i spillene(Grafikkmessig og innholdsmessig)) samtidig så er BLURAY ripebestandig så det er tryggere å kjøpe brukte spill.
Playstationen er en bedre multimediamaskin som har stort sett alt, og i en test i Lyd og Bilde kom den godt ut som BLURAY-spiller sammenlignet med dedikerte spillere.
Xbox har også høyere feilprosent enn PS3.
Så også at noen påpekte at det det har vært relativt dødt fra Microsoft sin side i det siste og at de ikke trodde at Microsoft satset på Xbox lenger, vil bare si ifra at det ble lekket bilder her om dagen av bla. et hovedkort som var merket som microsoft Xbox. Forskjellen var at dette var mindre enn hovedkortet som sitter i 360'en i dag, så i spillverden verser den nå rykter om en 360-SLIM.
Om Jeg selv skulle valgt en maskin i dag så hadde jeg valgt Playstation 3 av den grunnen at det er en bedre all around maskin og at du bla. får trådløst nettverkskort og gratis online del med i pakken.
Er det derimot snakk om en pure gaming maskin ville jeg gått for Xbox'en, mange bra titler, mulighet for å legge inn spillene på HD så man slipper en del støy og en bedre kontroll.
Uansett, handler du hos en av de store kjedene får du ofte 30 dager returrett/bytterett om du ikke er fornøyd(spør først)
PS3 VS Xbox360?
Moderator: Moderatorer
- enebakksaab
- 1,5 bar
- Sted: enebakk
Re: PS3 VS Xbox360?
2003 OG9-3 Med hjort under panseret